Gå til innhold

Win7 Virtuelt Minne


Tore Seljeseth

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Hei

For en som ikke har så mye greie på de tekniske fasilitetene i OS, har jeg et spørsmål :

 

Det er jo så mye snakk om VAS,OOM osv. i P3D for tiden. Når man går inn i Kontrollpanel - Ytelsesinformasjon og Verktøy - Juster visuelle effekter - Åpne fanen avansert. Her får man opp et vindu med Virtuelt Minne. Denne kan egendefineres samt justeres manuelt. Ser her visst man åpner ENDRE, står det huket av for Automatisk størrelse ........... Ser da at for C: stasjonen, så er den systemstyrt. Men ser man for i mitt tilfelle som har P3D på stasjon E:, står det INGEN under sidevekslingsfil. Her kan man jo gå inn å legge inn verdier manuelt, men er det nødvendig, skjer det ikke automatisk ??

Nederst i vinduet står det "Total størrelse på sidevekslingsfil for alle stasjoner". Der har jeg tildelt 16337MB, mens Anbefalt er 24505MB. Er dette noe man overhodet justerer, eller skal systemet ordne dette ?

 

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Høres utsom du har plenty plass på diskene dine ..mindre plass på diskene mindre anbefaler den

Det du har tildelt holder i massevis

Husker ikke hva som var "malen" for sidevekselfil men jeg tror det er bare windows som bruker den

 

 

edit fant noe her http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7

 

Hvis du mottar advarsler om at det er lite virtuelt minne, må du øke minimumsstørrelsen for sidevekslingsfilen.  Windows setter som standard minimumsstørrelsen for sidevekslingsfilen til mengden RAM (Random Access Memory) som er installert på datamaskinen, og den maksimale størrelsen til tre ganger mengden RAM som er installert på datamaskinen. Hvis du ser advarsler på disse anbefalte nivåene, øker du den minste og maksimale størrelsen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...