Gå til innhold

AI F-16 i Norge


Anbefalte innlegg

Det var virkelig moro og etterlengtet å få litt dugelig Ai trafikk i Preparen.

Har nå fått lagt inn en dugelig haug med WOAI fly (Takker så mye Ernst ;-) i tillegg til denne F-16 trafikken.

Jeg synes det var litt snaut med mil flyginger så jeg gikk inn og editerte trafikk filene slik at istedet for å ta en tur i uka så kjøres det nå gjerne hver ukedag.

Da ble det lettere å finne noen å henge på når man er ute og kikker.

 

 

Slenger med ett shot her fra en slik hengetur.

 

 

yeIeQ7w.jpg

 

 

Dette flyet 291 kjører nå i min sim en tur retur ENOL ENBO sammen med 292 hver ukedag.

Synd maskinene ikke ligger i formasjon men det er vel grenser for hva man enkelt kan få til med denne Ai trafikken?

292 ligger rimelig langt bak så da er det ikke annet å gjøre enn å lage sin egen formasjon.

Man får trening i små stikke innput når man ligger så tett over lengre perioder.

Moro moro.

Eneste problemet er min nye X55 throttle som stadig vekk "limer" seg fast og blir usannsynlig treg og vond å bruke, men har nå klaget på dette og det skal vist løse seg med ett bytte.

Man må jo ha hardware i orden ved slike flyginger..

 

 

Hey då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre et problem med disse X-55 stikkene. Hadde en Madcatz bare en dag, samme problem. Returnerte den og fikk penga igjen. Hvis din stikke no.2 også er gal, så be om å få pengene igjen, og kjøp helller Thrustmaster eller Logitech, for Saitek har kjempeproblemer med toleranser og elektronikk, og de som er fornøyd med X-55 har kun hatt flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Oioi,  da har har æ hatt flaks,  er kjempefornøyd med min X55.  Har faktisk aldri hatt mer presis kontroll på motor ( både 1, 2 og flermotors ).  Throttle gir akkurat passelig motstand,  og holder på trust og rpm til jeg forandrer innput,  om så bare halve prosenter !!  Det samme gjelder stikka,  da jeg endelig ble fortrolig med hvilken motstand som passet mitt behov for nøyaktig kontroll. -  Synd hvis du må bytte,  men æ ville ha tatt sjansen på en ny X55,  prisen er jo også fornuftig  ;) .

 

Har nå fått lagt inn en dugelig haug med WOAI fly (Takker så mye Ernst ;-)

 

Æ,  øh,  hmm,  dette kan æ ikke ta æren for....  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja det blir nok helt sikkert en ny X-55, storfornøyd med med absolutt heile greia bortsett fra akkurat den limbare throttle`en.

Vi prøver en nye en og regner med at det er i orden da.

Når jeg pakka opp den jeg har nå serru så hang alt dønn fast.

Justerings hjulet på friksjonen satt også fast og jeg måtte ta i mere og mere før den endelig løsnet med ett brak.

Etter dette er det null justering bortsett fra full frislipp og dønn lock.

Så det har nok skjedd noe der.

 

 

Alltid godt å få gode tips og råd Ernst.. Det må man takke for veit du..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja det blir nok helt sikkert en ny X-55, storfornøyd med med absolutt heile greia bortsett fra akkurat den limbare throttle`en.

 

Akkurat d den e. Limt, æ hadde samme problemet, men det æ gjor va og åpen undersia av throttlen(bryt sikkert nokka garanti regla, men men) og fant ut at den buensom va montert i bunnplata som ska styr friksjonsstyrken, va innsmort me et eller anna som va klissat og oppført sæ som halvstivna lim. skrudde av den buen og vaska den djævelsk godt me zalo og skrub. smørte heile greian inn me vasselin, og nu funger den som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med at det var noe slik ja, ser at noe av den guffelura tyter opp på skalaen og må stadig tørkes vekk.

Har også sitti med skrutrekken i hånda og stirra stygt på skruene på undersida men klok av skade så har jeg lagt det vekk.

Denne gangen ville jeg prøve å ta det på garantien før jeg begynner å opperere.

Men vær sikker på at hvis neste stikke oppfører seg på samme måte så blir det skrutrekkergalopp her så skruene fyker.

Det er litt amatørmessig hvis det kun er smøre stoffet som skaper dette problemet, alt annet funker jo helt toppers så er det slike ting som skal ødelegge.

 

 

Pytt pytt vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...