Gå til innhold

AD Endringer på flightsim.no


Stein Aasheim

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Robert Hultin skrev i innlegg:Endringer på flightsim.no

"Hvis jeg skal si noe om det så ikke glem at facebook krever fullt navn og å ikke gjøre det her blir litt feil i mine øyne .

Useriøse får mye lettere tilgang med de problemer det kan medføre

Her har det vel vært et krav siden tidenes morgen og kan du ikke oppgi fornavn og etternavn når du registrere deg så får du sitte på utsiden mener jeg,blir også veldig upersonlig når en prater med et nick her inne"

 

Tråden om "Endringer på flightsim.no" er låst så der var umulig å komentere Robert sitt inlegg der.

Vil bare si meg helt enig i Robert sitt inlegg om anonymitet og bruk av nick.Hva skulle en simmer ha å skjule så han ikke kan registrere seg med fullt navn? Jeg personlig vil vel kanskje ha en mye høyere terskel for å gå inn å svare på ett inlegg der personen bare har ett nick og ikke vil stå fram med navn.Dette med bruk av nick ble det ryddet opp i her tidligere og vi ser da att ved bruk av riktig navn så har vi lite med useriøse inlegg.Så,etter mitt syn så bør dette med fullt navn bestå.Men, til syvende og sist er det jo selvsagt eier som bestemmer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For langt tilbake protesterte også jeg på fullt navn her. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg liker å være minst mulig søkbar på nettet, og det vil jeg alltid mene. Offentligheten har ingen ting med å bygge seg opp en profil av meg, så derfor er jeg glad jeg har nick i mange andre fora. Og jeg har flere ganger vurdert å kutte ut FB, da den er litt av en søppelplass hva personvern angår. Jeg hater hele FB konseptet, men henger ennå med pga familie og noen viktige kontakter.

 

Men nå er det engang slik at vi har brukt fullt navn her hele tiden, så jeg kommenterer ikke det lenger. I det minste bør det være slik at man MÅ registrere seg ovenfor siten med fullt navn (for moderators only), mens man da har et nick i forumet. Om ikke, vil trollene velte inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig vil vel kanskje ha en mye høyere terskel for å gå inn å svare på ett inlegg der personen bare har ett nick og ikke vil stå fram med navn.Dette med bruk av nick ble det ryddet opp i her tidligere og vi ser da att ved bruk av riktig navn så har vi lite med useriøse inlegg.Så,etter mitt syn så bør dette med fullt navn bestå.Men, til syvende og sist er det jo selvsagt eier som bestemmer dette.

 

Har akkurat de samme tankene om dette, og håper ny eier viderefører bruk av korrekt navn ved registrering. Som Stein sier kan bruk av nick høyne terskelen for å svare på innlegg. Denne diskusjonen har vi hatt tidligere, og så vidt jeg erindrer var det mange som argumenterte for denne regelen.

Et annet poeng er at bruk av nick kan føre til doneringsvegring dersom fremtiden for eier skulle medføre slike behov. Var de første årene av min registreringstid på forumet med på å donere årlige beløp inntil Flightsim.no var selvfinansierende.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For langt tilbake protesterte også jeg på fullt navn her. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men fordi jeg liker å være minst mulig søkbar på nettet, og det vil jeg alltid mene. Offentligheten har ingen ting med å bygge seg opp en profil av meg, så derfor er jeg glad jeg har nick i mange andre fora. Og jeg har flere ganger vurdert å kutte ut FB, da den er litt av en søppelplass hva personvern angår. Jeg hater hele FB konseptet, men henger ennå med pga familie og noen viktige kontakter.

 

Men nå er det engang slik at vi har brukt fullt navn her hele tiden, så jeg kommenterer ikke det lenger. I det minste bør det være slik at man MÅ registrere seg ovenfor siten med fullt navn (for moderators only), mens man da har et nick i forumet. Om ikke, vil trollene velte inn.

 

Kunne ikke sagt meg mer enig Andrew. Og når en finner ut att til og med telefon loggen blir saumkjørt av facebook der folk som ikke er på ens egen "venne" liste plutselig dukker opp som forslag på PCn fordi en sendte en sms eller ringte vedkommende.

 

Personvern handler mye om som du sier att myndigheter og kommersielle aktører ikke skal kunne bygge opp datalager som en selv ikke har kontroll over. Ikke nå, og ihvertfall ikke i framtida.

 

La folk bruke nick, og vent til dem eventuel bæsjer på seg før de hives på huet ut.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man ikke kunne kreve navn her på lik linje som på Vatsim og IVAO?

Synes som tidligere nevnt at det er kjekt med den mer personlige stilen vi har kjørt her på forumet. Man blir jo også i stor stil avkrevd fullt navn på de fleste store forum og support forum for div addons.

 

Se bare hvor barnslig og ekstrem trollingen er blitt på FSX:SE når de åpnet multiplayer uten noen form for moderering på server. (Youtube - FSX multiplayer trolling).

 

Et alternativ vil kanskje kunne være muligheten til å skjule etternavn i vist navn, men  allikevel kreve det ved registrering. På den måten kan de som ønsker å skjule etternavn gjøre det, og de som ønkser å være åpne får være det.

 

Er for øvrig ingenting som hindrer noen i å skape seg ett pseudonym (falskt navn) for å bruke på forumet heller.

 

 

For min del er ikke flysimulatormiljøet det jeg skjemmes mest over at er søkbart av meg på nettet :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del betyr det ingenting at jeg må benytte fullt navn på diverse fora eller ikke. Jeg poster uansett ingenting som jeg ikke står for om spørsmål om det skulle dukke opp rundt det, uansett hvem som måtte spørre.

 

Når det er sagt, så ser jeg ikke problemet med å tillate nicknames. Hvis det er folk som ikke klarer å oppføre seg så bør og skal de straffes for det, uansett hva slags navn en poster med. Jeg skal ikke gå inn i lengre tirade ang. moderasjon, men om en trenger et eksempel på moderasjon gjort riktig, ta en tur innom DCS-forum'et. Det skal ikke mye til før du blir lempa på huet og hekken ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppas bare ikke at det blir mye endring bare for at endre, som eksempel kan vi se på Finn.no som jeg har brukt mye og som jeg syns har haft en bra filtrering innan endringen.

Nu er det endret og flere filtreringer er borte.

 

Nåe som kan være bra er at få fram en faq, for vart område typ en for P3D.

Samt at en del viktige tråder blir veldigt lange og vansklige for nye medlemer at følge.

 

Ang. Facebook modellen er ikke bra, så enig med det som har vart sagt tidligare.

 

Syns også at det er viktigt med hinder for trollen som kan fortsette sin tilvaro i de dype skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet innlegg fra Robert Hulthin.

----------------------------------------------

Hvis jeg skal si noe om det så ikke glem at facebook krever fullt navn og å ikke gjøre det her blir litt feil i mine øyne .

Useriøse får mye lettere tilgang med de problemer det kan medføre

Her har det vel vært et krav siden tidenes morgen og kan du ikke oppgi fornavn og etternavn når du registrere deg så får du sitte på utsiden mener jeg,blir også veldig upersonlig når en prater med et nick her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...