Gå til innhold

Arbeidsuke på Gardermoen?


Marius Risan

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mitt navn er Marius Risan, jeg er 15år og går på Vøyenenga Ungdomsskole (9ende trinn). Jeg blir sett på som en pliktopfyllende, ansvarlig og effektiv person.

I uke 24 (Fra Mandag til Torsdag) skal jeg i sammarbeid med skolen ha arbeidsuke. Da min drøm er å jobbe med noe flyrelatert, ble det ganske naturlig for meg å søke på Gardermoen. Desverre har jeg enten fått et nei eller ikke noe svar hos selskapende jeg har søkt hos på Gardermoen.. Derfor lurer jeg på om noen her på forumet kanskje kan være til hjelp. Alt av tips mottas gjerne :)

 

På forhånd takk :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en rådgiver eller elevkonsulent av noe slag på skolen din som kan være til hjelp med søking? Da jeg gikk i 10. klasse så var jeg på arbeidsuke hos 330-skvadronen på Banak (Sea King), og det var det en av lærerne mine som fikk ordnet. Kanskje bedriftene på Gardermoen vil ta forespørselen din mer seriøst dersom den kommer via en lærer eller annen skoleansatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marius!

 

Jeg er i ferd med å gå ut 10. klasse nå, og hadde arbeidsuke i slutten av november. Her er min historie med erfaringer og tips:

 

Jeg jobbet knallhardt med å få en best mulig uke ut fra mine interesser - som er fly og luftfart såklart! I denne prosessen må du være kreativ, du må stå på og ikke gi opp. Ring til alle slags firmaer som driver med luftfart. Jeg ringt selv til SAS, Norwegian, Widerøe, SAS Ground Handling, Aviator, Avinor (Både hos flyveledere og de på andre områder på flyplassen). Hadde jeg ikke fått jobb på noeen av disse, ville jeg prøvd CHC helikopter service e.l. Kommer an på hvor du bor :) Jeg fikk napp hos Avinor på Stavanger Lufthavn Sola. En av dem i administrasjonen satte opp et opplegg for uka (mandag til fredag). I løpet av denne uka var jeg innom vaktmesterne (ja det var faktisk gøy det og!), operasjonssentralen, divisjon flysikring, hovedredningsentralen, flynavigasjonstjenesten, plass - brann -redning osv. Den ene dagen var jeg i SAS (i cockpit) og fløy SVG-BGO-AES-TRD-BGO-SVG. Grunnen til at jeg fikk lov å være med i SAS, var fordi jeg kjenner kapteinen. Det hadde nok ikke latt seg gjøre dessverre å bare spørre SAS sin kundeservice om du kunne være med. Jeg fikk uansett en uke som jeg aldri kommer til å glemme. Jeg har ett siste tips til deg: Ikke ring eller send e-post til bedrifter og plasser. Møt opp på plassen og spør. Vis deg, slik at de ser hvilken oppegående gutt du er. Da har du minst 50 % ekstra sjanse på å få et ja!

 

Lykke til, og kos deg. Gled deg! Jeg tenker tilbake på det ennå, og skulle ønske så mye at jeg fikk oppleve uka på nytt!

 

Med vennlig hilsen

 

Erling Torstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2014 klokken 0.21 skrev Marius Risan:

Takk for tips alle sammen!

Det har endelig ordnet seg, jeg skal ha arbeidsuken på sjøflyhavna ved Fornebu ;)

Kunne du fortalt litt kva du gjorde?

Skal ha snart arbeidsveka eg og, og eg har planer om å finne meg noe på sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...