Gå til innhold

Alle flightsimmere i TROMSØ - SE HIT!!


Kristian Bergesen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skriver denne meldingen på vegne av Tromsø Flyklubb, i håp om at det er noen dyktige folk her på forumet som kan hjelpe oss litt.

Saken er den at vi har lagt en god del penger i en skikkelig simulator (se bilder), men vi har ikke kompetansen til å sette alt opp som vi ønsker det. Her kommer dere inn i bildet!

 

Først litt om simulatoren/PC'n:

- Windows 7 PRO

- Vi har både FSX og X-plane

- 16GB RAM

- 2x Nvidia GTX 680

- Intel Core i7 3930K @ 3,2 GHz

- Windows opplevelsesindeks 7,8

- 3 skjermer

- Masse flightsiminstrumenter

- En del ekstra programvare til FSX

 

Altså massevis av PC, og alt flyter veldig bra for å si det sånn...

 

Det vi trenger hjelp med er å sette opp alt dette sånn at det fungerer tilfredsstillende (alle instrumenter, knapper, grafikk osv). Når alt dette er satt opp vil vi "låse" systemet slik, sånn at ikke medlemmer kan"tukle" med det. Jeg har en del erfaring/kunnskap selv, men trenger assistanse for å få alt skikkelig til. Nærmere beskrivelse av hva som skal gjøres kan vi ta senere.

 

Høres dette ut som noe du (eller flere av dere) kan hjelpe meg med? Hvis JA; send meg en epost på k r b e r g e s (at) g m a i l . c o m    eller ring meg på 99324768.

Generelle spørsmål besvares også her på forumet.

 

Som takk for hjelpen kan jeg tilby en flytur med klubbens C172 eller PA28 med meg som instruktør. Full briefing på forhånd, en klokketime i luften og full de-brief etter turen. Hva du vil gjøre er fullstendig opp til deg! Jeg skal ikke sette noen begrensninger...

 

Over til bildene:

 

Image00008.jpg

 

Image00002.jpg

 

Image00001.jpg

 

Image00020.jpg

 

Image00019.jpg

 

Image00018.jpg

 

Image00014.jpg

 

Image00013.jpg

 

Image00012.jpg

 

Image00009.jpg

 

Image00006.jpg

 

Image00005.jpg

 

Image00004.jpg

 

Image00003.jpg

 

Kul simulator ja...? Alt er selvbygget av noen av medlemmene våre!

 

Dere som ser dette innlegget må gjerne dele med folk dere kjenner som kan være til hjelp (ikke sikkert alle er på dette forumet). Håper noen kan hjelpe oss her!

 

På vegne av Tromsø Flyklubb

 

Kristian Bergesen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Her var det ikke mye respons.

 

Hadde håpet det var noen her inne som var gira på å fly Cessna 172 / Piper PA28 med instruktør, samt få ratte rundt i en over snittet kul simulator? Simulatoren vil også være disponibel for den som kan hjelpe oss i ettertid, free of charge.

Vi har allerede brukt MYE penger på denne simulatoren (særlig datamaskinen som er skreddersydd for formålet), men om det er nødvendig å kjøpe noe mer for å få ting til å funke, gjør vi så klart det.

 

Hvem her på forumet holder til i Tromsø og kunne tenke seg å komme å se på simulatoren og vurdere om dette er noe som kan være av interesse...?

 

-Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristian.

 

Simulatoren ser fin ut. Flott at flere har fått opp øynene for å bruke interaktive midler som trening!

 

Undertegnede og ett annet forummedlem her inne har bygget en Cessna 172 Simulator for Forsvarets Flysamling på Gardermoen.

Jeg skulle mer enn gjerne hjulpet dere. Men avstanden gjør nok at det blir litt vanskelig..

 

Men ta gjerne kontakt på PM, eller mail hvis det skulle være noe dere lurer på. Så skal vi svare så godt som mulig :)

Mer om simulatoren kan du se på Venneforenings facebooksider.

 

Jeg ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen post, men hvordan går det med denne simulatoren? Er den helt optimalisert? Kunne kanskje hjulpet til..

Jeg er ikke medlem i Tromsø flyklubb, men har prøvd simulatoren litt. Den funker greit nå, men det er noen ting og tang som må fikses med noen av Saitek-modulene. Jeg sendte en PM til TS for noen dager siden, men har ikke fått noe svar enda. Er usikker på hva flyklubben tenker å gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...