Gå til innhold

Videosnutt: Motorglider over vakre Trøndelag


Rider

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg flyr av og til en Super Dimona motorglider i Trondheims-området. Jeg og min instruktør tok i høst en tur til Dovre, Sunndal og tilslutt til Fagerhaug flystripe. En herlig høst-tur! Vi tok av fra Losen flystripe i nærheten av Ler i Melhus. Planen var å fly til Bjorli, men på grunn av et skydekke over Dovrefjell var det best å fly til Sunndals-alpene(for å ha visuell kontakt med bakken). Etter to timer i lufta ble det en heftig sidevindlanding på Oppdal flyplass. Vinden som var på kort finale var noe som antageligvis ikke kan oppleves FSX aldri! ;D Regner med å laste opp nye videoer på våren! Uansett, her er noen klipp fra turen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vi skrur den av ganske mye faktisk. Men når vi er ute på navigasjonstur fungerer vi mest som et småfly. Dette flyet har en liten, men moderne motor med bla. luft/væskekjøling og turbo. Yter maks 115 hester. Det er greit å ha motoren i gang hvis Bodø ATCC ber oss om å klatre for å unngå trafikk(seilfly uten motor f.eks).  ;) Men å fly termikk eller hang uten motor er definitivt best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...