Gå til innhold

Super Puma


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det fins få gode freeware helikoptre der ute, men heldigvis for oss nordmenn så har Dirk Fassbender og Hauke Keitel laget en fantastisk utgave av Super Puma. Realismen er lang fra 100%, men dette er et svært kontrollerbart helikopter tilpasset den dårlige helikoptersimuleringen som er innebygd i FSX/P3D. Virtuell Cockpit er også meget bra, og mange systemer er simulert.

 

Ta deg tid til å installere den medfølgende autopiloten så kan du også benytte autohover funksjon m.m. Det følger ikke med lyd, men i Prepar3D v3 kopierte jeg bare over lydmappen fra default (Virtavia) UH-60 (For de som enda bruker FSX Acceleration så benyttes lyd fra default EH101 - denne kan også kopieres over i Prepar3D v3).

 

Selv en helikopteramatør som meg lander uten problemer på et håndkle med denne farkosten. Her noen snapshots fra Færøyene:

 

2016-2-23_19-50-47-841.jpg

 

2016-2-23_20-6-31-542.jpg

 

2016-2-23_20-37-12-207.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he,dette var en bra modell,har savnet et ålreit helikopter som det faktisk går an å manøvrere,artig med Super Puma,reiste mye med denne i årene jeg jobbet offshore.

Måtte installere FSX for å få lyd i det (EH101\sound),og siden harrdisken var nesten full fra før,så måtte jeg klone over på en større,noe jeg har utsatt og gruet meg til i flere måneder,men det var skremmende enkelt,hele operasjonen var unnagjort på litt over en halv time,hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inspiserte nettopp "nye" ENAN med denne maskinen, og etter litt tukling kunne jeg i bunn og grunn befinne meg hvor jeg ville. En foreløpig vurdering er at den kanskje er litt bedre enn Milviz sin MD-530. Målt mot RC flåten jeg flyr. Pumaen er OK den forøvrig (i virkeligeten), men som et "tidlig offer" i oljebransjen liker jeg kanskje romsligheten i Sikorskyen litt bedre. Da snakker jeg om S-61 og ikke de nye - fikk aldri prøvd de, mine siste turer har stort sett gått via loshelikoptrene.

 

Men her et bilde fra min første landing offshore. Det var mens vi var med på Troll eller Oseberg kabellegging, husker ikke lenger spesifikt. ROV båten er "Seaway Labrador", og turen gikk fra gamle Forus.

 

24940883399_0084f1d870_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...