Gå til innhold

Hvordan få sove på economy class


Brynjar Mauseth

Anbefalte innlegg

I skrivende stund sitter jeg og kjæresten min KFSO å venter på Lufthansas flight 455 til Frankfurt med A380. Det er derimot 7 timer til flyet går og her er klokken 08.45 om morgenen. For et par timer siden kom vi med nattflyet (United Airlines) fra Honolulu med en ganske ny 737-900 maskin. Economy class her var forøvrig helt forferdelig med harde skinnseter som så vidt var mulig å trekke bak. Har dermed blitt krokrygget for alltid. Det kan sies at flyturen til Honolulu (fra KLAX) med en 777 var langt mer behagelig.

 

På turen fra Honolulu til San Francisco (4 t 45 min) bestemte jeg meg for å prøve melatonin. Som forventet ble jeg veldig søvning og døsig, men falt allikevel ikke i søvn. Kjæresten min, som er med i klubben av mennesker som kan sovne FØR takeoff, fikk heller ikke sove grunnet dårlige og harde seter.

 

Har ihvertfall reservert et smart sete på den lange 11 timers over Atlanterhavet til Frankfurt. Nødutgang og ingen sete foran meg - uendelig benplass. Derimot, om jeg får sove er en annen sak... Tips, foruten oppgradere til first class, tas imot med takk  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig lider jeg meg heller gjennom noen timers våkenhet enn å "dope" meg ned. En nødsituasjon blir ikke bedre av å værra kjemisk trøtt i trynet for å si det mildt. Greit nok att skulle worst case scenario skje er det dårlig ods for att noen overlever, men skulle en nå værra så heldig att en evakuering er resultatet vil jeg helst værra våken og stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur (og retur) Hong Kong via Helsinki. Airbus A340. Hvilken tortur. Jeg drar aldri på en så lang reise igjen. >:( Men uansett dette, god reise!

Haha, etter at jeg var i Thailand i fjor så er jeg i samme båt som deg - kanskje ikke aldri igjen, men det blir lenge til neste gang. Jeg syns det er spennende å besøke nye steder og å se nye ting, men akkurat den reise-biten kan du få billig av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare minner om http://www.seatguru.com/ - sikkert noe de fleste av dere allerede kjenner til.

Madammen og jeg har fløyet 747 og da valgt en av de bakerste vindusradene - kun to seter i bredden og litt ekstra rom til bager etc og ben.

 

Satt akkurat der på turen fra Frankfurt til San Francisco!!  Fantastisk god benplass samtidig som en slapp en ekstra passasjer i bredden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...