Peter Hammervold Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hei dere Noen her som vet om man kan kjøpe en time i en profesjonell simulator gjerne sammen med proff pilot? Innland eller utland? Vh peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Her er noen: http://www.flightexperience.com/ http://www.flightsimulatorcenter.com/ http://www.flightsimulator.nl/english http://www.flyipilot.com/ http://flyanairliner.com/pages/english/home.php http://www.ebaft.com/fly/fse.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Hammervold Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Ingenting i Norge da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 sola museum. Beklager, de glemte jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Må ikke glemme den flotte simulatoren som gutta har hardt jobbet fram som nå står i Letohallen noen km. nord for Gardermoen ved E6'n da: http://flightexperience.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 De har vel strengt tatt ikke lov til å selge timer på kommersiell basis, men simulatoren er finfin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 The Old Lady (DC10-10/30) står i Lillestrøm. Link til hjemmesiden som vi ikke har oppdatert på laaaaaang tid; (Denne simulatoren er ikke kommersiell) www.dc10.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Definer kommersiell? Han tar da betalt for turer i simmen, og under Treff?o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Han tar da betalt for turer i simmen, og under Treff?o ...og det kan de egentlig bare gjøre dersom de har kommersiell lisens på systemsoftware i simmen. Kan godt kalle meg pirkete, men i mine øyne snyter de utvikler for 10.000€ (som kommersiell lisens koster)som skulle kommet alle brukere til gode i form av utvikling og support. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Wålberg Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Og men en timepris på nærmere 1000,- kan man liksågodt kjøpe seg en skikkelig flytime Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 nå... 1000,- pr. time høres greit ut i mine ører. Ligger mye arbeid og store investeringer bak den simmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Og men en timepris på nærmere 1000,- kan man liksågodt kjøpe seg en skikkelig flytime Helt enig! En time i C172 kommer til å slå den simulator timen langt ned i støvlene opplevelsesmessig! Sannsynligvis er det også mye billigere å leie en C172 med instruktør. Så å kjøpe en time i en level-d sim er totalt bortkastede penger spør du meg. Lei heller en Cessna med instruktør er iallfall mitt tips, det får du mye mer igjen for! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eigil Mjåvatn Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hvis du er interessert i flysimulator opplevelse og ikke ønsker å fly ordentlig fly, kan jeg anbefale British Airways. Den er på linken til Geir Pettersen http://www.ebaft.com/fly/fse.htm Her kan du velge mellom Boeing 737 cl , 757 og 767 for ca. 4000 for en god time i simmen i tillegg får du briefing på forhånd. Du kan også leie tid i Boeing 747 eller 777 sim for ca 5000 pr time. Ta med deg en så blir det halve prisen Her er instruktørene piloter! De trener deg i hva du måtte ønske. Det er mye penger å bruke på en time, men etter den timen vil du sitte igjen med så mange intrykk at du vil kunne leve lenge på det. I tillegg vil du også forstå hvor bra pmdg og andre addons du bruker i simmen hjemme er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Lun Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Støtter helt klart forslaget til Jan Reidar... på en annen side forstår jeg godt hvorfor dere heller vil i fullmotion 737 etc.. sim. Men som sagt. Jeg tror og at en Cessna/Piper o.l tur er mye mer givende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning. Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse. Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Lun Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning. Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse. Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer. Gir ingen trøst nei. En skulle jo tru at man VIL fly en cessna, eller 737 sim hvis man først ska punge ut over 1000 kr for en time. Så det handler ikke om trøst. Har sett mange airliners entusiaster som har blitt greit store i øya når de har blitt med i en Cessna... Og opplevelsen sitter bedre i enn når de fikk være med i CAE sin 737. En irrelevant sammenligning er det vel ikke.. Det var bare ett forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 En introduksjonstime hos Borg flyklubb koster 1400,- (piper pa-28) og er gøy nok. Å fly en 737 inn til Innsbruck 08 i dårlig vær, masse turbulens og crosswind i full scale sim... om og om igjen... er enda gøyere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det er to helt forskjellige verdener og er en helt irrelevant sammenligning. Gir ingen "trøst" å fly c172 dersom du faktisk er ute etter en 737 opplevelse. Jeg syns ikke det er mye å betale 1000 eller 3000 for en time i en full motion 737 sim, men vi har jo alle våre egne prioriteringer. Gir ingen trøst nei. En skulle jo tru at man VIL fly en cessna, eller 737 sim hvis man først ska punge ut over 1000 kr for en time. Så det handler ikke om trøst. Har sett mange airliners entusiaster som har blitt greit store i øya når de har blitt med i en Cessna... Og opplevelsen sitter bedre i enn når de fikk være med i CAE sin 737. En irrelevant sammenligning er det vel ikke.. Det var bare ett forslag Jeg har flydd i full motion sim, og joda det er kult det. Men er langt unna å slå en time i en Cessna eller Piper i virkeligheten. Folk som har flydd FSX kommer til å bli jævlig skuffa over f.eks grafikk fra tidlig 90-tall. Sånn som jeg ser det er det bortkastede penger å bruke flere lapper på en sim istedet for en tur i ekte fly og få kunne fly selv, som man i tillegg kan føre opp i loggboken. På en vanlig sommerdag så skal det ikke mye til før du får kjørt deg relativt greit i en Cessna eller Piper også med tanke på vind og turbulens. Iallfall som fersk pilot og hvis du aldri har flydd før. Har før hatt med meg folk som har fått lov å prøve seg i litt termisk turbulens og vind i tillegg i småfly. For folk som ikke flyr til vanlig så er det plenty med utfordringer å fly en Cessna og alt som hører med. Men, hvis folk på død og liv vil svi av tusenvis av kroner for én enkel time i full motion sim som dem neppe får så mye ut av allikevel, så blir det dems valg Dem vil iallfall få seg en kraftig aha opplevelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 OK. Hver mann sine lyster. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Er midt inne i min tredje type rating og når jeg er ferdig vil jeg ha passert 400 timer på full flight simulatorer. Vil vel egentlig si meg enig med Geir i at det er to vidt forskjellige ting. Det eneste som er likt er "pull back on stick, trees grow smaller, push forward on stick, trees grow taller ". Det beste er å prøve begge deler, så får hver og en avgjøre hva som gir best opplevelse for den enkelte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Hvis jeg får velge mellom Full motion og Kjetil sin sim f.eks så tror jeg helt ærlig jeg tar Kjetil sin Den kjører FSX som Sim, med det som er å ha av Scenery og vær program Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Teobald Iversen Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Petter Har sendt deg en PM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paul Thomas Kvam Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Kanskje dette kunne vært noe? Prisen er etter hva jeg ser 75 pund pluss reisen selvfølgelig. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2575696/Two-air-two-Couple-spend-40-000-transforming-floor-terraced-home-Boeing-737-aeroplane-got-big-moving-industrial-unit.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Her lander undertegnede med en kollega og en F/O fra DY på "klapp" - dette er Kjetil sin 73H sim på Eidsvoll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Profesjonell simulator betyr ikke nødvendigvis profesjonell bruker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gofi Privat Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Det er mange fine simmer der ute, men hjembygd kontra Commers nymotens sim med elektro legger isteden for hydraulikk og nyeste vision system slår helt klart FSX verden mener nå jeg. Jeg har noen minutter i slike simmer og jeg er ikke i tvil :-) men smaken er som baken sier de :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Dahle Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har vært problemer med driften av simulatoren på Sola, men hør med erlend@esvfoto.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Ander Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Det er fullt mulig å fly simulator på de fleste flyskoler. Leide 737 Clasic i 3 timer som "teambuliding" med mine folk fra jobben. den gangen het det Oxford aviation, nå CAE. Mulig de har andre regler, men tror nok det lar seg fikse. /Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Har oppfattet at det har blitt mer trøblete å leie simmene på OSL, husker ikke helt hva som ble sagt, men lurer på om det var bl.a. fordi de nye eierne er et britisk selskap, som jo har noen av de strengeste luftfartsreglene der ute. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.