Gå til innhold

"Let me give my buddy a call..."


Anbefalte innlegg

Jeg oppholder meg fortsatt i virtuelle Las Vegas og her om dagen ble jeg oppringt av gutta fra "Pawn Stars" på History Channel som lurte på om jeg hadde mulighet til å ta en titt på en Mustang som en kar ønsket å selge dem - det kunne jeg selvfølgelig ikke si nei til!

 

01.jpg

 

Mustangen holdt til på McCarran International Airport og så nesten ut som om den nettopp hadde trillet ut av fabrikken. Her var det ingen tvil om at jeg måtte ta meg en flytur.

 

02.jpg

 

"My name is Fredrik and the guys usually give me a call whenever they have an old aircraft they need checked out."

 

03.jpg

 

04.jpg

 

Hun starter helt uten problemer, og alle verdier er "in the green" - time to go flying. Jeg gir tommelen opp til "Pawn Stars"-gutta og får klarering fra tårnet til å taxe ut til rullebanen.

 

05.jpg

 

Det er nok mange luftbussjåfører som står ved gate og ønsker at de kunne bytte plass med meg nå, men noen er nødt til å frakte rundt på stressa og grinete businessmenn i dress også.

 

06.jpg

 

"Line up and hold" - alt ser bra ut, og det tar ikke mange sekundene før klareringen til å ta av kommer fra tårnet. Let's rock!

 

07.jpg

 

Det er en stund siden jeg har flydd en Mustang, men "the basics" sitter i ryggraden - stikka godt plantet i fanget mens vi akselerer opp til 100 mph, da letter halehjulet og jeg kan lette på trykket på stikka. La henne akselerere videre på hovedhjulene og så la henne fly seg selv av rullebanen.

 

08.jpg

 

Positive rate of climb, gear up!

 

09.jpg

 

History Channel spurte om jeg ikke kunne gjøre en low pass etter take off slik at de fikk noen kule bilder som de kunne bruke i programmet, og jeg hadde ikke tenkt til å være vanskelig...

 

10.jpg

 

Jeg dundrer forbi kamera-crewet i nærmere 600 km/t og bare meter over asfalten. Jeg blir senere fortalt av eieren av Mustangen at han hadde foretrukket at jeg hadde holdt meg litt høyere, men gjort er gjort.

 

11.jpg

 

Etter low passen klaterer jeg ut mot Lake Mead, hvor jeg har tenkt å gjøre litt aerobatics og se hvordan hun oppfører seg.

 

12.jpg

 

Lake Mead ligger ute til venstre for canopy-ramma, fortsatt "all in the green" - det blir vanskelig å ikke anbefale kjøp av denne dama.

 

13.jpg

 

14.jpg

 

Etter litt aerobatics husker jeg hvorfor jeg liker Mustangen så godt - hun oppfører seg mildt sagt eksemplarisk. Ingen problemer å spore her.

 

15.jpg

 

På veien tilbake til McCarran Intl. flyr jeg over et av Nevadas mest kjente landemerker, Hoover Dam.

 

16.jpg

 

17.jpg

 

Jeg legger inn en liten sving over "The Strip" før en siste pass og en victory roll over McCarran.

 

18.jpg

 

19.jpg

 

20.jpg

 

Gears down, inbound for full stop landing.

 

21.jpg

 

22.jpg

 

Landingen går bedre enn forventet, det er som sagt lenge siden jeg har flydd en Mustang, og jeg kan ikke annet enn å gi mine varmeste anbefalinger. Hvis ikke "Pawn Stars"-gutta kjøper henne så gjør jeg det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...