Gå til innhold

Info om VFR på internettet?


Lars Frederiksen

Anbefalte innlegg

Hej,

Gad vide om der findes en måde på internettet af få information om VFR flyvninger?

For eksempel, giver de enkelte lufthavne information til en central database som så videregiver informationen til en hjemmeside?

Eller findes der en hjemmeside hvor man kan gå ind på de forskellige ATC-radarer?

 

Grunden til at jeg spørger er den at jeg i dag så et mindre fly udenfor den danske ø Fanø. Det fløj frem og tilbage i nord-syd akse ud for Fanøs sydlige vestkyst. Tidspunkt omkring kl. 13-14. Det var et overvinget fly - noget lignende Cessna 172, men lidt større og næsen var mere spids. Desuden var der vinglets på vingerne. Jeg vil gerne vide hvilken type fly det drejede sig om og tænkte det ville være smart hvis man kunne checke en hjemmeside og se hvilke VFR fly der var i luften på det pågældende tidspunkt.

 

Alternativt vil det være fint hvis nogen har et link til en hjemmeside vedrørende flygenkendelse. Altså hvorledes man genkender fly på deres silouet, vingefacon etc etc.

 

God påske fra

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...