Gå til innhold

Bruk av "nick name" på Flightsim.no


Rune Gustafson

Anbefalte innlegg

Vi har dessverre ingen mulighet for å sette dette visningsvanvnet allerede i registreringsprosessen med den nye forum motoren.

Robert har allerede vist til to linjer i registreringserklæringen, og de aller aller fleste endrer dette omgående. De som glemmer dette har fått raskt beskjed av bl.a. Robert (TAKK FOR HJELPEN).

Kan gå hardt til verks å slette de profilene som ikke blir endret i.l.a. kort tid etter registrering, men det kan oppfattes litt vel strengt.

 

Håper at de fleste nick dere ser her inne kun er nick p.g.a. bruker har glemt å rette dette, men er helt enig med at det er til stor irritasjon.

 

Håper på fortsatt hjelp fra dere brukere til å "arrestere" eller rapportere de dere ser som poster eller er online kun med nick, og satse på at vi får alle til å rette seg etter forumreglene etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns personlig at denne regelen burde endres. mtp at dette forumet kan vises for gjester. Visse HAUKer er så motbydlige at de sitter hjemme resten av livet og dømmer andres poster. Når de engang ikke er registrert brukere. Så dette skjermer ikke akkurat privaten. Og mange kan føle seg forfølget vel som truet. Skal denne regelen gjelde, burde også gjeste brukere deaktiveres. Er du en del av forumet så er du en del av det. Har du klart å oppføre deg ekstremt barnslig o.l. og har blitt kasta ut. Ja, da kan du holde deg ute - uten gjeste tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Syns personlig at denne regelen burde endres. mtp at dette forumet kan vises for gjester. Visse HAUKer er så motbydlige at de sitter hjemme resten av livet og dømmer andres poster. Når de engang ikke er registrert brukere. Så dette skjermer ikke akkurat privaten. Og mange kan føle seg forfølget vel som truet. Skal denne regelen gjelde, burde også gjeste brukere deaktiveres. Er du en del av forumet så er du en del av det. Har du klart å oppføre deg ekstremt barnslig o.l. og har blitt kasta ut. Ja, da kan du holde deg ute - uten gjeste tilgang.

 

Helt enig Stig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har dessverre ingen mulighet for å sette dette visningsvanvnet allerede i registreringsprosessen med den nye forum motoren.

Robert har allerede vist til to linjer i registreringserklæringen, og de aller aller fleste endrer dette omgående. De som glemmer dette har fått raskt beskjed av bl.a. Robert (TAKK FOR HJELPEN).

Kan gå hardt til verks å slette de profilene som ikke blir endret i.l.a. kort tid etter registrering, men det kan oppfattes litt vel strengt.

 

Håper at de fleste nick dere ser her inne kun er nick p.g.a. bruker har glemt å rette dette, men er helt enig med at det er til stor irritasjon.

 

Håper på fortsatt hjelp fra dere brukere til å "arrestere" eller rapportere de dere ser som poster eller er online kun med nick, og satse på at vi får alle til å rette seg etter forumreglene etterhvert.

 

Er enig i at bruk av nickname ikke burde være tillatt. Istede for å være så streng at man stenger ut eller sletter profiler med nickname, synes jeg at de bør få beskjed pr. melding i første omgang. Om man da ikke endrer navn, bør man få en siste advarsel der man får beskjed om at sletting vil skje innen en bestemt tid. Gjerne et 3-4 dager, slik at man får sjansen til å rette opp etter seg.

 

Jeg tenkte bare at det å slette profiler umiddelbart vil gi et feil signal, som vil gjøre forumet mindre attraktivt i form av at det vil oppleves for strengt. Vi er ikke så mange, vi bør ta vare på alle å enhver her inne.

 

En annen ting jeg har sett her inne er at folk fortsatt oppfører seg svært lite hyggelig ovenfor enkelte, og det synes jeg bør kreve desto strengere reaksjoner enn at man gjør en feil som å registrere seg med nickname.  Nickname har jo vært det vanlige på forum, og hvis man kommer utenfra og er vant med andre forum, så er det kanskje ikke så rart at folk registrer seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nei til nicknames her også. Man blir kanskje litt mer bevisst på sine egne kommentarer når man ikke kan skjule navnet sitt bak et nickname. Det må også gå an å være grei med hverandre, alle har jo forskjellig bakgrunn, erfaring, ambisjoner og kanskje også... lynne!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når nye medlemmer registreres og admin godkjenner, sendes det ut en velkomstmail. Jeg skal redigere denne med tanke på å endre visningsnavn.

Kikket også innom medlemslisten og ser at det er maaaange fler enn jeg antok som ikke har endret dette etter godkjenning og som heller ikke har logget seg inn etterpå. Tar en opprydding blant disse ved anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager meg ikke nevneverdig at folk bruker "nick names" her inne, men rett skal selvfølgelig være rett. Det jeg derimot håper at vi kan få endret på er all skrivingen på dialekt... Er det virkelig nødvendig? Kan vi ikke holde oss til bokmål og nynorsk? Jeg syns det trekker ned seriøsiteten til hele forumet når alle skriver på hver sin dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot håper at vi kan få endret på er all skrivingen på dialekt... Er det virkelig nødvendig? Kan vi ikke holde oss til bokmål og nynorsk?

Dette med rettskriving har forsåvidt vært diskutert her tidligere. Generelt så bør jo kanskje folk la de mest inngrodde dialektordene ligge, men husk at ikke alle har et like godt utgangspunkt når det gjelder rettskriving. Dysleksi blir også en faktor her, og det får vi nesten bare akseptere 8)

Når det er sagt så er det jo såklart fint om alle gjør så godt de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettskriving var kanskje ikke det riktige ordet av meg å bruke. Jeg mente både tradisjonell rettskriving, dialektbruk osv. Jeg skulle mene at de henger sammen på et vis. Har man eksempelvis ikke et tilstrekkelig bokmål-vokabular så vil man kanskje ty til dialektord i stedet, og det finnes nok av dialekter som er så forskjellige fra bokmål/nynorsk at jeg ikke vil se på det som helt urealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå at du tok mitt innlegg slik eg hadde tenkt :)

 

Føler ikkje at ting blir så useriøst sjølv om det blir innslag av dialekt, men har kanskje med at eg bur i ein "dialektregion" der ein gjerne har slikt i daglegtalen. Då har eg STØRRE problem med seriøsiten med dei som brukar mykje store bokstavar og utropsteikn!!!!!!!!!????? ;)

 

Nynorsk for anledningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Alle er i en periode i livet, og det må vi ha høyde for uansett om det brukes store eller små bokstaver. Alle fora har en "viss" grad av det. Dialekt er ikke ille det, så lenge man ikke overdriver eller misbruker det. Synes det viser på en bra måte hvor alle her kommer fra, samt at det viser mangfoldet i språket, noe jeg mener er litt viktig også.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun ett medlem av dette forum som er allergisk mot utropstegn, med andre ord, mindretall, så til Bloksberg med den fyren. Jeg plages aldri av utropstegn, ei heller av store bokstaver. Jeg bruker det selv, for å understreke et poeng. Ikke for å få oppmerksomhet. Store bokstaver som "heading" til et innlegg, er dog irriterende. Skriking fører kun til irritasjon. Svar uteblir. Husker jeg snakket om noe for noen år siden. Fikk et svar. "Link??"

 

Når jeg får sånne svar, vær sikker på at jeg ikke gidder svare ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hensyn til avsporinger, har jeg jobbet for NSB i 9 år. Og det var ni meget fine år. En vinter sporet en El-16 av på Bergensbanen. Det kjørte så til de grader ned en skråning, at de måtte bare pakke det inn i presenning til våren kom. Da snøen forsvant, måtte de bygge et spor fra loket til hovedlinja, for å trekke det opp og tilbake. Litt av en jobb, da lok veier mellom 84 og 130 tonn. (Og "unormale lok" som El-17, veier kun 64 tonn).

 

Hilsen avsporede Thomsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg har større problemer med innlegg på dialekt enn bruk av nicknames. Med tanke på at jeg er medlem av en halv battaljon med fora, så er ikke nickname en stor greie lenger.

 

Dialekt, derimot, er og blir en uting i skriftform. Og jeg har til dags dato, etter å ha tilbrakt uttallige timer på IRC etc, enda til gode å se en god grunn til å bruke dialekt. Skrivefeil og slikt er en ting som ikke er spesielt irriterende, men jeg personlig gidder ikke bruke mer tid på å prøve å forstå hva som blir rablet ned enn strengt tatt nødvendig.

 

Uansett synes jeg reglene her inne er helt greie, om enn litt lite håndhevet til tider. Og de som føler at de har et problem med de burde strengt tatt finne på noe bedre å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...