Gå til innhold

The Cherokees are coming


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

A2A Accu Cherokee 180,  nesten identisk med det flyet æ tok PPL for en mannsalder siden  :)Fantastisk oppsummerer hele førsteinntrykket .  A2A fornekter seg ikke,  og det var som å sette seg inn i en tidskapsel.  Alle synsinntrykk,  lyder og lukt kom ramlende i tur og orden,  og det var nesten så æ måtte svelge noen ganger ......Egentlig var jeg opptatt med å fly gjennom lydmuren over England,  så kom flight manual til Cherokee, og nå selve flymodellen!  Ingen vei utenom,  og endelig er det mulig å gjenoppleve noen gode minner,  og faktisk trene litt seriøs VFR-flyvning i bedagelig tempo  ;)

 

ch1.jpg

 

ch2.jpg

 

ch3.jpg

 

ch4.jpg

 

ch5.jpg

 

Fantastisk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jepp,  anbefales  :) fin blanding av litt nostalgi og sekstitallsdesign,  samtidig som den cruiser bra i transport til nabobyer.  Realismen er finjustert,  så her kan man faktisk drive seriøs trening til flylappen.  Den er også tilpasset tredjeparts GPS og / eller ekstern hardwere,  så her er det bare å ta av  ;D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,  anbefales  :) fin blanding av litt nostalgi og sekstitallsdesign,  samtidig som den cruiser bra i transport til nabobyer.  Realismen er finjustert,  så her kan man faktisk drive seriøs trening til flylappen.  Den er også tilpasset tredjeparts GPS og / eller ekstern hardwere,  så her er det bare å ta av  ;D .

 

Vurderer faktisk å anskaffe meg både denne og C172 fra A2A. Men fungerer disse i P3dv2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes litt forskjellige pakker alt ettersom hvilke P3Dv2 versjon du har. Du kan kjøpe en ren FSX variant, en P3Dv2 Academic-, Pro- eller Commerciallisens, eller den som jeg kjøpte, en kombopakke til 70 dollar som gir lisens til både FSX og P3Dv2 Academic.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Fungerer perfekt i P3D2  :) .  A2A gir deg valget mellom å installere i FSX,  P3D eller begge deler,  og har for sikkerhets skyld forskjellige priser på dette.  Installeren for P3D gir deg dessuten valget mellom v1 og v2,  så her har A2A tenkt på alt.  Ellers er Accusim denne gangen inkludert i modellen,  så man trenger ikke installere 2 ganger.  (  Oooops,  Tom kom meg i forkjøpet  :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk oppsummerer hele førsteinntrykket

 

+1.

Akkurat ferdig med første prøveturen her, som vanlig standardruta for nye småfly - ENHA - ENRI.

Herlig feeling og første inntrykket av modellen virker tvers igjennom stabil og perfekt.  ;D

 

He he.. Kult.. Akkurat når jeg sitter og skriver dette, passerer det en Piper Cherokee utenfor vinduet. Passende.  ;D

 

Tilbake til modellen så er jeg imponert over den, det er nok en del å sette seg inn i for oss som ikke har timevis i en real cockpitt men det går nok bra.

 

Slenger på en shot her, måtte bare denge inn en repaint før jeg tok av.

 

YVl2ngi.jpg

 

Blir nok noen små og medium turer med denne merker jeg.

 

God himmelsprett i godværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kjell.

Man skal være litt forsiktig med å kødde med disse finstemnte modellene fra A2a.

Alt av forskjellige parametere er gjennomprøvd for å få dem så realistiske som mulig.

Det er ikke dermed sagt at en realistisk modell er midt i blinken for de fleste i simmen, slik som bremsene feks.

 

Det første jeg ville gjort er å sjekke kalibrering av bremsepedalene dine (Går ut ifra at du har det?)

Se til at disse gir bånn brems på fullt.

 

Hvis du fortsatt ønsker å stramme dem litt, gjør følgende:

 

Gå inn i CFG fila til modellen og leit frem disse linjene.

 

[brakes]

parking_brake = 1        //Parking brake available

toe_brakes_scale = 0.94  //Brake scalar

auto_brakes = 0

 

Her kan du da forandre toe_brakes_scale til ønsket nr.

1 er vel full lås etter det jeg har skjønt, så den bør ligge under det.

Det er ikke mye å justere på her ser jeg, så forhåpentligvis vil du merke forskjell?

Selv har jeg ikke forandret på denne, så lenge modellen klarer å stå stille ved Magneto og Carburetor heat check så er det greit.

Prøv deg frem.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Knallbra Øyvind og alle dere andre,  godt å få selskap av flere  :)

 

Har du også fått deg ny datamaskin Ernst??

Ikke enda,  den er underveis,  og det tar nok ei stund før æ har fått på plass en ny cockpit i heimhusan  ;) .  Min gamle traver av en PC holder koken,  men nå gler æ meg på større muskler og muligheter for mer detaljerte scenery og tilleggsprogram.

 

noen som har en ide om hvordan få fikset bremsene?

 

Hvis du ikke har noe feil med installeringen,  så fungerer bremsene veldig likt slik æ husker det REAL.  Pleide å lande nær stallgrensen,  holde nesehjulet høyt ei stund ( aerodynamisk bremsing ),  og så bruke hjulbremsene.  Normalt stopper man etter bare noen hundre meter,  og denne Cherokee-modellen er nesten skremmende  realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...