Gå til innhold

Tre skjermer


Kent-Rune Myrseth

Anbefalte innlegg

Mener du i spot-view? Hvilket skjermkort har du? Om du mener innenfra cockpit må du følge en liten guide for å sette opp kameraene til å vise 3 forskjellige vinduer, for å få det til å se korrekt ut. Evt. kan man bruke "billig"løsningen å bare dra et enkelt vindu over alle 3 skjermene. Funker dette òg, men da vil ting du ser på sidemonitorene se veldig skjeve ut. :)

 

 

Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se den her og de 2 andre filmene! det viktigste er zoomèn. den må du ha på ca 1, om ikke blir det "dratt" utover! hva slags gfx kort har du ? nvidia ? isåfall sett opp alt via surround funksjon.

 

Q3l6eG9h.jpeg

 

setter du alt opp sånn som det er vist på bilde, så får du f.eks FSX over alle skjermer, men samtidig i "window mode" slik at du kan operere med vatsim enkelt uten å måtte lukke og åpne fsx hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

th2go er en dyr løsning nå til dags, når man uansett nå får gode og relativt billige skjermkort med opptil 4 skjermutganger på. th2go er også bare et "ekstra" ledd som signalene må igjennom. så jeg ihvertfall anbefaler å bruke oppsettet påselve gfx kortet, derav nvidia surround osv.

 

har forresten bare gode erfaringer med det :) god flyt, like bra fps som med en skjerm osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i at TH2go ikke lenger er nødvendig, når man nå har fått Nvidia surround.

 

Men kjenner meg ikke helt igjen i utsagnet om like bra flyt med 3 skjermer som med èn..

Nå har jeg ikke tweaket så veldig mye etter jeg prøvde 3 skjermer, men jeg måtte stille ned ganske mange innstillinger for å få 20 fps..

 

Dette er dog med 3 forskjellige views, slik at man får korrekt field of view - ikke bare en cockpitview som er strekt :)

 

 

 

-Finni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn, det er nettopp det. du har åpnet 3 views, derav fps drop. se lenger opp på det bildet jeg la ut og prøv det. se også filmen jeg har gitt link til så skal du se det ordner er seg. og grunnen for at du har det såkalte strekte viewet, er fordi du har antageligvis zoomet ut en god del for å se instrumenter osv.zoom må være på grovt 1, se film så skjønner du hvorfor, eller så vil det være strekt.

 

søk på youtube etter "wideviewaspect" ligger 3 deler av den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kenneth

 

Ja, det er stor fps dropp pga 3 views. Men i motsetning til filmene du linka, så har jeg 3 *låste* views i cockpit, mer likt noe man ville hatt med en homecockpit.

 

Det jeg regner med trådstarter spør etter derimot, er nok slikt du linka i youtubefilmene - muligheten til å ha virtual cockpit og spot views også. Det kan man ikke med homecockpit-settupen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...