Gå til innhold

Aero Glass, Fremtidens Briller.


Andreas R.Pettersen

Anbefalte innlegg

Min første tanke er at dette virka som en veldig forstyrrende element i lufta, samt på bakken. I alle fall for oss tekno geeks som for blir veldig fascinert av slik type teknologi, og er veldig opptatt av å få med seg alt.

Men helt klart er det et potensial i en slik type teknologi, men kanskje mest i en IFR situasjon. Når været ikke er av den beste sorten, og/eller trafikk bildet er veldig travelt, vil dette hjelpe stort på sikkerheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis enig med Magnus. Denne typen teknologi bør nok være begrenset til IFR-bruk, når behovet for å ha oppmerksomheten utenfor flyet generelt er langt mindre.

 

Men så var det diskusjonen om hvor mye teknologi man skal putte inn i flyene da. Slik det er gjort i videoen så representerer jo dette en nokså stor forandring i hvordan man jobber med sjekklister, leser av navigasjonsinstrumenter, kart, transponder, terrengradar osv. Jeg ser for meg at en person som har gjort seg selv avhengig av denne teknologien gjennom flere års kontinuerlig bruk, vil få et problem den dagen brillene slutter å fungere under en flytur. Da må man plutselig begynne å jobbe på en ganske annerledes måte i cockpiten enn hvis brillene hadde fungert, som man kanskje ikke har gjort på flere år, og det kan øke sannsynligheten for pilotfeil. Så, kan dette øke sikkerheten i normal operations? Muligens. Spørsmålet er heller om dette virkelig vil forbedre den generelle sikkerheten under alle forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...