Gå til innhold

Nedgang i flyinteressen


Bryar Hawleri

Anbefalte innlegg

Har postet lignende tråder før men de var veldig negativt.

 

Long story told short: i Februar 2015 så mistet jeg interessen helt plutselg etter at jeg leste noe "negativt" om FSX her på dette forumet. Samme tid var jeg veldig glad for st jeg kunne spille FSX igjen men den tråden ødela litt for meg. Plutselig mistet jeg hele flyinteressen. Er 14 år gammel og har likt fly så lenge jeg kan huske. Leste Airliner World, spilte FSX, spilte airline spill og det viktigste av alt, ELSKET å være på flyplassen. Siden Februar så har jeg kjempet for å få tilbake interessen uten hell. Det magiske med å være på flyplassen har forvunnet.

 

Så har dere noen tips? Begynner å bli lenge siden og jeg glemmer hvordan det pleide å være.

Litt vanskelig å bare erklære som ferdig med luftfart, siden det har vært det viktigste for meg.

 

Burde jeg spotte? Er rimelig sikker på at noen av dere hsr vært i lignende situasjoner før.

Noe inne i med ber meg om å ikke gi opp. Har alltid drømt om å bli pilot. Luftbransjen er den eneste bransjen jeg vil jobbe i.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan og "miste interessen" for et halvt år eller mer, men det er ikke at jeg har mistet den, trenger bare en pause, eller andre ting opptar meg. Slik har det vært med mange av mine interesser så lenge jeg kan huske. Ingen av de er utdødd, er bare at det går i bølger.

 

Og noen ganger vet jeg ikke at jeg er sulten før jeg faktisk begynner å spise ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlaget for min flyinteresse var at det var noe magisk med å være på flyplassen. Fikk et rush når faren min booket en flytur, gledet mer til flyturen enn destinasjonen. Det var magisk å ta av beltet i sikkerhetskontrollen, det var magisk å boarde flyet, det var magisk å ta av/lande. Når jeg bare hørte ordet "airline" eller "airport" så fikk jeg gledelsesrus.

Det som skremmer meg og gjør meg frustrert er at dette har aldri skjedd med meg før. Har blitt lei av mange ting men luftfart var noe som aldri "sviktet" meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ennå er ung, Bryar. Livet er slik at man ikke bestandig er like interessert i den samme tingen. Dette gjelder også de tingene vi liker aller mest. Jeg vet ikke om du ser på fotball, men selv Jon Arne Riise må ta seg en runde golf av og til, for å få en pause fra fotballen.

 

Det viktigste er at du ikke blir sittende inne og tenke på det du savner. Vær ute, gjør ting i lag med venner og utforsk nye ting, så ordner det seg helt sikkert til slutt. Vi lærer så lenge vi lever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene. Jeg er bare redd for at jeg glemmer hvofor jeg likte luftfart. Dette har aldri skjedd med noe så viktig med meg som fly. Har likt fly helt siden jeg begynte å snakke. Og det bare skjedde så brått, alt jeg hadde lært og fått vite om fly forsvant på en dag. Folk assosierer navnet mitt med fly, bare for å vise dere hvor mye fly var for meg. Jeg har aldri trengt en pause fra luftfart. Skjønte nå at jeg kastet bort hele 2015. Skal ta en flytime når jeg blir 15.

Vi fåt håpe at slt blir som før igjen.

 

In Thrust We Trust ✌🏻️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noen kvalitetsfilmer fra cockpit fra virkelige turer?

 

Husker fra "gamle dager" alt styret rundt å bestille fysiske DVD'er, pluss også ventetiden på opp mot en uke fra USA før de kom i posten etter forenklet fortolling (les mva.). Men en herlig føelse og vel verdt ventetiden når de endelig dumpet ned i postkassa og jeg kunne sette meg til i timesvis å se på alt som skjer ifm. en kommersiell ruteflyging. Fra detaljert planlegging, vær-/NOTAM-beskrivelser/vurderinger, walk around og selvfølgelig alle deler av selve flyturen, gjerne også med en god lang detaljert beskrivelse av alt av ting og tank i en jetliner-cockpit fra en hyggelig flyger ;D

 

Har etterhvert et tresifret ant. slike cockpit-DVD'er som i alle fall hos meg har gitt- og fortsatt gir god inspirasjon og motivasjon.

 

Men fordelen nå er at slike filmer er tilgjengelig for nedlasting, og du har hele filmen hos deg på under timen med god båndbredde. Nye filmer lages jevnt og trutt og jeg lar meg stadig friste når det hele også har blitt så enkelt. Kjøpene er ofte styrt av perioder med crush for en spesiell flytype, -selskap eller spesielle typer operasjoner :) Har nå derfor alt fra Cessna Caravan til Concorde (og mye i mellom). Er for tiden litt fasinert av Boeing longhaul-operasjoner og nå ila. helgen har både Air France og TNT-Cargo med 777 og Air Canada med 767 dumpet ned på harddisken gitt :)

 

Jeg har god erfaring med filmer fra:

 

http://shop.justplanes.com

 

https://vimeo.com/search?q=Pilotseye.tv

 

https://vimeo.com/vikingwings/videos

 

(De 2 siste er både kjøp og leiefilmer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe noen kvalitetsfilmer fra cockpit fra virkelige turer?

 

Husker fra "gamle dager" alt styret rundt å bestille fysiske DVD'er, pluss også ventetiden på opp mot en uke fra USA før de kom i posten etter forenklet fortolling (les mva.). Men en herlig føelse og vel verdt ventetiden når de endelig dumpet ned i postkassa og jeg kunne sette meg til i timesvis å se på alt som skjer ifm. en kommersiell ruteflyging. Fra detaljert planlegging, vær-/NOTAM-beskrivelser/vurderinger, walk around og selvfølgelig alle deler av selve flyturen, gjerne også med en god lang detaljert beskrivelse av alt av ting og tank i en jetliner-cockpit fra en hyggelig flyger ;D

 

Har etterhvert et tresifret ant. slike cockpit-DVD'er som i alle fall hos meg har gitt- og fortsatt gir god inspirasjon og motivasjon.

 

Men fordelen nå er at slike filmer er tilgjengelig for nedlasting, og du har hele filmen hos deg på under timen med god båndbredde. Nye filmer lages jevnt og trutt og jeg lar meg stadig friste når det hele også har blitt så enkelt. Kjøpene er ofte styrt av perioder med crush for en spesiell flytype, -selskap eller spesielle typer operasjoner :) Har nå derfor alt fra Cessna Caravan til Concorde (og mye i mellom). Er for tiden litt fasinert av Boeing longhaul-operasjoner og nå ila. helgen har både Air France og TNT-Cargo med 777 og Air Canada med 767 dumpet ned på harddisken gitt :)

 

Jeg har god erfaring med filmer fra:

 

http://shop.justplanes.com

 

https://vimeo.com/search?q=Pilotseye.tv

 

https://vimeo.com/vikingwings/videos

 

(De 2 siste er både kjøp og leiefilmer)

 

Hørt om JustPlanes før :) Problemet er at jeg ikke har det "grunnleggende" for flyinteressen min lenger, og da er det vanskelig å nyte det. Men skal kjøpe en film og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...