Gå til innhold

Virtual Airlines!


Kenneth Karlsen

Anbefalte innlegg

Hei Kenneth.

 

Det er veldig mange VA i sim Verden. Noen flyr ekte selskaper, andre VA har mange ulikeselskaper, og det finnes de som har fantasi selskaper. Dvs at de har eget navn, og logo. De har også egne ruter.

 

Noen selskaper må du fly grader. Da begynner du med små maskiner, og må tly timer, for å få lov til å fly større maskiner.

Noen gir deg noen leg, som du må fly, mens andre lar deg fly det du vil med de flya og rutene som det VA har.

 

Hva liker du å fly Kenneth?

Små fly, 737 A 320, Store fly, eller alt?

 

Mvh Erik Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye erfaring med VA. Men jeg synes jo at det gir en mye bedre helhet i flyvningen når du får en "mening" med flygningen gitt til deg av andre i form av ruter og flytyper.

 

Jeg har tidligere vært medlem av http://www.virtualnorwegian.net for mange år siden, men ettersom jeg ikke har flytypen de bruker har jeg sluttet å fly for dem. Jeg har forøvrig heller ikke følt at jeg har hatt tid til å fly for et VA.

 

For øyeblikket er jeg medlem av to VA. Så det kan jo hende at dette oppfattes som reklame for mine VA, men det er ikke meningen. Det finnes veldig mange bra VA der ute.

De jeg er medlem av er http://www.scandinavian-va.net og http://www.freightdogs.info. SAS vet du jo hva er, men Freight Dogs er et Cargo-VA som har sin opprinnelse i USA, og har en grei medlemsmasse der borte, men i Europa og verden forøvrig er det ikke så stort. Freight Dogs er ikke et ekte flyselskap. Kun et virtuelt, og derfor er det helt fritt i forhold til hva og hvor man kan fly. Det er også valgfritt om man vil bruke VAFS eller ikke. Fordelen med dette er også at man kun trenger en flyvning hver 60. dag for å være medlem. For min del som er veldig glad i å fly variert passer dette meg for da kan jeg også fly for SAS VA når jeg har tid til det.

 

 

De fleste VA har en grense på 30 dagers mellomrom mellom hver flygning som SAS VA har, og jeg har følt at dette har vært en tvangstrøye i form av at man må prioritere å fly for et VA. For meg som flyr noen ganger i måneden så passer egentlig dette ikke meg så godt, for da har jeg ikke mulighet til å fly Wizz eller Brussels Airlines hvis jeg skulle ha et ønske om det. Allikevel synes jeg nå at jeg har funnet en god combo i å være medlem av både et passasjer-VA og et cargo-VA.

 

Det jeg prøver å si er at det er alle typer VA i form av seriøse VA'er som SAS som krever en testflyvning før du blir medlem slik at du viser et minimum av kunnskap, også har du selskaper som Freight Dogs der inngangen er stor som en låvedør og ikke er så seriøst, men allikevel kjempetrivelig med en aktiv og god administrasjon.

 

Du er hjertelig velkommen til å fly for begge, og om du ikke trives er det jo bare å melde seg ut  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ønsker å fly for mange fly selskaper over here verden, så har jeg løsningen for dere.

Phoenix Virtual Airways har over 700 ulike selskaper i sin database.

Der må du fly gradene, men du kan overføre opptil 150 timer, men du må bevise det. Skal du ta Jumpseat, så betaler du med timer. (max 5 timer)

http://www.phoenixva.org/

 

Hvis dere ønsker frihet, uten noen tvang, så kan dere bli med i det selskapet som Oddmagne og jeg driver. Vi bruker vafskilenten.

Selskapet heter Flightcenterworld.

Er det noe spørsmål, så send meg en PM.

 

Mvh Erik Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...