Gå til innhold

Prepar3D, vurderer X Plane 10


Lasse Hansen

Anbefalte innlegg

Hei sann..

 

Er ny innen dette, men hadde forrige versjon av Prepar3D føre den nylig ble oppdatert.. Slet da med å få det til å fungere igjen da jeg oppdaterte kun clientèn.. Tenkte da å slette hele Prepar3D, men hadde også Orbx Norway inne, så slet jeg med å få fjernet det. Endte da med full formatering og sånn av pcèn, ettersom alt bare ble surr og feil...

Nå savner jeg fly simulatoren etter å ha formatert.. Men vet ikke om jeg tørr å installere Prepar3D igjen, for det blir vel bare surr ved oppdatering igjen, når jeg har Orbx inne også..

 

Men vet ikke om X plane 10 er verdt å prøve? Ble anbefalt Prepar3D når jeg skulle kjøpe en simulator for en liten stund tilbake...

 

Hva mener folket her? Måtte jeg ha fjerna Orbx når jeg fjerna hele Prepar3D sist? eller kunne jeg bare fjerna Prepar 3D og installert dette igjen? Evt hvordan hadde det blitt med Orbx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Vanskelig å si, men høres ut som du kan ha gjort noen feil her. Har flere ORBX produkter, men ikke hatt problem med det overhodet. Installerte også prepar3d v3.1 clienten uten problemer, og ORBX behøver du ikke gjøre noe med under denne oppdateringen til v3.1. ORBX er helt uavhengig av simulatoren, så lenge du opdaterer client. Ikke gi opp iallefall. Installerte prepar3dv3.1 med den helt nye komplette v3.1 installeren fra lockheed Martin. Start simulatoren en gang først. Legg så inn FTX Norway og eventuelle oppdateringer gjennom FTX central. Legg så inn alle Norway freeware airports du vil. Send meg eventuelt en PM så kan jeg sikkert hjelpe deg på veg hvis du vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for det. Da gir jeg det en sjangs til =)

Når jeg legger inn Orbx Norway som jeg kjøpte og lastet ned, bør jeg også laste ned Orbx Norway SP1 og legge inn denne også? Eller oppdateres denne via FSX Central?

 

og en annen ting, når jeg installerer Orbx norway, legger ikke det da noen filer til Prepar3D mappa? Tenkte om jeg sletter hele Prepar3D for så å legge det inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Husker ikke helt, men tror du må laste ned og installere servicepacken for FTX Norway manuelt. En annen ting er at du bør ha FTX global i bunnen av alle FTX produkter. Tror det står noe om det hos orbx sine sider også. Anbefales sterkt. Regner kanskje med du har det? I så fall installer FTX global før alt annet! Til slutt installerer du nyeste ORBX libraries, det er viktig.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Orbx Global Base, men det kan jeg kjøpe =)

Merker jeg trenger litt hjelp, så jeg spørr..

1.Har nå nettopp installert Prepar3D den nyeste..

2.Da er neste steg å kjøpe Orbx Global base da eller? Og installere dette?

3.Når jeg da har installert det så kjører jeg install filen jeg fikk når jeg kjøpte Orbx Norway? Eller installeres det via FTX Central?

 

Libraries? Må disse lastes ned manuelt? Mener jeg fikk beskjed om å installere dette når jeg la inn Orbx Norway i hvert fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt hos ORBX nå, og som jeg forstår trenger du ikke global base. Da sparer du de kronene, så lenge du kun flyr i Norge er det da unødvendig!  :)

Kjølr install filen du fikk fra ORBX ja. FTX central installeres samtidig!  ;)

 

Men det er kanskje greit å ha Global base også?? Fall jeg beveger meg utenfor Norge? Så ser det litt penere ut kanskje?

I så fall installeres Global Base først? Så Norway da eller? Eller kan norway installeres via Central etter å ha lagt inn Global Base?

 

Hvordan er det med Libaries? Legges disse inn selv via Orbx Norway, og evt Global Base?

 

Beklager sikkert mange dumme spørsmål, men orker ikke enda en runde med at pcèn klikker for at jeg gjør noe galt.. Da er det bedre å spørre en gang for mye syns jeg =)

Dere får bare riste på hodet av meg ;) hehe

 

Takker masse for hjelp hittil Kjetil Håvan :D

 

Nå er det straks natta her, så legger nok resten inn i morgen om jeg vet åssen jeg skal gjøre det med evt Global base og norway pakkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

1) Installer FTX Global Base

2) Installer FTX Norway (last ned siste versjon - den inkluderer SP1)

3) Installer ORBX Lirary - Må lastes ned manuelt, og skal alltid installeres sist, etter alle andre installasjoner.

 

Når det gjelder å fjerne ORBX så er det relativt enkelt. FTX Global finner du i Windows programmer og avinstalleres der på vanlig måte (fungerer greit dersom du har sagt OK til backup av originale teksturer under installasjonen). FTX Noway og øvrige ting fra ORBX fjernes ved å slette ORBX-mappen i Prepar3D mappen. Men før du sletter anbefaler jeg å åpne scenery library i Prepar3D og slette alle ORBX-oppføringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har lest litt hos ORBX nå, og som jeg forstår trenger du ikke global base. Da sparer du de kronene, så lenge du kun flyr i Norge er det da unødvendig!  :)

Kjølr install filen du fikk fra ORBX ja. FTX central installeres samtidig!  ;)

 

Men det er kanskje greit å ha Global base også?? Fall jeg beveger meg utenfor Norge? Så ser det litt penere ut kanskje?

I så fall installeres Global Base først? Så Norway da eller? Eller kan norway installeres via Central etter å ha lagt inn Global Base?

 

Hvordan er det med Libaries? Legges disse inn selv via Orbx Norway, og evt Global Base?

 

Beklager sikkert mange dumme spørsmål, men orker ikke enda en runde med at pcèn klikker for at jeg gjør noe galt.. Da er det bedre å spørre en gang for mye syns jeg =)

Dere får bare riste på hodet av meg ;) hehe

 

Takker masse for hjelp hittil Kjetil Håvan :D

 

Nå er det straks natta her, så legger nok resten inn i morgen om jeg vet åssen jeg skal gjøre det med evt Global base og norway pakkene ;)

 

Det finnes absolutt ingen dumme spørsmål her nei. Flightsimming er en meget komplisert hobby, så det er meget forståelig at det er forvirrende når man starter. Jeg har holdt på siden 1995, så det hjelper litt.  ;)

Spør i vei!  :)

 

Svein svarte veldig utfyllende på spørsmålet denne gangen.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå nettopp lagt inn Prepar3D, så Orbx Global Base, så Eu Norway, så liberary.. Men er det riktig at man kun ha enten Global eller Norway active? Jeg krysset av for hybrid mode på Global og har nå den aktiv. Uten å vite hva det betyr da, noen forklaring? =?

 

Og regner med at den EU Norway jeg lastet ned desember 2015 inneholder SP1? Eller hvordan kan jeg finne ut dette? at jeg har nyeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..enten Global eller Norway active? Jeg krysset av for hybrid mode på Global og har nå den aktiv. Uten å vite hva det betyr da, noen forklaring? =?

Når du har installert Norge er den en del av "Europe", så du velger Norge/Europe om du skal fly i Norge. "Global" er ingen "region", dvs bare globalt forbedrede teksturer over hele verden. Så velg FTX Global om du skal fly utenfor Norge.

"Hybrid" er ment for transkontineltale flighter, og er en slags "gyllen middelvei" mellom regioner. Den kan gi litt rar autogen og valg av bakketeksturer, anbefaler å ikke ha den aktivert.

 

Og regner med at den EU Norway jeg lastet ned desember 2015 inneholder SP1? Eller hvordan kan jeg finne ut dette? at jeg har nyeste?

I FTX Central, under Settings deretter Tools, finner du en funksjon som heter "Installed Products". Den genererer en liste over installerte FTX komponenter, med versjonsnummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...