Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 1. september 2014 Premium Medlem Del Skrevet 1. september 2014 DCS Fw-190D9 Dora Hadde P-51D fra før, nå stod det mellom Fw-190, Me-109 og F-86 F. Har fremdeles veeeldig mye nytt å sette seg inn i, men var jo godt kjent i cockpit til Dora`n fra FSX, så den biten gikk ganske smertefritt. Etter noen prøverunder med take off and landings var det dags for dogfight mot P-51D (erfaren AI ). Det ble sjokkåpning med sporlys rett i fleisen omgående, så denne AI-piloten var bade agresiv og mer erfaren enn jeg satte pris på. Synes ogå AI er i meste laget dyktige piloter, for mens jeg sleit med high speed stalls og ufrivillige spins, snudde P-51 på femøringen . Måtte presse Doraens fartspotensiale til det ytterste, og "stikke av" i lange perioder, før æ endelig kom i skyteposisjon på motstanderen. Likevel, med flere fulltreffere og en hale av røyk etter seg, fortsatte P-51 å bite fra seg i lang tid. Kjente det i nakkemusklene etter hvert, men endelig satt skuddene der de skulle, og æ kunne ta en seiersroll over hjemmebasen 8) . DCS begynner virkelig å skinne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans-Olav Malkenes Skrevet 1. september 2014 Del Skrevet 1. september 2014 .... men endelig satt skuddene der de skulle, og æ kunne ta en seiersroll over hjemmebasen 8) Ja, og det er jo tross alt det som teller ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Regner med at du fikk kjeft av Staffelkommandanten for å risikere livet med en seiersroll etter at flyet hadde fått skader i luftkamp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 2. september 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 2. september 2014 Ha ha, det var kanskje kjeft alt det som kom over radio`n, æ forstod ikke ett ord, bare fortsatte å rolle....... ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 AI-en er svært utilgivelig før man blir vant til maskinen man flyr, prøv også å stille inn "curves" og "deadzone" i kontrollene, det gjør kontrollene litt lettere å ha med å gjøre, og du slipper kanskje å å i stall og spinn så ofte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 3. september 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 3. september 2014 Jepp, helt tydelig at æ har alt for upresis joystick. DCS krever nok mer finjusterte rorbevegelser, og æ nådde raskt et faretruende frustrasjonsnivå . Under normal flight går det greit, men straks man beveger seg over i mer avanserte manøvrer, er det vanskelig med presis rorharmoni. Venter på Saitek Rhino X55, men leveringen er forsinket, så for tiden slamrer æ i vei med gammelt og upresist utstyr :-[ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. september 2014 Del Skrevet 3. september 2014 Jeg slet med det når F-15 kom ut, men litt tweaking av curves og deadzones fikset det, det er verdt et forsøkt til du får det nye utstyret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Kjøpte Doraen i dag jeg også, med rabatt og dagssalget kostet den 15USD og da kunne jeg ikke la være Trodde den skulle være sånn noenlunde lik Mustangen, men take off og landing var ikke lett her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Kjøpte Doraen i går. Med TrackIR, og 24"-skjerm omtrent rett forran nesa, får man en utrolig følelse av å faktisk sitte i maskina selv. Men å komme seg opp i lufta var ikke lett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Har ikke tall på hvor mange Doraer jeg har ødelagt nå, begynner å få taket på take off (ørsmå rudder inputs er tingen), men landingene er det verre med... Det går som oftest greit til jeg kommer meg på bakken, så overkorrigerer jeg og ender opp ute på jordet uten vinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. september 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 16. september 2014 He he, Doraen er en utfordring ja. Take off og landing går ( nesten) bra. Helt til utrulling og oppbremsing, da ender det som regel utenfor stripa :-\ . Har ikke klart å finjustere pedaler og spake, venter fremdeles på Saitek Rhino S55 for bedre kontroll, så DCS er satt på vent inntil videre. Det samme er IL2. Synes ingen av disse holder mål i nåværende versjon :-[ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 En av årsakene jeg nå er på jakt etter en Die-Cast FW190, er fordi jeg vet mange av de mest moderne jagere og bombere en periode i krigen var på Lista; vestligste flyplass de hadde for å beskytte tunge skip til sjøs. Våre gamle, trøtte krigsbøker preiker bare om Drøbak og Blucher, og ser glatt forbi at kampene var tøffere utenfor Kristiansand, og de de mest moderne flyene var innom Lista. Glem skolegang og bøker, resett hodeskallen, og les alt på nytt. Det jeg lærte på skolen 1970 og opp, ser jeg i ettertid er stort sett løgner koblet med vill spekulasjon. I et av mine glasskap har jeg en Messerschmitt BF110, i skala 1:72, helt i metall, tung som fy. Det er ikke poenget, men at den er en eksakt kopi av en maskin som var stasjonert på Kjevik. Nå Hr. Furuhatt, må jeg nok ha meg en Dora også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. september 2014 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 16. september 2014 Du har så rett Andrew, og du fortjener en Dora . Om det var noen "Langnese" innom Lista tviler jeg på, men det var nok en god del FW-190 av den mer vanlige typen. Dora kom litt seint i aktiv tjeneste, men den var uten tvil en av de hotteste flykonstruksjonene i WW2, og skulle jeg ha duellert på den tiden, ville jeg ha valgt Dora framfor Mustang . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.