Gå til innhold

Next Generation flight simulator ?


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Hei sann folkens  :)  Takker for interessen for NGFS

 

Det er planlagt demo område i 2016 fra Corsica i middelhavet, så såå langt unna er den ikke "en prøve-smak" i det minste.. av det vi kan forvente oss  ;)

Men "hele flight-simmen" for hele verden er ferdig "når den er ferdig"..  ;) og NB!! den vil være i kontinuerlig utvikling, den vil aldri bli "ferdig"

 

NGFS simmen vil også alltid følge etter "hardwaren" når den blir tilgjengelig. Skikkelige utvikler tools og SDK'er skal være tilgjengelig. muligens etter demo blir sluppet.

 

Teamet er allerede på minst 40 mann halvparten av disse er piloter  ;) ;) sååå det er stort håp knyttet til denne simmen.

Dette er en sim laget "av folket for folket" og ikke for å tjene penger som "store" leverandører.. (som stort sett ikke hører på oss simmere allikevel bortsett fra investorer)

 

Husk at grafikk-motoren er en kommersiell leverandør fra UNIGINE, dem gir oss alle tools til å lage simmen.. og det gir oss en pangstart i seg selv,

UNIGINE lytter til sin kundemasse.. fordi dem ønsker å spesialisere seg på Simulator industrien.

 

 

Håper at dem som er interessert i denne simmen, kan registrere seg hos oss, og kommer med gode ider  :-) Bedre nå i tidelig utviklingsfase, enn senere i utviklingen,

da det kan være vanskligere å få det implementert. Men med sagt, gode ideer blir aldri forkastet, dem blir kanskje ikke bare med i første versjon(v1),men er dem virkelig gode ideer

blir dem etter all sanselighet implementert ved senere annledning.  ;)

 

 

 

hilsen en som prøve å involvere seg i utviklingen så godt så han kan  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei sann folkens  :)  Takker for interessen for NGFS

 

Det er planlagt demo område i 2016 fra Corsica i middelhavet, så såå langt unna er den ikke "en prøve-smak" i det minste.. av det vi kan forvente oss  ;)

Men "hele flight-simmen" for hele verden er ferdig "når den er ferdig"..  ;) og NB!! den vil være i kontinuerlig utvikling, den vil aldri bli "ferdig"

 

NGFS simmen vil også alltid følge etter "hardwaren" når den blir tilgjengelig. Skikkelige utvikler tools og SDK'er skal være tilgjengelig. muligens etter demo blir sluppet.

 

Teamet er allerede på minst 40 mann halvparten av disse er piloter  ;) ;) sååå det er stort håp knyttet til denne simmen.

Dette er en sim laget "av folket for folket" og ikke for å tjene penger som "store" leverandører.. (som stort sett ikke hører på oss simmere allikevel bortsett fra investorer)

 

Husk at grafikk-motoren er en kommersiell leverandør fra UNIGINE, dem gir oss alle tools til å lage simmen.. og det gir oss en pangstart i seg selv,

UNIGINE lytter til sin kundemasse.. fordi dem ønsker å spesialisere seg på Simulator industrien.

 

 

Håper at dem som er interessert i denne simmen, kan registrere seg hos oss, og kommer med gode ider  :-) Bedre nå i tidelig utviklingsfase, enn senere i utviklingen,

da det kan være vanskligere å få det implementert. Men med sagt, gode ideer blir aldri forkastet, dem blir kanskje ikke bare med i første versjon(v1),men er dem virkelig gode ideer

blir dem etter all sanselighet implementert ved senere annledning.  ;)

 

 

 

hilsen en som prøve å involvere seg i utviklingen så godt så han kan  :D

 

 

 

Da skal i alle fall jeg registrere meg ASAP! :)

Spennende med litt "insider" info?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ikke direkte "insider" fra teamet,  ;) men det deles mye info "for oss som vanker der hele tiden"  :D og det deles det som går an å deles,

alt annet er NDA info, og kommer ikke ut, før eventuellt det er klart.

 

PS "Stephenb" (Stephen Borrick) er "sjefen" sjøl  ;D

 

Og som sagt prøver jeg involvere meg(derfor sier jeg vår sim) så mye som mulig, vil ikke bli sittende på sidelinjen (ser ut for at det er alt for mange av dem),

siden dem spør etter input fra simmere.

 

Mange av mine forslag er allerede havnet på features board listen(for avstemming) disse er ikke garantert implementering i V1 første omgang, men ved eventuell

senere implementering hvis populært/eller bra forslag. Men ideene gis en stor kjangs til å bli med i det minste.. Noe jeg vil si at er myye bedre enn "ingen mulighet" i det hele tatt  :P

 

Stephen sier at V1 vil ikke stoppe utvikling, hvis V1 fortsatt er populært når V2 blir lansert, dette for å dekke så mye simmere som mulig, slik at dem skal

slippe å kjøpe ny hardware med engang.. (genialt i min mening)

 

Anbefaler at man tar en titt på Features board for å se hva features som ønskes av simmere.

Link: https://trello.com/b/HPJrNcQM/features-voting-board

 

Hadde vært hyggelig med flere interesserte norske simmere :) så hiv dere med på utviklingen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke atter en login akkurat nå, men det ville vært fint om dette kom med:

 

Mulighet til å påvirke afcad i langt større grad enn med FSX og P3D.

 

-Flere ground texturer for runways, taxiways og aprons å velge mellom.

 

-Et godt utvalg av runway og taxiway "skuldre" med overgang til evt. default gress.

 

-Flere typer approach lys, mulighet til å lage egen lysrekke, og mest av alt, kunne stille vinkelen på approach lysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Andrew,  :) hyggelig av deg og stikke hodet innom. og forresten takk til Kenneth som startet denne posten.

Hvis du ikke ønsker atter en innlogging kan jeg legge til ønsket ditt.. Det er det miste jeg kan gjøre for

deg etter alt du har gjordt for flightsim opp gjennom tidene.  :)

 

Håper til gjengjeld at du kan svare på spørsmålet mitt under utvikling ?

på forhånd takk

 

gir deg et hint når jeg har lagt til ditt ønske og linker deg til tråden din.. ;-)

 

 

mvh Rune

 

Edit her linken din Andrew:  :)

http://nexgenflightsim.com/discussions/#/discussion/289/hi-a-norwegian-airport-developer-asked-about-these-features

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Andrew, bare hyggelig  :-[

tror du at du kan hjelpe meg i gang ? slik at jeg får en god start?

 

PS jeg har også Prepar3D v2.0  i tillegg (men usikker på om jeg går for en v3.0 = "mere penger")

men svar helst i min opprinnelige tråd, slik at det ikke blir så rotete for denne tråden..

 

 

PS Forresten "lysrekke" , mener du da : possibility to add your own "running rabbit light" ? eller er det rullebane lysene i midten på rullebanen du mener ??

 

altså slik: possibility to add custom "runway center lights" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, approach lights er en rekke med lys. Altså hele rekka med lys fra runway threshold og hvor langt ut i skauen den enn nå rekker. De ligger kun vannrett i FSX og P3D og det er jo dustete. F.eks på ENDU forsvinner lysene da inn i fjellet. Og jeg har til dags dato ikke funnet fly som går gjennom fjell!

 

Ingen ting med running rabbit å gjøre. Dessuten er rabbit'en allerede en del av approach lysene, avhengig av hvilken type man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du formulere det på korrekt engelsk ? slik at det ikke blir misforståelse, dette er litt "for teknisk flyplass språk" for meg, som jeg ikke helt forstår..?

Hvis du kan formulere det slik du ønsker (på engelsk), så skal jeg legge inn en tilleggs kommentar for deg før det er for sent,

Det var derfor jeg spurte etterpå fordi jeg var usikker på om jeg hadde skrevet rett til dem i ønske listen. Eller er "line of light" helt korrekt ?

I så fall gjør jeg ikke noe mere med det, men et søk på "line of light/lysrekke" ga meg ikke noe særlig å forstå.. Derfor måtte jeg spørre om jeg hadde

formulert engelsken min riktig..  :-[

 

PS Approach lights var forståelig og forsåvidt også runnig rabbit..

Men det var den "legge til egen Lysrekke"  jeg tenkte på korrekt Engelsk skrivemåte/fag-uttrykk...

 

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"AndrewThomsen"

 

Speaking as a scenery designer doing afcads since the Fly II simulator, and today responsible for 34 Norwegian P3D/FSX airports, here is my Feature Request:

 

A lot more textures to choose from regarding aprons, runways and taxiways. The default ones are way too generic, and the colours look like they were photographed in a desert area.

 

Textures for runway, apron and taxiway "shoulders", with a seamless transition to the default airport grass.

 

Better logic for drawing lines. Today's logic is just broken. I suggest ability to draw the lines coarsely manually, then letting the sim (or design program) produce the nice curves by a function like antialiasing/smoothing.

 

Concrete "plate" textures: Ability to rotate those (or all textures). The default ones always points north and produce a stupid looking apperance.

 

Better control of runway thresholds, displaced thresholds, blastpads and runway markings.

 

Ability to do a lot more with approach lighting. More elements and arrays to choose from. Ability to design own type array. Most important: Ability to adjust the angle of the complete

approach array. A lot of airports in Norway are not flat, and the approach lighting extends into mountains.

 

Fix bug: When a ILS DME is placed, it appears in the forrest, in front of the runway. They usually are placed close to the VASI/PAPI's. This has tricked quite a few payware developers I have noticed.

 

Better Edge Lighting. The current "logic" is no logic at all, but more like russian roulette. I never know what I get in the simulator.

 

Inclusion of apron lighting in different sizes and colours.

 

Some people would say I have to do this myself with existing tools, but it is never going to happen. 34 airports - I'm already overloaded. I think better material in the simulator itself would boost good looking freeware afcads.

 

--------klipp-og-lim slutt------------------

 

Er dette for mye?  ikke lett å være "mellom-ledd"  heheh  :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"AndrewThomsen"  a bit more info.

 

Ability to do a lot more with approach lighting. More elements and arrays to choose from. Ability to design own type array. Most important: Ability to adjust the angle of the complete

approach array. A lot of airports in Norway are not flat, and the approach lighting extends into mountains.

Inclusion of apron lighting in different sizes and colours.

Better control of runway thresholds, displaced thresholds, blastpads and runway markings.

 

 

jeg la på dette, resten kan du eventuelt skrive når du lager deg en konto selv ved en litt senere anledning  :)

 

 

mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rune,

 

Det blir ingen konto på meg. Selv om jeg en sjelden gang viser interesse for andre simulatorer, betyr ikke det at jeg ønsker å involvere meg i en haug med ting. Jeg har nok med P3D og AoN som det er, og liker kun å holde på med en "hovedsimulator", og kanskje ta en avstikker i en annen simulator nå og da.

 

Jeg har som et eksempel DCS installert, men det betyr da ikke at jeg også deltar i fora og slikt. Jeg bruker DCS stille og rolig, for meg selv, og skjenker ikke scenery design og diskusjoner en tanke.

 

Så dette med "Norway, mountains" er jo og noe FSX/P3D spesifikt, og bør ikke tas med. Heller ikke det om hvordan runway er bygget opp. La oss holde oss til Approach lights, og det er det hele.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...