Gå til innhold

Ny utsjekk


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Med det været vi har nå for tiden,  blir det ikke mye tid til flysimulering  ::) . Heldigvis,  man skal jo ikke sova burt sumarnatta,  så noen turer blir det,  og da er det Cherokee for alle penga her i gården.  Kvitterte ut en litt påkostet variant,  og fortsatte kombinasjonen med nytelse og testing.  Mest nytelse,  for her kan man sitte i lange strekninger og bare kjenne på hvor realistisk flyet oppfører seg og HØRES!  Utrolig hva A2A har klart å skru i hop,  så på denne turen prøvde æ også å utfordre litt forbi de vanligste bevegelsene.  Steepturns og sideglidning pleier å forvirre de fleste airfiler,  men her var det pressisjon hele veien.  Når realismen er på dette nivået,  opplever i hvertfall jeg så sterk innlevelse,  at æ turte ikke å presse maskinen over i spinn.....  ;D ,  men skal ta meg sammen til neste tur.

 

2014-6-2_21-52-18-226.jpg

 

2014-6-2_21-48-0-344.jpg

 

2014-6-2_21-54-33-559.jpg

 

2014-6-2_22-4-17-411.jpg

 

2014-6-2_22-9-44-973.jpg

 

Fortsatt god sommer  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.

Nydelige bilder som vanlig igjen Ernst.

Selv er jeg stadig ute og prøver denne godbiten, men jeg har gått på ett eller annet træl med Preparen slik at den alt for ofte går i Fatal Error for meg.

API.DLL er det som kødder til og jeg aner ikke hvorfor desverre.

Så slik det er nå er jeg blitt meget god på takeoff med denne modellen mens landinger har det blitt heller dårlig med.  >:(

 

 

Får se om jeg ikke finner en løsning på problemet for som f..... slik at jeg kan nyte denne her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakk alle sammen  :)

 

Det var da som søren Øyvind,  flyr du Cherokee`en i FSX eller P3D2  ?

 

Jeg henger litt etter når det gjelder A2A. Har nettopp gått til anskaffelse av 172-en. Hvordan er disse to sammenlignet?

 

Har ikke 172ern.  Tok utsjekk i gamle dager,  men likte den ikke i forhold til Cherokee,  da vingene var i veien i svinger.....  ::)  Cherokee derimot,  hadde litt tøffere image, og den fløy æ solo med,  så det ble et varig kjærlighetsforhold  ;D .  Men 172ern til A2A har fått toppkarakterer hele veien,  så æ tviler ikke på at modellen er bra,  og det samme sies om Cherokee.  For min egen del kjenner æ igjen hver bevegelse i Cherokee`en,  lyd og lukt (!?),  og det var nesten nifst å fly den i P3D2 etter så mange år  ???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo lov å spinne denne gamletypen med disse vingene. Nydelig design og nydelig sim-design også tydeligvis, men synes å huske at det gamle instrumentpanelet hadde mer rotete layout enn på bildene her, her er det jo moderne T- layout, høydemåler og fartsmåler der du venter å finne dem.

Elsker Cherokee men litt skremmende med bare en dør å rømme fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har P3D 2.2 pro versjon og jeg tømmer bare batteriet uten å ha fått start.Bruker autostart som fungerer utmerket.Starten er det eneste som jeg har hatt problemer med og jeg har ikke satt meg så i dybden av dette enda så det er godt mulig att der bare er noe med startprosedyren som jeg ikke gjør riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Du har jo lov å spinne denne gamletypen med disse vingene. Nydelig design og nydelig sim-design også tydeligvis, men synes å huske at det gamle instrumentpanelet hadde mer rotete layout enn på bildene her

 

Flyet tåler noen runder med spinn,  men æ husker så alt for tydelig formaningene om å IKKE havne i spinn  ;) . Trente mye på stall og inngang til spinn,  men mest for å UNNGÅ rotasjon. Dette ble så kraftig innprentet, at æ fremdeles følger litt ekstra med når æ utfordrer flyegenskapene  ;D

Lay out i cockpit er mer moderne i A2A sin utgave enn den Cherokee`en æ fløy på 70-tallet,  men ikke så langt unna,  så æ kjenner meg godt igjen.

 

 

Har P3D 2.2 pro versjon og jeg tømmer bare batteriet uten å ha fått start.

 

Hmmm?  Har dåkker husket å åpne bensintilførselen,  den står AV som default.  Etter det skal det bare et par-tre runder med priming,  på med hovedbryter , magneter til both, litt filing og så starter motoren.  Den har oppført seg eksemplarisk og realistisk hos meg på alle turer,  og med to forskjellige fly.  Trenger bare litt varmkjøring,  så er man klar for magnetsjekk og take off  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske bilder Ernst. Og modellen ser ut til å være like bra som A2A sin Cessna 172. Jeg har ikke Cherokee'en ennå (den har jeg snart  ;) ) men jeg kan i allefall gå god fra Cessna 172 (som jeg jo kjenner godt fra virkligheten også). Og Ernst - skal du ha enda mer realisme, så kjøp ORBX Sumburgh (EGPB). Da får du også slope runway  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jatakk Gunnar,  æ har en rekke ORBX-scenery som skal på plass i tur og orden.  Venter på ny PC,  og da skal det begynnes på nye, blanke ark.  Da blir det bare P3D og noen utvalgte flymodeller og scenery.  I dagens PC er det svimlende mengder med innhold som har gjort sin tjeneste,  og som nå bare samler støv og unødvendige ressurser.  Det har skjedd utrolig mye på simulatorfronten siden FSX kom ut,  og mye av det som var revolusjonerende bra for 7-8 år siden,  er i dag utdatert.  Og kikker vi litt framover,  går vi spennende tider i møte,  f.eks.  Milviz Phantom  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Eneste ulempen er at det blir dårlige foto av bakken med vingen i veien

 

Ikke bare ulempe,  har god erfaring med å bruke lavvingete fly til fotografering,  da man senker vingene og får god sikt i svinger.  Det motsatte skjer med C172,  da vingene kommer i veien i sving.  Men egentlig passer ingen av typene til flyfotografering.......  foretrekker saktegående "stolfly" hvor man kan ta av døra,  eller aller helst helikopter  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...