Gå til innhold

Antall !, smileys. ? og annet i innlegg


Jack J Jackson

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at folk gidder å bry seg om hvor mange !, smileys eller andre tegn jeg bruker i mine "postings"! Jeg brukker akkurat det antall jeg vill og det har dere ikke en "dritt" med!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvor i i forumreglense finner jeg hvor mange tegn det er lov å bruke?

 

Herregud, skaffe dere et liv i steden! Kanske dere burte kjøpe en hamster i steden og sitte å glane på når den løper rundt i hjulet i buren! AT det går an.  >:(  :'(  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jack!!!!!

Hvordan du velger å formulere dine innlegg blander jeg meg ikke opp i, og du står fritt til å gjøre som du vil :)

 

Men, når du først tar opp temaet i en egen topic kan jeg jo komme med mine tanker rundt overdrevet bruk av utropstegn. Personlig synes jeg dette er en uting, og du framstår som konstant forbanna/illsint. Men så lenge du ikke bryter noen forumregler har jeg strengt ingenting jeg skulle sagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men tingen er jo at jeg ønsker å fortelle hvis jeg er sint, at dette er viktig eller........... slik jeg har skjønt det er det normalt bruk på webben med å bruke mange !, smiles mm hvis jeg ønsker å sette fokus på hva jeg ønsker å formiddle. Ok jeg er en gammel dust så jeg krabber tilbake under stokken  i skauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, når du først tar opp temaet i en egen topic kan jeg jo komme med mine tanker rundt overdrevet bruk av utropstegn. Personlig synes jeg dette er en uting, og du framstår som konstant forbanna/illsint.

 

Samme her. Det blir ufattelig slitsomt å lese innlegg når folk bruker det virkemidlet.

 

Datteren min på seks år kaller "!" for et sint punktum. Det beskriver mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var telegrafist i handels flåten i en periode på 70 tallet.

Kommunikasjon til/fra båten gikk på telegrafi (med morse tegn).

Konsekvens av feil kunne bli stor og reglene var strenge.

Likevel var det fullt tillatt å avslutte en økt mot eks Rogaland Radio

med en slutt prosedyre som egentlig ikke betydde noen ting.

Eksempelvis en rekke prikker hvor rytmen ga mening i trenede ører.

Fellesnevneren til dagens emne er kommunikasjon.

Å formidle fakta, tanker og følelser.

Så hvorfor ikke slenge på noen ekstra tegn, hvis det føles slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og en av de grammatisk konservative, som mener at skal formulere seg skikkelig også på nettfora. Med en gang man kyler inn smilefjes i øst og vest akkompagnert av ørten forskjellige tegn, føler jeg at sakligheten dropper flere hakk, og ethvert behov for å lese ferdig innlegg/tråd reduseres kraftig. Syns at forkortninger og slang er helt greit i skriftlig samtale (chat, PM, osv), men ikke på et fora med både ekte navn, egen søkemotor og tilgang via Google. Jeg prøver naturligvis å utøve skjønn i mitt fordømmende og trangsynte blikk på saken, men det er ikke alltid like lett. ( ;) ) .

 

En annen ting jeg biter meg merke i på diverse nettarenaer er tendensen mange brukere har til å avslutte setninger med ".." og/eller "...", noe som gjør meg tøvete, da dette i mitt hode betyr at man forsøker å skrive kritisk, sarkastisk eller lar noe henge i luften, når det tydeligvis ofte ikke er det som er intensjonen i det hele tatt. I mine øyne betyr "Det var fint.." at det på ingen måte var i nærheten av å være fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men tingen er jo at jeg ønsker å fortelle hvis jeg er sint, at dette er viktig eller........... slik jeg har skjønt det er det normalt bruk på webben med å bruke mange !, smiles mm hvis jeg ønsker å sette fokus på hva jeg ønsker å formiddle. Ok jeg er en gammel dust så jeg krabber tilbake under stokken  i skauen!

 

Ikke det at jeg skal legge meg oppi noe jeg forsåvidt ikke har noe med. Men for å si min mening så fremstår du til tider som illsint og dels provoserende med f.eks 15 utropstegn bak en setning og et x-antall smileys. Det blir litt sånn som jeg selv skrev når jeg var i tenårene, uten at det er noe vondt ment i det. Spør du meg så må jeg være enig i det Magnus Meese skriver at troverdigheten og sakligheten dropper med flere hakk. Dessuten er det også et viktig poeng at her inne på forumet hvor man står fram med fult navn, noe som søkemotorer som Google lett finner, så kan det lønne seg å vise vanlig høflighet og respekt ovenfor andre. Og unngå personangrep og andre usakligheter. Husk at hvem som helst kan gå inn å google navnet ditt. Jeg tenker iallfall sånn selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...