Kristoffer Vinje Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 X-Plane 10 imponerer virkelig. Kun en dag siden jeg installerte og jeg er allerede fornøyd med hvordan simmen ser ut. En annen ting som også må nevnes er feelingen i XP. Det er vanskelig å beskrive det, men det føles som man faktisk flyr igjennom luft, hvis dere skjønner hva jeg mener. Anyhow, her er noen enkle screenies. Vi starter i nærheten av Fagernes Før vi går rett til Jotunheimen. HD Mesh V3 leverer. Og så med litt skyer. Jeg har aldri hatt noen særlig problemer med skyer i FSX, men i XP tar de virkelig knekken på FPS'en min. Har lastet ned noen 256x256 skyer til erstatning for 1024-skyene som er default. Tjente en del FPS på det uten at det ser så ekstremt mye dårligere ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 X-plane har litt performance issues hos meg også. Spesielt skyer og vann krever enormt mye ressurser. Ellers så er X-plane en simulator med veldig stort potensiale, hadde bare utviklerne turt å satse litt mer. X-plane kunne lett tatt over mye større markedsandel i simulator markedet hadde det vært satset litt større. Samt fått forbedret de svake sidene med X-plane. Men så lenge dette er en "en manns bedrift", så går det sakte fremover. Og det er veldig synd. Selv så bruker jeg FSX og P3D primært. X-plane bruker jeg når jeg skal fly instrument, og i forkant av en PC check. Men er jo en ting som mangler i X-plane og det er ADF dip. Har sendt mail om dette til utvikleren, men fikk aldri noe svar. Flyfølelsen i X-plane er fenomenal. Ingen tvil om det. Dog er det visse ting som ikke er særlig realistisk som f.eks at flyet begynner å bevege seg uten thrust/throttle i litt vind på bakken. Flotte bilder forresten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar Mauseth Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Ble også møtt av en vegg med dårlig performance når jeg tuklet med instillingene, dessverre. Skyer og vann tar mye av kaka, samt HDR. Men så har jeg "bare" et GTX 760. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Sky Maxx Pro folkens.... sett også ned render settings på skyer til ca 15-20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. februar 2015 Del Skrevet 9. februar 2015 Ser bra ut, ser ut som du har lagt til litt terra haze også he he.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.