Tor T. Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Noen gærninger hadde chartret et Widerøe Dash 8-Q400 fra Molde til Jan Mayen. Jeg var tilfeldigvis pilot denne dagen ENML, ombordstigning Klar for take-off, RWY 07 Tar en U-sving mot vest Vestnes Passerer Nyhamna Over Norskehavet Nedstigning gjennom skydekket og ser null & nix før jeg kommer ned på ca. 3-4000 fot Nesa sørover parallelt med Jan Mayen. Co-piloten tar dette bildet ut gjennom høyre sidevinduet og sier at det ser en smule kaldt ut. Nordover igjen mot ENJA Vi nærmer oss Loran-C antennen? Backtracking Parkert Fra cockpit, venste sidevindu Fra tårnet ________________ ...Takk for titten P.S. Hvis man skal på sightseeing med ORBX ENJA Jan Mayensfield, så ser det etter min mening mye bedre ut på øya når snøen har smeltet p.g.a at man da får fotoscenery i stedet for snødekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 27. april 2015 Del Skrevet 27. april 2015 Flott serie, om noe ville jeg fjernet speilreflekseffekten av skyene i vannet, de blir litt enorme.. Bedre slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 27. april 2015 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2015 Veldig bra, likte spesielt ankomsten til ENJA med skygjennomgang . Veldig realistisk, og helt likt slik jeg husker en landing der med Hercules (real). Er enig i at photosceneryet er finere uten snø, og er veldig fornøyd med dette freeware-sceneryet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Takk for tips angående skyrefleksjonene Tom . Jeg ser det selv på bildene nå at det er overkill, så jeg skal tune de ned. Edit: Er på krigsstien (over Vigra) etter bedre vann: http://i.imgur.com/yxKbDbi.jpg Jeg ble i alle fall kvitt en god del skyrefleksjoner og ganske mye glimmer. Ernst: Kan tenke meg at det er heftig å lande på Jan Mayen i virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 27. april 2015 Premium Medlem Del Skrevet 27. april 2015 Nice story og bilder ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 27. april 2015 Forfatter Del Skrevet 27. april 2015 Takk Robert . Jeg har nå tatt i bruk Snapper til å ta screenshots etter tips fra deg i en annen tråd. Snapperen fungerer bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar Mauseth Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Flotte bilder!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Flott serie, om noe ville jeg fjernet speilreflekseffekten av skyene i vannet, de blir litt enorme.. Hva har du vanneffekter innstillet på, da? Low - Mid - High - Max 1x / 2x (specs fra FSX) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Flott serie, om noe ville jeg fjernet speilreflekseffekten av skyene i vannet, de blir litt enorme.. Hva har du vanneffekter innstillet på, da? Low - Mid - High - Max 1x / 2x (specs fra FSX) X-Plane Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor T. Skrevet 30. april 2015 Forfatter Del Skrevet 30. april 2015 Brynjar: Takk, det var en morsom og spennende tur. Toms kommentar ignoreres med å ta på sveisebriller med 12-glass 8). Inge: Først av alt så må jeg si at jeg nesten ikke har prøvd å stille inn vannet, men det er vel snart på tide å gjøre noe med det. Vannet vi ser på bildene fra ENJA-turen er allerede drenert bort, og nytt vann begynner nå så smått å komme på plass hos meg. I FSX har jeg det fast innstilt på High 2.x, mens bølgeanimasjonen er fra REX4 og resten tar jeg med FS Water Configurator. Et screenshot sør for ENML, etter litt mer eksperimentering med FS Water Configurator: http://i.imgur.com/pkLXlDU.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Toms kommentar ignoreres med å ta på sveisebriller med 12-glass he he.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inge Jenstad Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Etter som jeg forstår av profilen til Tor Tangen så flyr han FSX Gold. Så da er vel kommentarer om vann i X-plane ikke fullt så interessante. --- Æller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 30. april 2015 Del Skrevet 30. april 2015 Du siterte meg og spurte meg hva jeg hadde mine innstillinger på, jeg svarte.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.