Gå til innhold

Hade bra til det gamle, god dag til det nye


Anbefalte innlegg

Da var stunden kommet, og jeg har endelig fått fingeren ut av ørene og ræva opp fra sofaen. FSX gikk i søppelkurven, og P3D ble lastet ned og installert. Etter at PMDG slapp en av sine godbiter var det ikke noe å vente på, og FSX ble plassert i hylla sammen med alt det andre skrotet. Blanke ark og nye farge stifter til, og jeg er klar til erobre nye skyer.

 

Kommer med et lite bilde fra min første tur.

2015-2-16_12-10-20-975_zpsd3ac8dd2.png

 

Tok å installerte mine ORBX regioner + noen flyplasser, og oppdaget et lite problem. Vet godt at ORBX ikke er klar for V2.5 helt enda, men ser i andre tråder at andre har fått dette til. Så vidt jeg har forstått er det kommet ny folder struktur i 2.5, som gjør at FTX central ikke finner terrain.cfg. Det jeg gjorde var etter at alt ble installert, å bare kopiere cfg. fila til rotmappa til P3D. Jeg lurer så på om det er denne fila som gjør at jeg får følgende problem:

2015-2-16_12-15-34-945_zps6d1b2954.png

Samme skjer forøvrig i alle mine andre regioner, og norge ser ikke like majestetisk ut uten fjordene sine.

 

Om man ser bort i fra slike små problemer, må jeg si at jeg er mektig imponert over hva som er blitt gjort med P3D, og jeg ser føre meg mange flotte timer bak spakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde, var å først kopiere terrain.cfg fra C:\programdata\LM til P3D folderen. Så installerte jeg FTXN. Til slutt flyttet jeg terrain.cfg (som nå har blitt skrevet til av FTXN) fra P3D folderen tilbake til programdata\LM.

 

Grattis med ny simulator :)

 

Jeg har alt sagt hva som skal gjøres i innlegget over her. Kanskje dere glemmer at fila ikke skal bli liggende i P3D rotkatalogen? Jeg bruker ellers kun NSX III Woods i tillegg. Alt annet NSX III skal bort. Jeg oppdaterte også ORBX libs. Hver gang jeg starter P3D, må jeg si nei til at en dll fil for objectflow skal installeres, ellers kræsjer simmen.

 

Original P3D 2.5 terrain.cfg er 148kb. Denne kopierte jeg, og la den midlertidig i P3D folderen, og flyttet den tilbake til programdata\LM etter FTXN install, og da er den 212kb. Altså tydelige tegn på at FTXN install skrev til den.

 

Årsak til at gjengrodde fjorder likevel opptrer om det jeg beskriver er korrekt utført, kan jeg ikke si noe om sånn på sparket. Vet da ikke alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...