Gå til innhold

Norway


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

..... eller Nord-Norge i denne omgangen.  Etter å ha brukt år i ORBX Australia,  enda flere år i ORBX PNW og Alaska,  blir det mer og mer Norge.  Må si at slik gamlelandet er blitt med FTXNorway og P3D3, i tillegg til våre hjemmeproduserte scenery,  så er det igjen blitt kjempegøy å fyre opp "cockpit`n "  8)

 

tre1.jpg

Her fra en kjapp tur mellom Skagen og Helle i RealAir T-Duke.......

tre2.jpg

 

tre3.jpg

 

tre4.jpg

 

tre5.jpg

 

tre6.jpg

Litt "locals" ved Sandnessjøen med Aircraft Factory P-51H

 

tre7.jpg

Inbound Andenes med Electra 10A fra Just Flight

 

tre8.jpg

Take off fra Bardufoss med default F-22

 

tre9.jpg

Nattflyvning i Tromsø med A2A Comanche 250

tre10.jpg

 

tre11.jpg

Til sist litt  hærjing rundt hjemmebasen

tre15.jpg

 

tre16.jpg

 

tre16b.jpg

 

tre12.jpg

Nå er det ikke så stor forskjell til FSX og v2 visuelt ved første øyekast,  men texture-oppdateringen flyter bedre,

simmen flyter vannvittig mye bedre,  været er mer realistisk og grafikken virker skarpere.  Og takket være bedre flyt, 

så føles fly-realismen enda bedre.  I det hele tatt,  hva venter vi på  ::)

tre14.jpg

 

tre17.jpg

 

God tur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmebasen ser bra ut. Trodde aldri på fotoprosjektet i starten, men kombinert med Terje Brun & Co endte det opp med at jeg flyttet opp dit en periode (i simmen selvfølgelig) ;D

 

Er selv på "latsiden" for tiden (opptatt med andre hobbyer, som f.eks å bevare musikken), men blir fristet til å bli litt aktiv snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåpris for at du ikke ga opp fotoprosjektet,  og for alt arbeidet du og Terje har lagt ned i Bodø.  Resten av Norge er også blitt fantastisk,  men synes Bodø har fått en ekstra dimensjon av realisme med dette fotosceneryet i tett kombinasjon med bygninger, flyplass ( og AI-trafikk  ;) ) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal gå så langt å si at Bodø er noe av det artigste jeg har syslet med. Området er vanvittig flott, og på toppen av det hele en militær hovedflyplass. Måtte ta tak til slutt. Og ja, det blir ti ganger mer levende med både militær og sivil AI trafikk. Jeg gliser bredt hver gang jeg er der, og vet shelterne er stappet med F-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker så mæget for hyggelige tilbakemeldinger  :) .  Joda Andreas,  flysim-aktiviteten øker proporsjonalt med høstmørket og sjiitvær  ;) .  Har jo egentlig vært "her" hele tiden, men manglende interesse for forumet har dempet engasjementet dessverre.  Mange har gitt seg,  antakelig pga råkjøret mot stadig større monster-PCer og fragmentering av det som ei stund var et hyggelig og sosialt miljø for felles interesse.  Nå håper jeg at P3D3 kan bli det man drømte om at FSX skulle bli,  en flysimulator som utvikles i takt med brukernes ønsker.  Mye tyder på at man er på rett vei,  da man ikke trenger å være dataguru som nybegynner med P3D3,  og man trenger kun en normal PC for å komme i gang.  Selvfølgelig vil det fortsatt være noen som skal teste yttergrensene,  men det er helt unødvendig å blakke seg med det aller siste, råeste og dyreste PC-utstyret for å ha det artig med flysimulering  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker Christian  :) ,  stort sett er det "default oppstart",  som hos meg er midt på sommeren, noen cummulus godværsskyer og 30 miles sikt.  Bruker ikke HDR da æ synes det gir for mørke bilder.  Ellers varierer jeg skyer,  vær og sikt etter humøret,  og ved carrier-ops kjører æ med mye motvind  ;D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takker Christian  :) ,  stort sett er det "default oppstart",  som hos meg er midt på sommeren, noen cummulus godværsskyer og 30 miles sikt.  Bruker ikke HDR da æ synes det gir for mørke bilder.  Ellers varierer jeg skyer,  vær og sikt etter humøret,  og ved carrier-ops kjører æ med mye motvind  ;D

 

Bruker du virkelig ikke hdr Ernst?! Jeg brukte det ikke i v2 heller, men i v3 synes jeg de har fikset hele greia , samt at man får mye mer atmosfærisk dybde. Så den må jeg ha på nå. En kamerat av meg kjøpte p3dv3 nettopp, jeg installerte Norway airports og alle freewarepakkene for Norge ellers. Han kjører en gammel dualcore amd prosessor på 2.9ghz, 4 gig ram, ikke ssd disk og et radeon HD 7950 3gb skjermkort. Han synes det er kjempegreier, flyr bare defaultflya! Man må ikke ha monster PC for å fly p3dv3! Man gjør det også så morro som man selv vil, og jeg prøver å ha det så morro som mulig for tida!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Okei da Kjetil,  kanskje æ skal la HDR få en sjanse til  ::)  .  Bra at det er flere som klarer seg med en "normal" PC,  det er tendenser til mye unødvendig overklokking blant flysimmere,  og det kan jo skremme bort potensielle nybegynnere .  Vi trenger sårt nytt blod i "klubben" .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

;D ;D. Ja det trengs nye, absolutt. Få opp stimen hadde gjort seg. Jeg skal ikke si jeg ikke har overklokket, for det har jeg, men veldig til veldig moderate 4,0 GHz, det er nok det. Har vel en mistanke om at det er mange flere simmere der ute, men de sitter for seg selv med nesa i Yoken og sturer. Haha!  ;D

Ikke enkelt å få tid samtidig for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja, hadde vært artig om vi fikk til noe i nærheten av den aktiviteten som var for 5-6 år siden,  da var det helt vilt  ;D .  Og for ikke å bli misforstått (!),  æ har IKKE noe i mot hverken monsterPCer eller oppklokkede varianter.  MEN hvis nybegynnere prøver å koble seg på,  kan de lett få inntrykk av at det kreves enorme kunnskaper og ressurser for å starte med flysimming.  Og det gjør det jo IKKE  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ser ut til aktiviteten øker noe nå om det er p3dv3 som flyter som smør som gjør susen skal ikke sies men en del har vel blitt frustrert og gitt litt opp pga.OOM /vaas problemer men det ser nå ut til at det er så godt som borte nå  :P

Jeg har dessverre for lite tid i ukene (er 5 dager in my 2.nd home /Trailersjåfør) nå men vil prøve å kjøre litt server / multiplayer for de som ønsker det når jeg er hjemme i helgene .

Oppdaterte første post under Multiplayer her på foraet så kan de fleste få til å kjøre server selv hvis de ikke har en kranglete ISP/router for p3d er veldig lett å få til ...bare å teste folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ernst.

Blir altfor lite flyging siden jeg bare sitter å knotter på et eller annet landskap, og da blir bare for å sjekke at jeg ikke har bommet helt.

 

Men jeg legger merke til på dine bilder som er av topp kvalitet, og med det mener jeg du har en dybdeskarphet jeg synes jeg mangler selv. Særlig legger jeg merke til det i P3D V3, men det begynte vel i siste versjon i v2.

Så da er frågan, hva er det du gjør/har som ikke jeg får til eller finner ut av. Bruker ikke ennå noen tilleggsprogrammer for vær og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ernst.

Blir altfor lite flyging siden jeg bare sitter å knotter på et eller annet landskap, og da blir bare for å sjekke at jeg ikke har bommet helt.

 

Men jeg legger merke til på dine bilder som er av topp kvalitet, og med det mener jeg du har en dybdeskarphet jeg synes jeg mangler selv. Særlig legger jeg merke til det i P3D V3, men det begynte vel i siste versjon i v2.

Så da er frågan, hva er det du gjør/har som ikke jeg får til eller finner ut av. Bruker ikke ennå noen tilleggsprogrammer for vær og slikt.

 

 

Henger meg på denne , utrolig skarpe bilder .

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dåkker skal ha så mang en takk,  det er alltid hyggelig med respons på det man poster  :)

Men Robert, nå synes æ du var litt "urettferdig"  ???  Riktignok bruker æ Photoshop til å kroppe bildene og omgjøre de til komprimerte jpeg-filer,  men ellers er det slik bildene er fra simmen uten nevneverdig editering.  Jeg er mer opptatt av å justere vær, lysforhold og sikt i P3D,  enn å jukse med bildene.  Dette er jo ingen fotokonkurranse,  jeg synes bare screenshots er en ypperlig måte å vise hva slags aktivitet man bedriver i simmen,  og utveksle erfaringer .

 

Hei Ernst.

Blir altfor lite flyging siden jeg bare sitter å knotter på et eller annet landskap, og da blir bare for å sjekke at jeg ikke har bommet helt.

 

Men jeg legger merke til på dine bilder som er av topp kvalitet, og med det mener jeg du har en dybdeskarphet jeg synes jeg mangler selv. Særlig legger jeg merke til det i P3D V3, men det begynte vel i siste versjon i v2.

Så da er frågan, hva er det du gjør/har som ikke jeg får til eller finner ut av. Bruker ikke ennå noen tilleggsprogrammer for vær og slikt.

 

Igjen takk for den,  og enda mer takk for at du er blant de som knotter med landskapet.  Norge er uten tvil det best ivaretatte landet for flysimentusiaster  :)

Ser det er flere som lurer på hvorfor mine bilder blir brukbare.  Noe kommer vel av at foto er mitt yrke,  så jeg er opptatt av perspektiver, komposisjon, nærhet til flyene og ikke minst hvilken vinkel flyene har i forhold til lyset.  Dette tror jeg er avgjørende for at dybdeskarpheten er framtredende.  Så pirkete kan jeg være,  at jeg tar ikke bilder hvis ikke alle elementer er på plass  ::) .  Til sist så bruker jeg en utrolig bra 4K-skjerm på 32 tommer,  som gir knivskarpe bilder,  og gir stort spillerom for å beskjære bildene til ballanserende komposisjon.  Happy flying  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Mente ikke at du "fikset bildene så de skulle bli knallfine men vet at du bruker photoshop når du redigerer bildene og en får en bedre intrykk når bildene er "rene" croppet litt etc.

Jeg "gidder ikke arbeide med å renskjære bildene som sikkert alle har fått med seg ....

Åja at du er fotograf er nok også en stor faktor her ..

Beklager Ernst var ikke meningen å skyte deg i leggen  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Alt i orden Robert,  tok det ikke så tungt  ;) .  Var forresten innom MP i går,  men det var ingen aktivitet.  Flyet ditt,  som for anledning var Hercules,  svevde stille og rolig over gresset på Kjevik.  Fikk ikke tatt kontakt,  da æ mangler headsett for øyeblikket,  men det var jo artig å se at MP fungerer greit i v3  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...