Gå til innhold

Første flytur med PMDG 777-300 fra KJFK til TNCM


Anbefalte innlegg

Etter at jeg nylig dro VISA'en og handlet inn PMDG's oppdatering til den fantastiske 777-200, nemlig storebror 777-300, måtte jeg jo også legge ut på en prøvetur for å teste den litt. Må si jeg liker dette flyet utrolig godt. Det er utrolig bra simulert og det håndflyr bra også! Rett og slett en maskin som innbyr til flyglede. Blir nok en laaang stund til denne parkeres i hangaren.

 

Den første flyturen ble planlagt på også nyinnkjøpte PFPX med TopCat og jeg hentet inn et scenery jeg ikke har brukt på en stund. St. Maarten og Princess Julianna Airport. Departure gikk fra KJFK for å ikke få alt for laaaang tid i cockpit.....  - OK, her er noen screenshots fra turen!

 

Etter et lengre opphold på GATE32, innlasting av passasjerer og baggasje, setter UAE2912 kursen for St. Maarten, Princess Julianna's Airport, TNCM, med 312 sjeler ombord. V1, Rotate og vi har en 10min forsinket takeoff fra KJFK, RW4R, BETTY3 departure.

6522QUo.jpg

 

SID'en går i en 240 graders bue og setter kursen sørover, rett mot sola, og passerer delvis over KJFK igjen

dyaO3hG.jpg

 

9qDCLGM.jpg

 

Up, Up, Up we go.... stigningen flater ut på FL350 og vi har nådd cruise høyde for den litt over 3 timer lange turen til de Nederlandske Antillene.

5JXg8q6.jpg

 

Drøye 3 timer senere, har vi St. Maarten i sikte, TNCM ligger rett forut, men noe sier meg at vi kommer inn en smule for høyt

IbYhpgC.jpg

 

Måtte sende ut en missed approach her og foreta en GA etter at jeg kom litt feil i høyden og følte at et landingsforsøk ville være en smule uansvarlig. De 300 passasjerene ville trolig ikke sette pris på et svalestup med en 777-300  ;)

leASa11.jpg

 

Etter en håndflydd GA etter kartene, passerer vi ULUBA1 i 1600fot og gjør klar for et nytt landinsforsøk. Gear down!

0Ln9pW0.jpg

 

Rullebane forut.... Igjen er jeg en smule for høyt, men langt fra så ille som isted. En liten reduksjon i thrust og nesa litt ned, så skal vi nok komme inn i glideslope igjen.

oWEqLrP.jpg

 

Er visst en smule off center fra rullebanen også. Last second corrections. Håper virkelig ikke noen på den stranda får hjula i softicen  :P

3PF2uGN.jpg

 

1cgm3e2.jpg

 

Ladies and gentlemen - Touchdown! - Welcome to Princess Julianna Airport, St. Maarten.

hDEyf8T.jpg

 

Tax'er mot gate

Vc9yg15.jpg

 

Parkert på gate. På tide å laste ut passasjerer og baggasje.

9rvZait.jpg

 

MnKvs8R.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...