Gå til innhold

Absolutt Andøya


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Scenery av ENAN,  mesterlig laget av Svein-Frode Gudbrandsen.  Jeg er ingen betatester,  men var så heldig å få prøvefly over en av våre nordligste flybaser, og viktig hjemmebase for Orionflyene.  Selv har jeg vært på mange militære øvelser på Andøya,  og har alltid likt meg på denne værutsatte spydspissen av vårt luftforsvar.  Svein-Frode har i god "Andrew-stil" maktet å gjenskape de typiske Andøya-forholdene,  med den koselige småbyen Andenes,  forblåste torvmyrer og dramatiske fjell.  Også mange av de spredte bygdene er ivaretatt,  og selve flybasen er blitt veldig realistisk ENAN.  Denne bildeserien  er bare førsteinntrykket av sceneryet,  og ikke ment som noen dyptgående analyse.

 

and1-1.jpg

 

and2-1.jpg

Tettbebyggelsen Andenes er til forveksling likt virkeligheten.

 

and3.jpg

Havneområdet,  molloen og bebyggelsen setter oss i skikkelig Andøya-stemning  :D

 

and4.jpg

Spesielt fra cockpit blir man hensatt til Andøya !

 

and5.jpg

Til og med Oksebåsen og Bleik føyer seg fint inn i det flotte landskapet .

 

and6.jpg

 

and7.jpg

Stor var overraskelsen da også Skarsteindalen dukket opp  ;D

 

and8.jpg

Selv de små,  spredte husklyngene i nærheten av flybasen er tatt med .

 

and9.jpg

 

and10.jpg

 

ENAN har vært et bortglemt sted blant alle flotte scenery i FS Norge,  men nå er det blitt blant de fineste scenerys.

 

Veldig bra  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nydelige screenshots! Sku ønske at link til nedlasting fulgte med, men det er kanskje litt for tidlig? Egentlig fantastisk jobb som gjøres for å gjøre FS så realistisk i Norge, vi er heldige som har disse mekkerne. 

Furubart! du gjør en flott jobb med å referere disse flotte tilleggene !

 

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Wow helt sinnssykt bra. Heldig du Ernst. Dette måå jeg også ha. Jeg bodde jo på Andøya inne i skarsteinsdalen da jeg var i militæret et helt år, som kokk på kjøkkenet, med gærne samer, bergensere og østlendinger i førstegangstjeneste! Vel... dette har jeg jo prøvd å fortrengt lenge, så jeg må ikke rippe opp i slike traumer...  ;D ;D ;D

 

Er det stjernebygget i skartsein jeg ser der, eller hallusinerer jeg?. Husker så godt rekeaftenene nede ved brygga i Andøy sentrum. akk... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Furubart! du gjør en flott jobb med å referere disse flotte tilleggene !

 

Takker for det,  men her er det Svein-Frode som skal ha æren.  Det er ikke vanskelig å ta gode bilder når scenery flommer over av detaljer  :) .  Her er ikke bare en flyplass,  men et helt samfunn,  ja hele Andøya med mange små og store tettsteder.  Jeg ankom nettopp øya,  etter en navigasjonstur med Starfighter fra Bodø,  via Evenes og Bardufoss,  og det var hakeslepp hele veien.  Og under landingsrunden til ENAN,  var det nesten så æ fikk frysninger på ryggen!!  I kombinasjon med FTXN,  AoN og til slutt Svein-Frodes ENAN,  så er det ikke vanskelig å mane fram en innlevelse som grenser mot en diagnose.  Det norske FS-miljøet er utrolig priviligert som har så mange talentfulle utviklere av scenery,  og enda har vi noen som venter på å slippe sine kreasjoner  ;)

 

Jeg kan ikke se at ENAN kan bli så mye bedre,  så æ regner med Svein-Frode har gode nyheter om ikke så lenge  :) . God tur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrew, takk for strålende arbeid med de Norske flyplassene! Jeg har akkurat kommet over til P3D siden og må virkelig si at Norge har blitt svært bra med FTXN og AoN. Sikkert 10 år siden tilbake til FS9 at jeg har hatt så mye gøy!

 

Det er P-3N Hjalmar som er på bildet og han har aldri blitt lastet opp. Litt skiftende interesser og fokus når det gjelder fly har skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...