Magnus F. Meese Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Vi er en liten gjeng som har begynt å utforske hva Falcon BMS 4.33 har å by på, og det er ikke rent lite! Tenkte jeg skulle dele et par bilder fra diverse MP-runder vi har hatt den siste tiden: Man starter jo gjerne med en høyst praktisk studiemetode, og da kan det hende at man kommer borti feil bryter i farten! En annen utfordring i starten er å ikke skade landing gear pga overspeed, skadet understell kan nemlig føre til laterale avvik på runway. Å forholde seg til wingmen er litt krøllete i begynnelsen, man ender ofte opp i blindsonen til lead (Targetpod på høyre MFD ser rett bakover) Trass i en bratt læringskurve, tar det overraskende kort tid før man kan oppholde seg nært hverandre uten katastrofale følger. I stunder kan det virke som om man har kontroll! Og når flyvningen begynner å sitte kan man bevege seg over på ting som visuell bombing på den lokale rangen. Trikset er å ikke fly inn i sin egen bombedetonasjon! Takk for titten, minner om at Falcon BMS er en gratis mod av et spill som koster under €10! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 15. november 2015 Premium Medlem Del Skrevet 15. november 2015 Spreke bilder . Og Falcon holder koken, veldig imponerende av en sim som ble utviklet på 90-tallet !! Har lydkvaliteten fått tilsvarende løft som det visuelle ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Lydkvaliteten er veldig bra også. Lydbildet gjør at jeg faller rett tilbake til dagene som Crew Chief Assistent. Det eneste vi mangler er Norge. Hadde vært gøy å kunne fly low level over lofoten i Falcon BMS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Norge er faktisk tilgjengelig som nedlastbart Combat Theatre, men er ikke ferdigutviklet. Den inkluderer Norge, Sverige, Finland og deler av Russland nord av ca 67°N (Bodø), men har desverre for øyeblikket ikke terrengdetaljer utover default FS2004 eller bekreftet kompabilitet med den nyeste BMS-versjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Nice, nice, har ikke fått helt taket på BMS jeg, blir litt demotivert når jeg må begynne å scripte for å få satt opp kontrollene mine - men moro å se bilder, håper vi får en moderne F-16 sim snart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddi Tausvik Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Dette var ufattelig morsomt å se! Jeg var medlem i 87th Straydogs for en del år siden - en virtuell f16 skvadron som dro realismen på det meste innen f16 og taktisk militær flyging og comms så langt det gikk an. Jeg har replica av throttle og stikke - skikkelige saker fra Thrustmaster. Det var bratt læringskurve, men du verden så artig når man fikk til teamworket i en 4-ship, eller 2-ship for den saks skyld. Så tok unger og hus og heim og et par andre hobbyer fra meg tida som skulle brukes til å bli dritgod på å fly f16... Dette vekket minner! Tusen takk for flotte bilder og artige kommentarer Fredrik. Tror jeg blir nødt til å grave fram CD-romen med falcon 4.0 og laste ned BMS.... 8) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Savner tiden i 87th Straydogs var en veldig fin tid Lan treffene var epic :-) Har såvidt fått installert og begynt og fly litt men du verden for en forskjell. Husker når BMS var silent og vi ikke fikk vise bilder eller si noe. hadde lyst til å fyre opp simmen under FSLAN på gardermoen lol At du nå kan fly flere fly som feks. Tornado F/A 18 Harrier.... er jo veldig kult. Har lyst å sette opp en kampanje som bare går på en dedikert server og bare fly når det passer og se hvordan det går :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eddi Tausvik Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Er 87th historie? Eller still going strong? Prøvde å logge meg inn som guest for noen år siden (for å hilse og takke for sist), men fant ingen vei inn på nettsiden. Har du prøvd noen av f16 addons for FSX? Er det noe å prøve ut, eller blir det bare en tåpelig greie sammenlignet med falcon 4.0 og BMS? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Absolutt ikke på linje med BMS nei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hofstad Haugen Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 De er nok fortsatt aktive http://www.87th.org/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Flydd en del i det siste sammen med blandt andre Magnus og slenger inn noen snaps: AAR: Ikkje berre F-16, men også andre godbiter som F-18: Litt leik med targetingpod: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Hadde vært gøy å dratt i gang litt MP flyging med BMS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Im in - er totalt noob når det gjelder BMS men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 13. desember 2015 Del Skrevet 13. desember 2015 Magnus lander F-18 på carrier eH0xwkFacuc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 15. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2015 Den optimale lærekurven får man ved å starte på toppen under "Tactical Engagement" og følge BMS Training-manualen slavisk. Da tar det urovekkende kort tid før man kan komme i gang med campaigns og (borderline) seriøs MP-flyvning. Her kommer noen flere bilder, de to første fra et Campaign-oppdrag med AI-wingmen: Echelon left sett gjennom NVGs Wingmen setter full burn for å få energi inn i left break Multiplayer: Refueling by night Så følger noen bilder med F-18, en av flere fly som er temmelig godt simulert med siste versjon av BMS (Det meste av våpenavionikk er bare copy-pastet fra F-16, dog) Det er ikke alltid like lett med katapulter og fly og slikt ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Jeg fløy Falcon4 i mange år. FSX versjonen er OK, men når ikke Falcon (med visse mods) til sokkelesten. Jeg har vært meget slapp med FS i det siste, men vurderer å la DCS ligge, til fordel for Falcon, for da går jeg i det minste til noe jeg kjenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Tore Duås Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Har Falcon og BMS, men klarer ikke la være å fly DCS.. Orker snart ikke flere simulatorer og mapping av Hotas.. : Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 15. desember 2015 Del Skrevet 15. desember 2015 Noe jeg forstår meget godt, Svein Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.