Gå til innhold

Forslag til jorden rundt fly!?


Kjetil Håvan

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Jeg tenker å fly jorden rundt i p3d, og lurer på om noen her inne kan ha noen forslag til et bra system simulert propellfly som kan gjøre jobben. Tenker payware, en eller tomotors, rimelig raskt fly. Dette skal ikke være en longhaul tur, men mange mellomlandinger over lang tid. Er det mulig med et fly som kan hoppe langt nok mellom øyer i stillehavet hadde det vært fint. Noen som har noen gode forslag til egnet fly?? ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flight1 King Air B200. God systemsimulering, navdatabasert G1000-cockpit, og en fryd å fly. Litt stiv pris, men verdt det i mine øyne. En god allrounder som kan brukes til alt fra pattern til IFR på FL370. http://www.flight1.com/products.asp?product=f1b200fsx

 

Det var vel P3D han skulle fly i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig gutta på Carenado har noe til deg. De har blant annet en Seneca V, B200, B1900D og en TMB 850! Sjekk hjemmesiden de har! :)

 

Er selv på Haiti og lurer på om jeg skal fly oppover mot Alaska og Russland, eller ned mot Sør-Amerika og over Stillehavet! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men støttes ikke offisielt, så det er null support å få og alt er på eget ansvar. Så om man har P3D som eneste platform er det en vurderingssak å skulle bruke såpass med penger på et fly.

 

Når det er sagt så er F1 B200 i mine øyne det beste flyet i klassen. Carenado syns jeg ikke noe om, mye fint å se på, men holder ikke mål når det kommer til systemer og realisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Flyr med p3d v2 ja. Ja da har jeg sjekket Carenado, og studert nøye. Jeg kom frem til at TBM850 er midt i blinken for meg. Jeg liker moderne glasscockpiter. Flyet har marsjfart på drøye 250 knt, opptil 31000 fot ceiling. Climbrate på drøye 2300 fr pr min. 850hk turbin, og ikke minst rekkevidde på drøye 1500 nautiske. Ikke andre modeller for p3d som kan skilte med slike specs som jeg finner. Eneste drawback er 1 motor, men dette kan til en viss grad motvirkes med stor flyhøyde over havområder.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, offisielt er det bare FSX. Robert har fått den til å virke i P3D. Jeg kjenner ikke til andre produkter fra F1, men B200 er en innertier. Carenado lager ting fint, men når det kommer til avanserte systemer (som f.eks G1000), har de en lang vei å gå i mine øyne. Mangel på navigraph-kompabilitet er en av de store trekkene. Men om du flyr offline er kanskje ikke det så farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hvordan er F1 B200 på framerates da? Er den flybar nok? Problemet med TBM850 er at den er full av skjermer, noe som dreper frames enormt. Det samme husker jeg har vært et problem med glasscockpiter siden fsx. De suger simmen helt tom for frames. Jeg ønsker ikke en jordomflyvning med bare hakking og 18-20 frames.  :P

 

Jeg leter nok litt videre før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Punkt 1 er å skru av F/O sin skjerm. Punkt to er å tilpasse DCLTR-nivået (De-Clutter). Frametapet er fordi skjermene må rendre info opp igjen og opp igjen, jo mer de viser jo lavere blir fps. Så i områder med komplisert luftrom, mye obstacles og annen info skjermen viser, DCLTR ned NAV-skjermen, og for himmelens skyld ikke finn på å ha Map-inset i PFD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robert har gjort en bra anbefaling, Kjetil. Bruker den selv, først i FSX og nå i P3D. Fungerer utmerket. Eneste jeg savner i P3D er muligheten til å kjøre RealityXP's GNS 530 integrert i panelet. Funksjonen ligger der etter installasjon i P3D, men RealityXP har ikke laget en ny utgave som er kompatibel med P3D, så vidt jeg vet. Den var meget bra selv om den etter hvert  led under mangel på oppdatering av SID og STAR's fra produsenten.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...