Brynjar Mauseth Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hei! Har søkt litt men finner ikke ut hvilke SOPs verken SAS eller Norwegian benytter. Jeg mener jeg en gang har lest at det er standard Boeing, men kan ta feil. Har kjøpt FS2crew Reboot NGX hvor det medfølger 3 ulike SOP versjoner. Usikker på hva som matcher best, ikke bare for SAS og Norwegian, men i Europa generelt. Vet at Ryanair benytter en egen variant, som forøvrig er SOP sett nr. 3 i NGX Reboot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 SAS er veldig tett opp mot Boeing, og der er jo også de i høyresetet ansett som fullverdige piloter uten behov for at kapteinen går dem i sømmene på alle checklister som SOP3 foreslår. Jeg bruker SOP1 der, har ikke prøvd SOP2, den skal jo være mye det samme såvidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar Mauseth Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Takk for svar. Jeg synes nåværende SOP1 blir nesten litt kjedelig. i.e FO gjør stort sett alt. Denne er også nesten helt lik FS2Crew legacy NGX (gammel versjon). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg flyr mest SOP3, mest pga at jeg selv gjør det aller meste der. Ikke prøvd noen av de andre SOPene enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar Mauseth Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 Jeg trodde at SOP3 hovedsakelig var utviklet (for Ryainair) i den forstand å spare mest mulig fuel (og tid) ?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.