Gå til innhold

FSWeekend 2014


Vidar Eggen

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Årets utflukt for gale simmere nærmer seg igjen!

FsWeekend http://www.fsweekend.com/ går av stabelen 1. og 2. November, og jeg regner med en betydelig norsk kontingent i år også.

 

Det er spesielt en gjeng cockpitbyggere som pleier å reise, men også skrivebordspiloter har tatt turen i flere år.

 

Det er en del av oss som reiser fredag morgen fra Gardermoen med SK821 og regurnerer søndag med SK822.

 

Som vanlig bor vi på Hotel Marktzicht i Harderwijk, en liten koselig by som ligger en kort busstur fra Avidrome flymuseum på Lelystad flyplass.

 

Flere som blir med?

 

Thor, er du med som transportgeneral i år også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Vidar!

 

Trodde aldri det var noen som reagerte, men der tok jeg altså feil.

 

Eigil Mjåvatn og jeg har allerede bestilt fly og hotel for flere mnd siden.

Vi reiser som vanlig fra Torp dagen før dere, altså torsdag 30 okt og overnatter på Schiphol.

Så møter vi dere på flyplassen og drar vel til "godtebutikken" før vi drar til Harderwijk.

 

Som du/dere ser så er opplegget som det pleier å være.

Har snakket med Karl, og han regner med å ta turen - også i år.

 

Skal jeg ordne med transport også i år - er jeg avhengig av at dere gir beskjed her, slik at vi får transport som passer antallet som reiser.

 

Da håper jeg at "den gale gjengen" atter en gang samles til årets høydepungt - FSweekend i Lelystad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Siden det blir en betydelig gruppe som ankommer noenlunde samtidig, pleier Thor å bestille MaxiTaxi for oss. Vi kjører innom Aviation Megastore http://www.aviationmegastore.com/ på veien, så vi får brukt litt penger...

 

Hvis flere ankommer på samme tid, er det bare å si fra, så blir det gjort plass.

 

Men det er også enkelt å ta tog fra Schiphol til Harderwijk. Jeg tror du må bytte linje under vegs, men det er enkelt å finne ut av. Fra stasjonen er det en 20 minutters spasertur til sentrum.

 

Det hadde vært hyggelig å treffes, Jack!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Øyvin og Egil J - takk for sist.

Hadde vel blitt forundret hvis dere ikke ble med i år. He he he.

Hva med Bobbo, kommer han med i år også tro?

 

Til Jack - hadde jo vært hyggelig om du fikk anledning til å møte oss "gale" fra Norge.

Vi har det kjempe koselig på denne eventen og det er jo alltid kjekt når det kommer nye til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Thor for innlegget ditt! Jeg ble virkelig glad!  ;D

 

3 år har jeg tenkt å reise men så har det aldrig blitt av. NÅ har jeg booket rum på Hotel Marktzicht fra 31/10 - 2/11 (to netter). Flyr fra Alicane med Vuelig og lander i Amsterdam Fredag 18:05 og hjem igjen Søndag 18:40. Regner med å leie bil, gidder ikke å bruke tid på/passe tåg/buss. Da bli det i hver fall 3 plasser i bilen hvis noen vil sitte på. Gleder meg som en unge til Juleaften.  ;D :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hittil ser listen slik ut:

 

Thor Johannesen

Eigil Mjåvatn

Svein Johnny Nilssen

Rune Iversen

Vidar Eggen

Øyvin Sommer

Øyvind Vadseth

Geir Teigo

Egil Johnsen

Karl Kristoffersen (kommer fra Torp fredag morgen)

Jack J Jackson

 

Og jeg regner med minst en til.

 

Blir stas - igjen!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Der var dusinet fullt, men vi har plass til flere!

 

Thor Johannesen

Eigil Mjåvatn

Svein Johnny Nilssen

Rune Iversen

Vidar Eggen

Øyvin Sommer

Øyvind Vadseth

Geir Teigo

Egil Johnsen

Karl Kristoffersen

Jack J Jackson

Bobbo Kristoffersen

 

En flott gjeng!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nyeste versjon:

 

Thor Johannesen

Eigil Mjåvatn

Svein Johnny Nilssen

Rune Iversen

Vidar Eggen

Øyvin Sommer

Øyvind Vadseth

Geir Teigo

Egil Johnsen

Karl Kristoffersen

Jack J Jackson

Bobbo Kristoffersen

Per Johnsen

Geert Rolf (som kommer kjørende)

 

.... og ennå er det plass til flere!  Dette blir stas!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Richard!

Ser at du kommer litt sent, så da må du nok ta deg frem selv.

Var det ikke plass i Harderwijk da?

Enten på hotel Marktzicht eller Best Western Hotel Baars?

Det hadde jo vært hyggelig å være sammen på kvelden også.

Det er jo en stor del av turen - det sosiale vi har på kvelden.

Uansett, hvis du skal ha kontakt med oss, er jeg på tlf +47 93051221

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apollo ligger vel i Lelystad rett ved flyplassen. Bodde der første året, og det er hensiktsmessig i forhold til messen, men det er litt midt uti ingenting i forhold til å gjøre noe på kveldene.

Det er vel en 20 minutters busstur til Harderwijk, så det lar seg fint gjøre å hooke opp til det sosiale. Det MÅ du få til :D Det er jo derfor vi reiser. FSWeekend er bare et skalkeskjul for å ljuge, drikke øl og spise feit mat med de andre simfrelste :D

Det blir mer enn nok tid til messa selv om vi bor i Harderwijk og ikke i Lelystad, så dersom du har mulighet til å bytte hotell, så anbefaler jeg det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hva hotellet ved messen heter jeg, men det ligger et Hotel Apollo i sentrum av Lelystad i alle fall.

Kan du få avbestilt Richard, så gjør det og bestill på Hotel Marktzicht eller på Hotel Best Western Baars.

Ved midnatt onsdag 8. var det 5 rom på Baars og 3 på der vi andre ligger - Hotel Marktzicht, som var ledig.

Disse hotellene ligger 5 min fra hverandre. Jeg har ligget på begge, men synes det er mer hjemmekoselig på Marktzicht.

Som Geir sier, det sosiale er VELDIG VIKTIG på denne turen. Og vi er en kjempegjeng som holder sammen hele tiden.

Vi tar buss frem og tilbake fra messen.

Vil bare si - gled deg til denne turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som i gruppen som skal til FSweekend!

 

Hvis det er ønske fra deltagerne, kan jeg også bestille inngangsbilletter til FSweekend på forhand, så slipper vi å stå i kø for å komme inn.

Eller dere kan bestille hver for dere hvis dere ønsker det.

Det er ikke så mye å tjene på det, men for meg var det €2 å spare. Jeg er jo over 60. He he he.

Da er jeg senior.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jobber febrilsk med godkjennelse fra overkommandoen for å se om jeg kan bli med. Er det fortsatt plass (i maxi taxi) osv. Jeg har sjekket flybilletter og hotell.

Tenkte da å dra fra Gardermoen kl 19:05 31. oktober og overnatte på hotell Marktzicht fra 31 okt. - 2 nov.

 

Venter kun på godkjennelse.

 

Hva er prisen for selve FS weekend billetten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godkjennelse i orden. Litt overrasket faktisk.

 

Er det plass hos noen av dere? Eller kommer jeg alene til Amsterdam siden jeg reiser fra Gardermoen?

 

Edit: Har da bestilt med SAS SK821 fredag og SK822 søndag.

 

Gleder meg, første gang jeg er med på noe arrangement angående FS.

 

Thor: Jeg tar gjerne imot en forhåndsbestilling hvis det fortsatt lar seg gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christian!

 

Hvis du reiser med SK821 nedover og SK822 hjem - så er du sammen med "gjengen" og da er det helt sikkert plass når det gjelder transport. Jeg har registrert deg her hos meg. Vet ikke ennå hva transporten kommer på, men det blir en grei pris.

 

Inngangen til FSweekend er på €17 for voksen, over 60 år litt mindre.

Bestiller du på nett i forkant, slipper du å stå i kø, og det er vel €1 billigere.

Bestiller du selv er linken:      http://www.aviodrome.nl/tickets

Kan ikke se at det er noen rabatter for grupper, så det er kanskje like godt hvis dere gjør det selv. Så slipper jeg å legge ut.

 

Hyggelig at du blir med Christian.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...