Gå til innhold

Grafikk instillinger


Lasse Hansen

Anbefalte innlegg

Hei sann..

 

Hvilke grafikk instillinger bør jeg justere? Nå kjører jeg kun på medium.

Maskinen jeg har bør egentlig dra det på høyere synes jeg, men synes det lagger på medium å??

Har Intel i7 4.0ghz prosessor, 16GB ram, Geforce GTX 980 skjermkort med 4Gb.

Stilt inn skjermen min til å kjøre på 144hz ettersom den takler det, og har aktivert G-Sync...

 

Noe jeg bør aktivere/deaktivere? Den skal vel kunne kjøre denne simulatoren greit? Kjører alt av nyeste spill på Max i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei sann..

 

Hvilke grafikk instillinger bør jeg justere? Nå kjører jeg kun på medium.

Maskinen jeg har bør egentlig dra det på høyere synes jeg, men synes det lagger på medium å??

Har Intel i7 4.0ghz prosessor, 16GB ram, Geforce GTX 980 skjermkort med 4Gb.

Stilt inn skjermen min til å kjøre på 144hz ettersom den takler det, og har aktivert G-Sync...

 

Noe jeg bør aktivere/deaktivere? Den skal vel kunne kjøre denne simulatoren greit? Kjører alt av nyeste spill på Max i hvert fall.

 

Etter å ha lest forrige tråd, regner jeg med du snakker om prepar 3d. Du burde kunne kjøre rimelig høy settings på grafikk med dette oppsettet ja, og særlig hvis du enda ikke har all verden av AddOns, men la oss da si at du har mye av freewaren for Norge! Da burde du kunne omtrent makse ut alt. Noen unntak er det. For eksempel; Ingen anbefaler FXAA påslått overhodet, da dette er en frameratekiller, sett den til off. Terrain shadow setter du til off da denne også dreper framerates. Target framerates anbefales til halvparten av refreshraten til skjermen din,

Skjermen din kan kjøre 144hz, men prepar3d er ikke et "vanlig" spill som trenger rask refreshrate. Spiller du FarCry4 for eksempel er det genialt, men ikke i P3D. Jeg ville heller byttet ut 144hz med 60hz og høyere framerates.

Ellers kan du se denne tråden Rob Ainscough (http://www.robainscough.com/Prepar3D_Settings_2.html) kjører om settings i P3D. Husk bare at noen av hans settings er veldig høye, og han kjører en forholdsvis MonsterPC, men han har en god del tips, generelt kan du starte med hans settings og skru ned de settings som han setter på max, samt slik som shadows cast/receive effektene og water reflections settings kan du holde et øye med og prøve deg ut på om de skal være av eller på! ;)

 

Det du finner ut av mest til sist, er å prøve å feile med settings på ditt eget oppsett. Good Luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jupp. Lås frames på 30, ved 60Hz skjerm. Det jeg mente var at, for det første kjører man ikke skjermkortet unødvendig varmt. For det andre frigjør man mer kapasitet i CPU til andre oppgaver, og for det tredje slipper man håpløs hakking i.multiplayer hvis man flyr nær hverandre. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for all hjelp.

 

Har nå fått P3D til å gå glatt på pcen.. Men en annen ting, jeg synes det er utrolig mange taster å bruke når jeg skal fly :P hehe, noen tips?

 

Bør jeg evt kjøpe joystick? Evt hvilken? Er utrolig gøy i hvert fall, og ikke minst lærerikt :D

 

Tips mottas med takk :)

 

Edit:

Er f.eks denne noe å satse på? Thrustmaster Flight Hotas X Flightstick

Må man f.eks fortsatt bruke tastaturet til å få opp hjul, osv?

 

Sliter litt med å bruke tastatur, flyet går brått opp, og brått ned, osv.. hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en joystick, kjapt. Men vit at "5" tasten på tastaturet er meeget nyttig når en skal lande en Cessna på Golden Gate brua på en tragisk oranje DOS skjerm. Den tasten nullstiller rorflatene. Tro meg...har flydd via tastatur og tortur og mestret det, er faktisk stolt av det hehehe  :)

 

PS: Når flyet går brått opp og brått ned, er det nettopp "5" du skal  trykke på ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale saitek x52 og saitek x55,

 

X52 er en heilt ok stikke med sepparat throttle. Hatt min i 8-9 år og fungert helt nydelig, helt til x55'n kom på markede og jeg invisterte i den, anbefaler og sjekke di ut. Sitter også på et par ekstra pedaler i fra saitek, bare for og gjøre opplevelsen litt bedre, det fine med disse stikkene etter min mening er at di også fungerer fint til andre simulatorer/spill.

 

Finnes mange andre stikker der ute, men tok for meg di jeg kjenner til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...