Gå til innhold

moderator søkes


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

HEi dere

Jeg syns det er blitt god stmning på forumet i det siste og det gjør "jobben min" enkel på moderator siden.

Kan hende jeg har tatt litt for lett på jobben med å luke ut de som ikke gidder å skifte brukernavnet til ekte navn? Lovet jo å luke ut folk løpende, men det har ikke blitt gjort like ofte som jeg selv også skulle like.

Desverre er det ikke implementert i forumsoftware at vi må velge ekte navn ved registrering i tillegg til brukernavn, og det er jeg enik i er litt dumt.

 

Jeg har en hard høst bak meg og en hektisk vinter i vente, så jeg har hatt, og vil ha, mindre overskudd til forum, sim og cockpitbygging enn hva jeg selv skulle ønske. Tenker tiden er inne til å få inn en medmoderator som kan luke i forumet og ellers følge med at diskusjoner ikke tar av i feil retning. Som sagt er det jo en taknemmelig jobb å holde orden her inne, så vervet behøver ikke å slite noen ut.

 

Et forslag er å opprette moderatorprofil som er helt anonym, slik at moderatorrollen ikke skal gå ut over noen personlig dersom den en eller annen gang må inn å gjøre tøffe tak.

hva dere tenker om det?

 

Uansett. Dersom det er noen som ønsker å være åpen moderator kan dere legge igjen en post i tråden, og dersom det er noen som vil ta den anonyme moderatorrollen, kan dere sende meg PM.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i at stemningen/tonen på forumet er god . Det er hyggelig å være her og ta del i faglig diskusjon når egen kunnskap om emnet er tilstede, eller når en selv står fast og må ha hjelp av andre.

Når det gjelder spørsmålet om anonym eller åpen moderator er jeg vel programforpliktet til å velge "åpen" i og med at jeg for øyeblikket deltar i en diskusjon om bruk av nick kontra ekte navn  ;D

Jeg tror at åpen moderator vil bli mer respektert blant forum medlemmene enn en anonym. Anonymitet kan etter mitt syn medføre en mer ukritisk holdning til hva som er akseptabelt og kanskje etter andres syn vurderes som overreagering. At en åpen moderator må kunne tåle konstruktive tilbakemeldinger, altså at en tar ballen og ikke mannen, synes jeg er akseptabelt innenfor fornuftige rammer. Men jeg er også av den oppfatning at en fornuftig moderering har støtte blant et stort flertall av medlemmene. Dette var altså min mening. Andre har sikkert en annen. Og, bare for å ha nevnt det, jeg er ikke på jakt etter jobben.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også åpen for å prøve meg hvis dere trenger flere hjelpemoderatorer :)

 

Jeg synes stemningen her på forumet har vært veldig god en god stund nå. Husker for en tid tilbake da var det krangling og drittslenging så bustene føyk til tider. Derfor er jeg glad for at det nå er blitt veldig god stemning og veldig lite krangling og drittslenging. Er blitt en fin plass å diskutere flysim på flightsim.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...