Gå til innhold

Clean install av FSX - eller hva nå? FSX/ FSX Steam eller P3D?


Lammis

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat gjort en clean install av Win10 og nå som vinteren er over oss igjen, så vil jeg ha inn FSX/ flysimulator igjen.

Jeg har FSX Deluxe Edition, og Acceleratioin pack på DVD her. Samt Flight Enviroment X, Ground Enviroment X Europe, MyTraffic og Oslo Gardermoen mega airport. Samt endel kjøpte fly osv. til FSX i tillegg.

 

Det jeg rett og slett lurer på. Skal jeg bare installere FSX igjen, eller er det noe å satse på å gå for FSX Steam? (må kjøpes) eller P3D? (må kjøpes).

 

Jeg har litt Saitek utstyr (instrumenter, stikke og pedaler) som jeg vil skal fungere i det spillet jeg installerer.

 

Det er 2 år siden jeg hadde FSX installert sist, men har lyst å prøve meg litt igjen, samt med VATSIM flyging også. Jeg har ikke fulgt veldig godt med på forandringene i simulatorer i tiden jeg har vært borte, men hadde satt pris på litt råd og tips så jeg ikke installerer FSX bare for å finne ut at det er utgått nærmest, og jeg burde ha gjort noe annet...

 

Mvh

John-André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hopp rett på p3d v3 det eneste du bør ha er et godt skjermkort med minst 2++ gb ram

Jeg har 2gb men kunne godt hatt mere  men det flyter greit (les bedre settings)

Du angrer aldri FSX er en aldrene skute på tide å gå videre P3d V3 flyter som i smør

oppsett av sim omtrent helt likt  trenger ikke tweakes for å bli bra heller  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tips! Hvilken av versjonene er det som er greiest å kjøpe inn?

Hvis det ikke er alvorlige ulemper, så tror jeg lommeboka mi godtar "Professional Developer License" nå i disse juletider, eller må man ha $199 versjonen for å kunne nyte godt av alt? Over 1700,- er rimelig drøyt...

 

Kan jeg bruke Saitek instrumenter/ stikke/ pedaler fra FSX i denne simmen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Prepar3D v3!

 

Jeg har en realtivt gammel maskin og FSX og FSX SE ser og flyter elendig i forhold til P3D.

 

Kost på deg ORBX FTX Norway og fyll på med fantastisk freeware fra gutta boys her på forumet og du vil nødig sette kursen ut fra Norge igjen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker så mye for tips! Hvilken av versjonene er det som er greiest å kjøpe inn?

Academic versjonen holder i lange baner for di aller fleste.Eneste forskjell er att du har ett lite vannmerke i höyre hjörne på academic og det sjenerer di fleste ikke noe.

Har värt ute for ett par produsenter som gjör forskjellsbehandling på academic og professional versjonen så du må betale mer for ett kjöp og det er jo noe også å ta med i sin betraktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd her folkens :D Dette setter jeg pris på! Academic versjonen skal jeg kunne koste på meg  ;D

 

Vedr. maskinen min, så sitter jeg med dette oppsettet nå, men vurderer å oppgradere skjermkortet til GTX 970.

 

FSX_pc_zps8crav5yo.png

 

Jeg gleder meg til å begynne å fly litt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kost på deg ORBX FTX Norway og fyll på med fantastisk freeware fra gutta boys her på forumet og du vil nødig sette kursen ut fra Norge igjen.

 

 

Vet du om jeg da får se Kristiansund By igjen med FTX Norway? Eller en annen by for den saks skyld. Pr i dag ser det helt øde ut. Og på natt er det et trist syn. Jeg kjører P3D.

 

På forhånd takk.

 

Christian

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Night environment for Norway har jeg kjøpt for FSX og skal fungere i P3D v2.X, og så fant jeg en fix for å få dette over til P3D V3. Fulgte denne guiden fra aerosoft, men få bare at P3D ikke klarte å laste område 124 osv, etter det har jeg ikke sett på saken.

 

Skal forsøke på nytt igjen når jeg får ånden over meg igjen.

 

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alle disse varme anbefalingene er det vanskelig å komme med noe som forsvarer fortsatt bruk av FSX. Og trådstarter John-Andre ser ut til å ha bestemt seg :)

 

Jeg har imidlertid ikke tenkt å bytte (ennå). Årsaken er enkel, jeg begynner å bli gammel.

 

Oppsettet på laptopen min har vært stabil nå i 6 år. Jeg har kjøpt haugevis med airport sceneries (48 stk). Jeg har trålet nettet for freeware scenery (42 stk). Div. landclasses, UTX og mange andre regionale sceneries er også installert. PMDGs 747, 777, MD-11 og NGX. Samt Leonardo's MD82 er installert. Virtual ATC, vPilot, Active Sky, Traffic X, TopCat, Navigraph og PFPX ligger også inne.

 

Alt dette kan sikkert oppgraderes! Men for meg er "As real as it gets" blitt så virkelig som jeg noen gang kunne tenke meg!

 

Følelsen jeg får når jeg tar av fra ENTC mens det ennå er lyst ute, kan bare bli marginalt bedre når jeg ser på helheten. Airlineren jeg kommanderer er modellert med over 90% nøyaktighet. Sceneriet har tilnærmet lik topografi og utseende. AI flyene kommer på ruter som er noen år gamle, men pytt pytt, innlevelsen er på høyde med alt jeg kunne forestille meg.

 

Den gangen jeg fiklet MSFS 2.0 for første gang, hadde jeg drømmer om fremtiden, disse er nå i all hovedsak oppfylt  ;D

 

Så kall meg gjerne "utdatert", men det funker i overkant bra for meg!

Jeg husker også at drivkraften for å oppgradere ofte var styrt av tankene: "Dette må jeg ha!" eller "for at det skal bli så virkelig som mulig, er dette nødvendig!"

 

Disse tankene kommer sjeldnere nå...

 

Er du ny i simulator miljøet, så kjøp nytt!!

 

Men jeg tror jeg er ved veis ende :)

 

Ha en trivelig helg med simming! Og John-Andre, jeg håper du får godfølelsen når alt er oppe å går, ingenting føles mer triumferende :)

 

     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut! Jeg er i samme tanker selv, dog har jeg ikke en gang tatt spranget fullt

ut til FSX en gang; så å begynne med noe annet enn den - føles helt uaktuelt p.t. Slik som tilbudet

og det havet som finnes av scenery og fly til FSX, kan jeg ikke se; at jeg skal gå over til noe

annet enda, da kan man like gjerne "hoppe over" en generasjon i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...