Gå til innhold

Falcon BMS, '98-sim i 2015


Anbefalte innlegg

Vi er en liten gjeng som har begynt å utforske hva Falcon BMS 4.33 har å by på, og det er ikke rent lite! Tenkte jeg skulle dele et par bilder fra diverse MP-runder vi har hatt den siste tiden:

 

2015-11-08_232327_zpss7pbpktz.png

Man starter jo gjerne med en høyst praktisk studiemetode, og da kan det hende at man kommer borti feil bryter i farten!

 

2015-11-11_211747_zps21u24jhj.png

En annen utfordring i starten er å ikke skade landing gear pga overspeed, skadet understell kan nemlig føre til laterale avvik på runway.

 

2015-11-11_210115_zpsne0emks5.png

Å forholde seg til wingmen er litt krøllete i begynnelsen, man ender ofte opp i blindsonen til lead (Targetpod på høyre MFD ser rett bakover)

 

2015-11-14_133036_zpsgk1mrbrm.png

Trass i en bratt læringskurve, tar det overraskende kort tid før man kan oppholde seg nært hverandre uten katastrofale følger.

 

2015-11-11_214305_zpsfuefepub.png

I stunder kan det virke som om man har kontroll!

 

2015-11-15_015720_zpspdbmrsbm.png

Og når flyvningen begynner å sitte kan man bevege seg over på ting som visuell bombing på den lokale rangen.

 

2015-11-15_015809_zpszoxfiwzu.png

Trikset er å ikke fly inn i sin egen bombedetonasjon!

 

Takk for titten, minner om at Falcon BMS er en gratis mod av et spill som koster under €10!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ufattelig morsomt å se!

 

Jeg var medlem i 87th Straydogs for en del år siden - en virtuell f16 skvadron som dro realismen på det meste innen f16 og taktisk militær flyging og comms så langt det gikk an. Jeg har replica av throttle og stikke - skikkelige saker fra Thrustmaster.

Det var bratt læringskurve, men du verden så artig når man fikk til teamworket i en 4-ship, eller 2-ship for den saks skyld.

Så tok unger og hus og heim og et par andre hobbyer fra meg tida som skulle brukes til å bli dritgod på å fly f16...

Dette vekket minner!

 

Tusen takk for flotte bilder og artige kommentarer Fredrik.  :)

 

Tror jeg blir nødt til å grave fram CD-romen med falcon 4.0 og laste ned BMS.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner tiden i 87th Straydogs var en veldig fin tid Lan treffene var epic :-)

Har såvidt fått installert og begynt og fly litt men du verden for en forskjell. Husker når BMS var silent og vi ikke fikk vise bilder eller si noe. hadde lyst til å fyre opp simmen under FSLAN på gardermoen  lol

At du nå kan fly flere fly som feks. Tornado F/A 18 Harrier.... er jo veldig kult. Har lyst å sette opp en kampanje som bare går på en dedikert server og bare fly når det passer og se hvordan det går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 87th historie? Eller still going strong? Prøvde å logge meg inn som guest for noen år siden (for å hilse og takke for sist), men fant ingen vei inn på nettsiden.

Har du prøvd noen av f16 addons for FSX? Er det noe å prøve ut, eller blir det bare en tåpelig greie sammenlignet med falcon 4.0 og BMS?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den optimale lærekurven får man ved å starte på toppen under "Tactical Engagement" og følge BMS Training-manualen slavisk. Da tar det urovekkende kort tid før man kan komme i gang med campaigns og (borderline) seriøs MP-flyvning.

 

Her kommer noen flere bilder, de to første fra et Campaign-oppdrag med AI-wingmen:

 

2015-11-22_195754_zpswoltlyiy.png

Echelon left sett gjennom NVGs

 

2015-11-22_200301_zpsjkqzz8fu.png

Wingmen setter full burn for å få energi inn i left break

 

2015-11-27_222733_zps6o2jhfes.png

Multiplayer: Refueling by night

 

Så følger noen bilder med F-18, en av flere fly som er temmelig godt simulert med siste versjon av BMS (Det meste av våpenavionikk er bare copy-pastet fra F-16, dog)

 

2015-12-08_175547_zpsblxxilgm.png

 

2015-12-11_204846_zpsscb96w6k.png

 

2015-12-11_205346_zpsmzqqyw1r.png

 

2015-12-09_202814_zpsbhlgifck.png

Det er ikke alltid like lett med katapulter og fly og slikt ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...