Gå til innhold

IL2 til alle døgnets tider


Anbefalte innlegg

Har blitt en del IL2 de siste dagene. Her er et knippe bilder tatt i forskjellig lys

 

morgen.jpg

Først et bilde tatt mellom 0730 og 0800. Propellen er resultatet av en dogfight der kulene ikke strakk til og tyskernes egen taktikk ble brukt imot dem.

Var såpass høyt oppe at det gikk fint å seile ned til flyplassen under høyre vinge.

 

kveld-stuka.jpg

Takeoff i solnedgang.

 

me109-skade.jpg

Et bilde som viser skademodellen på flyene. Landet for hardt, noe som resulterte i brukket skrog, vinge og understell, samt bøyd propell.

 

he111-cp.jpg

Nattbombing i HE111. Her fra cockpit, med månen som lys.

 

he111-nattbomb.jpg

Fienden hadde visst også noen lys. Var ikke forberedt på det, noe statusen på flyet kanskje tilsier.

Fikk ikke med noen bilder fra bombesikte da panikk oppsto når jeg fikk søkelysene på meg, men det kommer etterhvert.

 

Enjoy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det kommet noen områder som ikke er vinter ennå? Dette var mitt største ankepunkt mot Battle of Stalingrad da jeg prøvde en av de tidligere versjonene.

 

Kampen om Stalingrad pågikk fra ca slutten av august 1942 ti et stykke ut på nyåret i 1943 dersom eg husker historielærern rett, dette er nok grunnen til vintersceneryet ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Di er kommet til 70% i utviklingen står det pr.i dag.

Grafikk og lyd har gjort ett kvantesprang fra IL2 FB,men der er fortsatt bare 3 små områder med vinterlandskap å kjempe i.Der blir vel heller ikke så mange muligheter til å sette inn egne "mods" da man må logge seg på deres server for å kunne spille.Dette er ala Steam som jeg aldri har kunnet fordra.

Kjörer jeg med större opplösning enn 2400,så går skjermen i svart og jeg mister mye av grafikkopplevelsen på 3 skjermer.Jeg tviler att på att dette blir noen höydare for mitt vedkommende så jeg fyrer av og til igang IL2 1946 isteden.Der er det jo også gjort store forbedringer med disse megapakkene som HSX,UltraPack og SAS til eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartet som ble lagt til i siste oppdatering er laget av en gjeng som har fått tilgang til mod-tools, så jeg regner med det kommer noe satt på sommern også etterhvert. Usikkert hvor mye modding det blir, men det virker i hvertfall som at vi får sett mer enn bare Stalingrad når verktøyene blir gitt til de rette folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Oooops,  plutselig var sommeren over  ;D  Klarte ikke å vente lenger,  så her bar det plutselig til Stalingrad.  Har såvidt begynt å snuse på mulighetene,  men kjente straks igjen opplegget fra gode, gamle IL2. Forbedringene er mange,  og grafikk og atmosfære er blitt fantastisk mye bedre !  Det same kan sies om lydkvaliteten.  Men dessverre synes æ flightmdl bare er marginal forbedret,  og fremdeles dingler flyene alt for mye når man sikter seg inn på fienden.  Vel vel,  skal uansett følge med i ferdigstillelsen,  og aner mye god underholdning i vinterhalvåret  ::)

 

il1.jpg

 

il2a.jpg

 

il4.jpg

 

il3.jpg

 

il5.jpg

 

il6.jpg

 

Hiiihaaaa  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooohoo.

Har du testet Cliffs of Dover med alle patchene som er laget av noen smarte hoder blant tilhengere av serien? Det skal visst ha fikset problemene som var med det kapittelet av serien. Har ikke orket å prøve selv, men jeg var nyskjerrig på hvordan flyene oppfører seg der kontra BoS.

En ting je likte bedre med DCS er at det ikke kjennes ut som at man prøver å balansere flyene på et knivblad, noe som etter min mening har vært veldig tydelig gjennom hele IL2-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Muligens,  oppdaterte CoF langt på vei,  men ble aldri grepet av CoF på samme måten som gamle IL2.  Flyene er mer stabile I CoF,  men langt fra så realistiske som grafikken tilsier,  og til slutt ble hele greia slettet fra harddiscen.    Det samme kommer til å skje med Nye IL2,  dersom de ikke klarer å lage bedre flightmdl.  Hadde meg et par turer med Sturmovik,  og den er selvsagt mye tregere enn fighterne,  men det ga faktisk mye bedre flyopplevelse  ???  Men både Me-109, La-5 og  Fw-190 dingler nervøst og man kan ikke utnytte de forskjellige flyegenskapene disse fighterne hadde real.  Håper dette blir tatt seriøst,  for ellers er grafikken og atmosfæren i simmen fabelaktig bra,  så IL2 har muligheter for å lykkes.

DCS er så langt en overlegen utfordrer,  og realismen her er nesten gått for langt,  da læringskurven er brattere enn mange har tid til....!?  Vi får se, for min del liker æ god, gammeldags dogfight med propell,  framfor jakt på usynlige fiender med sofistikerte våpen  ::) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt her, Ernst ;)

 

DCS: WW2 Europe 1944 ble opprinnelig startet av flere av folkene bak det opprinnelige IL-2, men etter å ha brent igjennom alle pengene de fikk inn via Kickstarter-kampanjen sin så prosjektet ut til å falle i fra hverandre, og oppdateringene (både på forumet og til Eagle Dynamics direkte) stoppet opp. ED gikk da inn og tok over prosjektet, de ansatte også flere av de opprinnelige medlemmene i DCS: WW2 Europe 1944-teamet, slik at utviklingen ikke skulle ha stor innvirkning på de andre prosjektene deres.

 

Følgende fly er planlagt (i tillegg til et Normandie scenery).

 

- P-51D

- Fw 190 D-9

- Bf-109K-4

- Spitfire

- P-47D

- Me.262A1

 

Mustangen og Doraen er som kjent allerede ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Yes,  det er en spennende utvikling for oss warbirdentusiaster  ;D .  DCS leder suverent når det gjelder avanserte flymodeller,  men Nye IL2 har også veldig bra grafikk og atmosfære,  og har mye å by på av quick missions.  Min drøm er at flyene skal bli like bra som modellene fra A2A  ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ta meg en tur i IL-2 i kveld selv, det har blitt mye bedre siden sist jeg prøvde det. Og spesielt røyken ser helt fantastisk ut nå, jeg simpelthen elsker de store røyksøylene fra branner i byen. Jeg syns heller ikke at flight modellene er så verst, men har de fortsatt ikke fått implementert trim?

 

Off topic: Men her er dagens nyheter fra den andre siden av gjerdet ;)

 

10532127_10154585561010341_913554579425057448_o.jpg

 

10583061_10154585559725341_4517555439885114460_o.jpg

 

10648304_10154585557025341_1050698057858781600_o.jpg

 

1501159_10154585551160341_427172902636742381_o.jpg

 

Jeg gadd ikke kjøpe Doraen, men denne skal jeg ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den så ganske så snasen ut.

20% rabatt på forhåndsbestilling i tillegg, og da får man tilgang til beta-versjonen. Frista veldig, men vet ikke hvor mye tid jeg får til det akkurat nå. Mulig den må kjøpes mens prisen enda er lavere.

Kjøpte alt annet til DCS på et Steam-salg. Tror det var 70% avslag eller noe. Planen var å vente til det kommer på tilbud igjen, men vet hvor lang tid det vil ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...