Rune Jensen. Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Har nå tatt noen turer over atlanteren med p3d og pmdg 777. Siden den bare er godkjent for ETOPS-120 kan det være litt tricky å finne en "lovlig" rute med PFPX da den har lett for å legge ruten på en av de sørligste trackene. Er det lovlig på vatsim å f.eks hoppe mellom trackene under overflyvingen for å holde meg innenfor ETOPS-ringene? Eller bør jeg heller manuelt plukke ett track som går langt nok nord til at BIKF duger som en divert-flyplass? Går selvfølgelig an å jukse i PFPX og si at flyet er ETOPS-160 men jeg synes det skal være så realistisk som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Spørs litt hva som menes med å hoppe mellom trackene. Ja, du kan hoppe mellom trackene i den forstand at du flyr en random route som inneholder koordinater som tilfeldigvis ligger på noen av trackene. Man må ikke fly via NAT tracks som mange tror for å krysse atlanteren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Det jeg mente var at dersom PFPX f. eks gir meg NAT-Y. Kan jeg da starte overfarten på NAT-Y og deretter hoppe til f. eks NAT-W og bli der til jeg passerer det punktet der NAT-Y igjen er innenfor en av ETOPS-ringene, hoppe tilbake til Y og fortsette på den opprinnelige flightplanen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Moen Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Vel, ja, men det vil da være en random route. Som sagt, du kan bruke koordinater fra flere forskjellige tracks, men det vil da være en random route, du vil ikke fly det som track Y og W. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 20. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2015 Ok, takk Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Boeing har sertifisert 777 for 330min ETOPS http://en.wikipedia.org/wiki/ETOPS#Beyond_ETOPS-180 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Jensen. Skrevet 21. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2015 Se der ja. Så å øke innstillingene i PFPX vil ikke være juks likevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.