Benjamin Faulkner Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Med ny joystick og mye glede gjennomførte jeg 16.03.2014 en flott tur fra Oslo til Geilo - ikke med FSX eller X-Plane, men med Outerra! Flyet jeg brukte var det flotte BT-67: en klassisk DC-3 men videreutviklet med ny avionikk, forlenget og forsterket flykropp og nye turbomotorer! Flyet var opprinnelig en freeware for FSX, men på grunn av Outerras flotte innebygde modellimportering og utviklerverktøy ble den med flyutviklerens gunst kopiert til Outerra. Bildeteksten ligger over bildet. La oss begynne med flyturen: Med en flott liten flystripe jeg hadde konstruert på Ekeberg tok jeg av og satte kursen over Oslo. På grunn av at jeg i begynnelsen glemte å ta bilder av Oslo går vi rett til Hønefoss og Tyrifjorden. Til høyre: Hønefoss, sett fra Tyrifjorden. Jeg fly litt kronglete direkte vest, som ikke var helt dit jeg skulle. På vei over Krøderen. Lett å se hvor vannet burde ha ligget. Dessverre er innsjøer og innlandsvann noe utviklerne ikke har lagt inn i spillet enda, men det er lett å forestille seg hvor fantastisk det kommer til å bli når de får fyllt på litt vann. På vei inn i dalen. HGNHG! PULL UP! Begynte å bli litt mørkt så jeg flytta litt på sola. På et tidspunkt var jeg på villspor da jeg "koblet ut" av flyet for å ta noen bilder (den fortsatte på egen hånd) og dette skjedde. Men tvil ikke! Om man tror godt nok kan undre skje. Og jeg var på vei igjen: Fantastisk terrenggenerering. Tåke...? Nei takk. Det begynner å bli en rar grønnfarge på snøen. Eller er det hvitfarge på gresset? Venstre: Geilo, høyre: Hol. Og her: Geilo! Eller noe. Vanskelig med VFR i slike underutviklede tilstander. Men her er det en kjent landemerke! Hallingsskarvet ser flott ut på Outerra. Mye hvitt. Size matters: Nedover sørkanten av skarvet. Til høyre: Hallingsskarvet. Skarvet fra mange perspektiver (luftinntaket til R/H motor hvis mine flymekaniske kunnskaper er korrekte) Koselig cockpit! Men nå var det på tide å lande, så jeg bygget en rullebane ved Ustaoset. Må bare bemerke den flotte skyggen. På base leg. Noe lignende. Med moderne teknologi er det mange backup muligheter når ikke vanlige instrumenter fungerer (eller er implementert i flyet enda) Her gikk det jo faktisk nedover. Lander... De siste sekundene... ...sett fra et mer originalt perspektiv. Da ønsker jeg alle velkommen til Ustaoset International Airport, hvor gresset er hvitt. Da var det over, men det blir nok ikke den siste flyturen jeg skal gjøre med denne maskinen. Håper dere likte bildene, og ha en fortsatt god søndag kveld ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 16. mars 2014 Premium Medlem Del Skrevet 16. mars 2014 Jau flotte bilder men hvor er de : ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Faulkner Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Nå er de servert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 16. mars 2014 Premium Medlem Del Skrevet 16. mars 2014 Fin bildeserie! Den flyplassen må jeg visst prøve å finne! Er det no særlig utvikling på outerra fronten lenger? Synes liksom ikke å ha hørt noe på en liten evighet?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Faulkner Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Flyplassene jeg lagde var nok mer fantasi på min del det var planer om en flystripe på Ekebergsletta en gang i fordums tid men det var ikke helt hva folk ville. Det har skjedd mye med Outerra i det siste. Det er mest utvikling i måter man kan flytte inn modeller og animere dem som er fokus nå, men det går bare oppover for å si det sånn ;D det var for eksempel snakk om autogenererte volumetriske skyer som jeg mener de har gitt ut noen bilder av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 16. mars 2014 Premium Medlem Del Skrevet 16. mars 2014 Jøss så spennende. Enda mye igjen før man kan sperre opp øynene, men definitivt et spennende prosjekt som man kanskje kan forvente seg mye av i framtiden. Hvordan får man testfly i Outerra, og hvordan er flyfeelingen, ( så langt ) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Fjellene med snø på så virkelig flotte ut, håper det skjer noe mer med Outerra snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benjamin Faulkner Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Outerra er ikke i prinsippet en ren "flysimulator", men det er heller et program hvor man kan kjøre fly, båt og bil i samme program. Siden Outerra ikke ble utviklet for å eventuelt bli en simulator er det jeg bruker et demonstrasjonsprogram som viser hvor mye motoren kan ha nytte av seg. Jeg ser definitivt en fremtid for flysimulator, eventuelt en simulator hvor man kan simulere omtrent alt mulig - som er utrolig kult ;D Flyfeelinga er naturligvis ikke det samme som f.eks FSX eller X-Plane, da man bare har enkle funksjoner på flyene som throttle, RPM, mixture, flaps, diverse trim og landing gear. Tross det er det fortsatt en glede å fly, og jeg syntes det er en helt spesiell følelse man får i Outerra man ikke får i FSX og X-Plane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.