Gå til innhold

Ny vatsim client


Vegard Strømstad

Anbefalte innlegg

Gode nyheter. Får ikke sjekket selv, men lurer på oppdateringsfrekvensen på synlig trafikk i forhold til SB3/4. FsInn hadde fin flyt, men sb har alltid gitt hakkete bevegelser. Har lest gjennom dokunentasjonen og forumet, men finner ingen info om oppdateringsfrekvens

 

 

GP/NAX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter. Får ikke sjekket selv, men lurer på oppdateringsfrekvensen på synlig trafikk i forhold til SB3/4. FsInn hadde fin flyt, men sb har alltid gitt hakkete bevegelser. Har lest gjennom dokunentasjonen og forumet, men finner ingen info om oppdateringsfrekvens

 

 

GP/NAX

 

Det er ekstremt god flyt, og et fantastisk UI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ikke bra med P3Dv2.2 men nå står det i dokumentasjonen at den virker med versjon 2.1 hvis man er heldig så jeg burde vel forvente trøbbel. Så fort jeg aktiverer transponderen i flyet så kræsjer P3D :(

 

Da blir det fortsatt SB4 her inntil det evt. kommer noen oppdateringer. Merkelig at noen lager en vatsim-klient i dag uten å ta høyde for P3D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt svært fornøyd. Lite og lett, intuitiv og funksjonelt brukergrensesnitt, og model matching er rimelig simpelt (Tar mye tid om man skal gjøre det manuelt, men å legge til og evt tilpasse de matching-settene som følger med klienten er enkelt og greit). Ingen antydning til stutters blandt annen trafikk, alle flyr og taxer smooth (MIL-gutta kan vel etter hvert informere om latency med tanke på formasjonsflyvning).

 

FSX default og VIP-pakken fra Squawkbox kan legges til "ut av boksen" uten øvrig nedlasting, for å vise annen trafikk. Det neste av freeware er vel World of AI. WoAI er en pain å laste ned komplett fra deres egne sider, dog, i og med at du må laste ned et og et fly. På en annen side er det helt gratis, og modellene tar seg fint ut uten å bli for komplekse, så de skal ikke drepe for mye performance.

 

Legg merke til at om du legger til et Rule Set ("formelen" klienten bruker til å f.eks gjøre "NAX B738" om til en Norwegian 737 fra WoAI på din skjerm) uten å ha alle modellene i nevnte sett lagt til i FSX/P3D, vil du få en feilmelding hver gang et fly med en av disse modellene logger på innenfor din rekkevidde. Ufarlig, men kan bli irriterende med mye trafikk. Disse feilmeldingene inneholder info om hvilke modeller det gjelder, så om det kun gjelder et par flytyper eller selskaper kan du selv gå inn i filene og fikse problemet uten at det skal være noe trøblete (hvordan disse filene er scriptet står beskrevet i manualen). Satt selv i kveld og fylte inn "the blanks", da min WoAI-pakke tydeligvis manglet et par modeller hist og her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve matchingen er kun oppskriften vPilot bruker for å matche din AI-pakke med fly på VATSIM. Ergo må du ha/skaffe en eller flere av de pakkene som vPilot har matching-filer for, for at det skal virke. Hvis du ikke har noen ekstra AI-pakker kan du bruke FSX Default og VIP-pakken (VIP krever at Squawbox er installert på samme PC for FSX).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har installert og prøvd litt. Klienten fungerer greit og er utrolig praktisk for nye brukere som ønsker seg raskt på VATSIM. Jeg la inn IVAO pakken men opplever at jeg får en unntaksfeil på MS .net når trafikken når et visst volum. Går greit i Norge men da jeg koblet opp på EGLL gikk FSX i stå gjentatte ganger med påfølgende reboot som resultat. Ser i forumet på vpilot at det er fere som har dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været blir jo hentet direkte fra Vatsim-serveren så det har vel ingenting med klienten å gjøre som sådan. Eller tenkte du på muligheten for å overkjøre være hentet fra serveren?

 

Jeg er veldig glad i radaren som følger med

FsInn. Synes det er veldig praktisk i forhold til bruk av Unicom.

Har denne klienten denne muligheten? Eller vet noen om den vil få det i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. utvilker valgte å ikke bruke tid på dette for å få sluppet vPilot så fort som mulig. De fleste bruker vel egne værgeneratorer uansett.

 

Ellers anbefaler jeg å ikke bruke FSInn-været. Jeg får i hvertfall alt for høye temperaturer oppe i høyden, noe som resulterer i svært dårlig performance på flyet (climbrate, cruisespeed, fuelbruk...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...