Gå til innhold

VFR i Norge på vatsim, en ensom svale.


Roy A. Johansen

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Innimellom slagene med FL390 i en 737 synes jeg det titt og ofte er artig å ta frem Diamond Katanaen eller Piper PA-28`n for å fly litt VFR. Men jeg har enda til gode å se noe særlig annen VFR-trafikk i Norge. Er det noe andre som pleier å fly VFR? Hadde vært artig å kunne få til noen felles flyaktiviteter slik at det blir litt mer trafikk :) Noe tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Synes også det å fly VFR er en fin variasjon på Vatsim,  så er av og til oppe i Cessna 206 eller Piper Tomahawk.  Jobber slik at jeg ofte får fri midt på dagen når det er lite ATC eller annen trafikk pålogget,  og da passer det med en tur til en eller annen stripe hvor man ikke får noe ATC uansett.  Dessuten sparer man mye planlegging og pre-flight om tiden er knapp på kvelden.    Men kunne man fått bygd opp en liten VFR gjeng så hadde gruppeflighter til diverse plasser vært svært artig.    Var mange å se oppe når A2A sin C172 kom, men vet ikke om det har dabbet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Flyr VFR så ofte som jeg kan, blir noe annet enn å bare fly på autopilot.

Felles flyaktiviteter kunne ha vært noe det ja hvis man setter opp et arrengement med en liten guide  :D

Ikke bare fordi jeg synes at Kjeller er verdens fineste flyplass, så er jo Kjeller den mest sentrale "VFR" flyplassen med tanke på at det er mest ATC i Oslo områdene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei. Her har dere muligheten dere spør etter, og dere får også logget turene. Gå inn på www.virtualnac.org sjekk der.  ;D ::)

 

Linkene Download and install FSCOPILOT 1.7 and FSINN 1.3 virker ikke kommer bare opp script der  ;)

SORRY  :-[

Så ikke denne linjen i farten

Go to VAFSMP fill in your VAFS login and password in the form and hit submit. Then your login and password for the VAFSMP-server is shown.

 

Et kjapt spørsmål virker dette i p3D v2 ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...