Gå til innhold

Forløperen til FSX


Jan Kjenstad

Anbefalte innlegg

Husker det meste av dette:

Begynte i 1984-85 med en IBM 8086, eller kanskje 8-bits versjonen 8088, med 2 diskettstasjoner, antakelig 160 KB. Lyden var ikke "High Fidelity", kun en skurrende lyd som varierte litt (!) i frekvens. Men dette underbygget min sterke interesse for fly og romfart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kan ikke huske Ace Tom.

 

Dog husker jeg at Micrsoft sin Flight Simulator ikke var spesielt populær. Gikk etterhvert over til Amiga som hadde mye bedre lyd, farger og ikke minst flyt. Interceptor og Fighterbomber var favoritter. Kom tilbake til PC når Sublogic ga ut "Flight Assignment: ATP". Ble egentlig ikke fan av MS sin flight simulator før 98-versjonen. Da begynte også norsk freeware å blomstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tror jeg kommer til å lengte etter US Navy Fighters og EF2000 sånn cirka resten av mitt liv. ;)

 

EF2000 var fantastisk, men husker jeg slet med å frigjøre nok MS-DOS basisminne (640K) og styrte med diverse batch-filer :)

 

Jane's var inne på noe de også, men det ble lite combat på meg etterhvert, med unntak av IL-2 som var revolusjonerende da det kom. Utrolig bra flight model.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...