Gå til innhold

Airbus/Nimrod ekte Display units


Ivar Hestnes

Anbefalte innlegg

  • Members

Seriøst Airbus prosjekt?

 

Vurderer å selge 6 stk display units fra ett Nimrod militært fly. Displayene er laget av Thales, og er eksakt samme størrelse som airbus bruker. Jeg gamblet på at skjermene var samme størrelse som Boeing bruker når jeg kjøpte de, men airbus sine DU er litt mindre enn Boeing sine. Displayene er kvadratiske selvsagt.

 

Akkurat nå fungerer de som kule brevvekter og bokstøtter siden jeg ikke er interessert i krympede displays til 737-simmen.

 

Det ser ut til at displayene er VGA basert, men siden de er militære så er det komplett umulig å få tak i koblingsskjema på de. Har man flaks så er det identiske koblinger i airbus, og en som er elektronikkyndig kan sikkert være i stand til å koble de over på ett VGA-kort. Det krever dog litt kompetanse å klare dette.

 

Displayene er ikke gamle, og er produsert ca 2007. Noen av de er sannsynligvis ikke brukt engang da plastdekselet foran displayet var på. Pris og foto på forespørsel. Dette er uansett ekte greier og prisen blir deretter, men prisen blir uansett latterlig billig i forhold til å kjøpe ett ekte airbus display på "høggern". Jeg betalte en bra slump penger for dem selv. Ett av displayene er demontert for å lete etter "clues".

 

Google "nimrod glass cockpit" så ser du hvordan displayene ser ut. Plastramma i forkant må lages på nytt for å matche airbus utseende. Det er vel uansett enkleste jobben med ett sånt prosjekt. Skjermene selges 6stk samlet.

 

Vurderer innbytte forslag/bud/kombinasjon også. Real 737 deler, hus, båt, hest, elektrikertjenester eller noe annet spennende ;)

 

Ta kontakt på epost: ivarhestnes at hotmail dått com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...