Gå til innhold

Profesjonell simulator


Peter Hammervold

Anbefalte innlegg

Han tar da betalt for turer i simmen, og under Treff?o

 

...og det kan de egentlig bare gjøre dersom de har kommersiell lisens på systemsoftware i simmen.

Kan godt kalle meg pirkete, men i mine øyne snyter de utvikler for 10.000€ (som kommersiell lisens koster)som skulle kommet alle brukere til gode i form av utvikling og support.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og men en timepris på nærmere 1000,- kan man liksågodt kjøpe seg en skikkelig flytime :)

 

Helt enig! En time i C172 kommer til å slå den simulator timen langt ned i støvlene opplevelsesmessig! Sannsynligvis er det også mye billigere å leie en C172 med instruktør. Så å kjøpe en time i en level-d sim er totalt bortkastede penger spør du meg. Lei heller en Cessna med instruktør er iallfall mitt tips, det får du mye mer igjen for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er interessert i flysimulator opplevelse og ikke ønsker å fly ordentlig fly, kan jeg anbefale British Airways.

Den er på linken til Geir Pettersen

http://www.ebaft.com/fly/fse.htm

Her kan du velge mellom Boeing 737 cl , 757 og 767 for ca. 4000 for en god time i simmen

i tillegg får du briefing på forhånd. Du kan også leie tid i Boeing 747 eller 777  sim for ca 5000 pr time.

Ta med deg en så blir det halve prisen

Her er instruktørene piloter!  De trener deg i hva du måtte ønske.

Det er mye penger å bruke på en time, men etter den timen vil du sitte igjen med så mange intrykk at du

vil kunne leve lenge på det.  I tillegg vil du også forstå hvor bra pmdg og andre addons du bruker i simmen hjemme er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning.

Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse.

Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning.

Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse.

Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer.

 

Gir ingen trøst nei. En skulle jo tru at man VIL fly en cessna, eller 737 sim hvis man først ska punge ut over 1000 kr for en time. Så det handler ikke om trøst. Har sett mange airliners entusiaster som har blitt greit store i øya når de har blitt med i en Cessna... Og opplevelsen sitter bedre i enn når de fikk være med i CAE sin 737. En irrelevant sammenligning er det vel ikke..

Det var bare ett forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning.

Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse.

Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer.

 

Gir ingen trøst nei. En skulle jo tru at man VIL fly en cessna, eller 737 sim hvis man først ska punge ut over 1000 kr for en time. Så det handler ikke om trøst. Har sett mange airliners entusiaster som har blitt greit store i øya når de har blitt med i en Cessna... Og opplevelsen sitter bedre i enn når de fikk være med i CAE sin 737. En irrelevant sammenligning er det vel ikke..

Det var bare ett forslag :)

 

Jeg har flydd i full motion sim, og joda det er kult det. Men er langt unna å slå en time i en Cessna eller Piper i virkeligheten. Folk som har flydd FSX kommer til å bli jævlig skuffa over f.eks grafikk fra tidlig 90-tall. Sånn som jeg ser det er det bortkastede penger å bruke flere lapper på en sim istedet for en tur i ekte fly og få kunne fly selv, som man i tillegg kan føre opp i loggboken. På en vanlig sommerdag så skal det ikke mye til før du får kjørt deg relativt greit i en Cessna eller Piper også med tanke på vind og turbulens. Iallfall som fersk pilot og hvis du aldri har flydd før. Har før hatt med meg folk som har fått lov å prøve seg i litt termisk turbulens og vind i tillegg i småfly. For folk som ikke flyr til vanlig så er det plenty med utfordringer å fly en Cessna og alt som hører med.

 

Men, hvis folk på død og liv vil svi av tusenvis av kroner for én enkel time i full motion sim som dem neppe får så mye ut av allikevel, så blir det dems valg :) Dem vil iallfall få seg en kraftig aha opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt inne i min tredje type rating og når jeg er ferdig vil jeg ha passert 400 timer på full flight simulatorer. Vil vel egentlig si meg enig med Geir i at det er to vidt forskjellige ting. Det eneste som er likt er "pull back on stick,  trees grow smaller, push forward on stick, trees grow taller ".

Det beste er å prøve begge deler, så får hver og en avgjøre hva som gir best opplevelse for den enkelte  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gofi Privat

Det er mange fine simmer der ute, men hjembygd kontra Commers nymotens sim med elektro legger isteden for hydraulikk og nyeste vision system slår helt klart FSX verden mener nå jeg. Jeg har noen minutter i slike simmer og jeg er ikke i tvil :-) men smaken er som baken sier de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...