Gå til innhold

fsinn squavbox


ståle brendstuen

Anbefalte innlegg

FSINN og Squawkbox er to forskjellige programmer, men tolker deg dit hen at det er FSINN:

 

fsinn_volum.jpg

 

Dobbeltrykk på trafikklyset (Om du ikke ser den der så start "Startmeny->FSFDT->Control Panel.exe")

 

Naviger deg slik: Voice->Vatsim, der kan du velge lydkort som skal brukes.

 

 

En mulighet du kan bruke til å sjekke voice:

 

Tune unicom frekvens 122.8 på både com1 og com2, da vil du høre deg selv om du sender :)

 

Finn deg et øde område om du prøve den varianten da alle med fsinn som er i samme område hører det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Fikk nå kluss med FSX.Kjørte repair på denne.Da måtte jeg legge FSinn inn på nytt.Når jeg satt i sving den FSInn jeg hadde ville ikke noen ting skje.Fikk beskjed at det mangla ei dll. fil.

Da oppdaterte jeg FSinn til det jeg fant ut var siste update(2012 en gang mener jeg).

Under installasjon av FScopilot får jeg en melding:

 

"Your FSInn version is not compatible with this Fscopilots version!

You will have to update FSinn

 

Deretter denne:

C:/Program Files(x86)FSFDT/FSCopilot/FSCopilot16.ocx

Click to abort this installation

 

Error in updating FSCopilot16.ocx.Quit all fsfdt software and retry

 

Har prøvd endel ganger nå.Vet ikke mi arme råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her: http://forums.vatsim.net/viewtopic.php?f=43&t=20466

Bruk FSCopilot 1.7, og FSInn 1.3. Jeg går ut ifra at du benytter winVista, 7 eller 8, og i så fall er det viktig å huske  å benytte "kjør som administrator" på installasjonsfilene. Det kan også være lurt å installere både FS og FSInn/Copilot i en mappe som ikke krever admin-rettigheter for å endre på filer (altså unngå "Program Files(x86)", evt. endre lese- og skriverettighetene på mappen og undermapper slik at det ikke kreves admin-rettigheter).

 

Men følger du den tråden jeg har linket til og leser og følger den skal du nok få det til ser du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker,Gunnar.

Har akkurat holdt på med problemet uten å lykkes.

Skal prøve på det du foreslo imorra.

Nå må man hvile:D

 

Har forresten fulgt denne til punkt og prikke og ikke kjørt som administrator( der står at man ikke skal det]......

Så man skal det altså allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... OK... Lenge siden jeg har installert selv, men jeg har ikke fulgt "boka" helt heller. Jeg har kjørt installasjon "as admin" selv i alle fall, og kjører faktisk FSInnUI.exe og FSFDCTD.exe permanent "as admin" stikk i strid med oppskriften. Og det virker... ::)

("as admin" er forøvrig nødvendig for tilgang til "Program Files(x86)" mappen med mindre du har endret rettighetskravene for mappen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...