Gå til innhold

Newbie som vurderer å komme seg i luften?


Thomas Antonsen

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene sett video opp og video ned, og er imponert over hvor mye informasjon om de diverse flyene enkelte sitter på.

 

Jeg har veldig lyst til å prøve dette selv, men er redd for at jeg ser meg litt blind på alle de "realistiske" videoene jeg finner. Men hva skal til for å, la oss ta et eksempel, bruke 777-200/300 eller 777x. Hva skal til av software for å

- ha et høyoppløst levende scenario (passasjerer, ground handling, trafikk av både fly og biler osv......)

- sette opp ekte flyplaner i real-time

- real-time weather

- flyet er så realistisk som mulig

  - cockpit view er av den flytende typen når man forandrer vinkler

  - vingene har dynamisk bevegelse som kommer av ytre påkjenninger

  - kamera fra cabin vindu ser ut som det faktisk er håndholdt

  - flaps, ailerons, speed-brakes skal se og virke som dem ville gjort i virkeligheten, også lyden av flapsene

  - lyden fra motorene høres ekte ut

  - vingene blir møkkete i virkeligheten, kult når det ser sånn ut i simulatoren og

 

Av hardware hva er nødvendig for at man skal kunne fly manuelt? Man trenger kanskje ikke alt, men det essensielle.

 

Hva er enklest i bruk? X-plane eller FSX? Hvem har best tredje-parts add-ons? Trenger man FSX for å bruke Prepare3D?

 

Så er det maskina da, jeg vet at en god stasjonær er tingen, men med tanke på fleksibilitet så skal jeg investere i en laptop. Når jeg får handlet så lander jeg nok på en som har Nvidia 970 eller 980 ombord. Holder det med 8GB ram? 256GB SSD er også et minimum jeg har satt.

 

Enda et lite spørsmål jeg har, som sikkert er tåpelig, kan simulatorene brukes uten yoke og pedaler? Jobber offshore og kunne tenke meg å bruke litt av den lille fritiden jeg har til å øve meg opp, men å ta med noe utstyr ut er uaktuelt. Vet det nok blir vanskelig å gjennomføre, men lar det seg gjøre?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange spørsmål men skal prøve å svare.

 

Du vil kanskje se nærmere på følgende adresser:

 

www.flytampa.com (flyplasser)

www.fsdreamteam.com (GSX, ground handling)

www.hifisim.com (beste vær program)

www.flight1.com (ultimate traffic 2)

www.realenvironmentxtreme.com (REX4 og Soft Clouds)

www.flightsimnorway.com (gratis scenery for Norge)

www.fullterrain.com (ftx norway)

www.flightsimsoft.com (beste flight planner program)

www.ezdok-software.com (flytende endring av vinkler)

 

Du trenger ikke FSX for å bruke Prepar3D. Jeg vil anbefale Prepar3D i første omgang. Deretter må du også gjerne teste ut X-plane. Det holder i massevis med 8GB RAM.

 

Simulatoren kan fint brukes uten yoke og pedaler, men vær oppmerksom på at det er helt ubrukelig å styre et fly kun ved hjelp av mus og piltaster. Så dette er egentlig ikke noe å tenke på. Kjøp deg heller en joystick med throttle og yaw funksjon (de fleste joysticker har dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...