Gå til innhold

Spørsmål ???


Torkil Riiser

Anbefalte innlegg

Jeg har ett spørsmål ang VATSIM om dere kan svare.

 

Jeg flyr nå på VATSIM med broren min og vi har en del felles like fly.

Han bruker da FSINN, mens jeg bruker Vpilot.

På Vpilot så er det noe som heter Model Matching.

Her kan man da legge inn IVAO,MyTraffic3D,Ultimate Traffic 2 osv.

Hvilken hensikt har disse valgene for hva jeg ser i simmen?

 

Holder det ikke med at bror og jeg har like fly installert på pcen?

 

Jeg har lastet inn IVAO og den har jeg dratt over i biblioteket på Model Matching.

Når vi da valgte 2 fly vi begge har, som da er IRIS T6 så ser jeg han som en gammel T6 Harvard.

Han har ikke lagt inn IVAO eller no slik og ser meg som en Learjet.

 

Er det ikke mulig at vi faktisk ser hverandre med det faktiske flyet vi flyr?

 

Husker når vi fløy på den Multiplayeren som var i FSX, så holdt det med at begge parter hadde samme flyet installert på pcn. Da så vi hverandres aktuelle fly og gleden er jo mye større når vi faktisk ser hva vi flyr med.

 

Ble mange spørsmål, beklager :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klientsoftware som velger hvordan fly vises. Vpilot med ivao mtl er en veldig bra pakke ai modeller. Fsinn bruker vel standard vip pakke så lenge ikke ultimate traffic eller woai etc er lagt inn, og består av færre valg. Da hender det oftere at fly vises som helt andre modeller. I vpilot vises ukjente fly som det flyet du definerer i loginvinduet. A321 og crj900(?) er standard valg, men egendefinert kan skrives inn.

Jeg prøvde å kopiere inn ivao pakka fra forrige installasjon i går, og fikk det ikke til. Endte med at jeg installerte som vanlig fra ivap klienten. Fly vises feil dersom klientsoftware ikke har tilstrekkelig/riktige modeller å matche opp med. Ivao tar også noen snarveier, men de er levelige for meg. For øvrig anbefaler jeg vpilot fremfor fsinn som ren klient, men fsinn har noen ekstra funksjoner noen syns er hendige, radar etc.

 

 

GT/NAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...