Gå til innhold

VR-briller - hvordan ser fremtiden ut?


Raymond Bertheussen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er litt i tenkeboksen og har lyst å gi min simulatoropplevelse et skikkelig løft. Da finns det i alle fall et par ting man kan gjøre for å øke realismen noen hakk. Enten kan man kjøpe seg flere skjermer og på den måten få en flott visuell opplevelse. Eller man kan kjøpe seg Track IR, eller kanskje gjøre begge deler? Men så var det dette med fremtiden da, hva med VR-briller? Det høres flott ut med Track IR, men da beveger man hodet og skjermen står i ro, man må bruke øynene litt annerledes vil jeg tro. Er det noen som har noen kvalifiserte synspunkter på dette med VR-briller? Det finns kanskje få gode modeller på markedet, men flere annonserer at det kommer nye modeller til neste år. Er det verdt å avvente litt og kanskje gå for VR-briller i stedet for flere skjermer og Track IR?

 

Dette er forøvrig min.specs for Oculus Rift brillene som lanseres over nyttår:

• NVIDIA GTX 970 / AMD 290 equivalent or greater

• Intel i5-4590 equivalent or greater

• 8GB+ RAM

• Windows 7 SP1 or newer

• 2x USB 3.0 ports

• HDMI 1.3 video output supporting a 297MHz clock via a direct output architecture

 

Da må i allefall grafikkortet mitt skiftes. Er også usikker på dette med HDMI 1.3 video output, må vel sjekke hovedkortets spesifikasjoner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Av det som jeg har sett av demoer så langt så har oppløsningen vært for dårlig.

En annen ting å tenke på med briller er att om man har annet utstyr som man trenger å se visuelt på,så er det bare å glømme det.

Har man t.eks.ekstern radio tilkoblet simmen så er den ubrukelig da det ikke vil være noe godt alternativ å må ta av og på seg brillene.

For 1'st shoter spill osv.hvor man har allt i fingrene er det sikkert ok,men jeg ser ikke noe positivt i bruk av dette tilsammens med masse eksternt utstyr.

Så jeg ser mye mer nytte i Trackir og eventuelt flere skjermer for flysimulator..Trackir lærer man seg fort å bli vant med når man først tar det i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...