Gå til innhold

BETATEST endringer/forbedringer


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Hei Geir.

Jeg synes forslaget til Pasi var greit, savner akkurat det selv.

Iogmed at overskriften på denne tråden er:

Emne: BETATEST endringer/forbedringer 

Og første post åpner med:

Tips tas i mot :D

Så synes jeg absolutt dette var ett tips til forbedring som burde vurderes.

 

Det er selvfølgelig ingen problemer med å bli vant til en ny løsning på sikt men jeg synes at akkurat det som blir diskutert her kunne med fordel ha fått ett lite løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir, har to spørsmål i forbindelse med forandringen av forumet. Synes forresten dette ser bra ut, litt tilvenning men det er jo tydelig at det gir muligheter som mange setter pris på.

 

Men så var det dette da

1) Har kommet litt av sporet, bilder som legges inn, skal/bør de ha en bestemt størrelse, eller blir f eks bilder fra min skjerm som er 1920x1200 justert automatisk slik at en slipper en scrollbar?

 

2) Ble alle innlegg og bilder som ble lagt inn etter/fom tirsdag sist uke borte for godt? Ser at det ikke blir noen oppdatering på "min post" NGA 2.75 framdrift, selv om noen andre tilsynelatende har kommet seg litt etter "sjokket".

 

Ikke det store problemet, men ble litt nyfiken om det nå er like bra å fortsette fordi det ikke blir noen oppdateringer av posten.

Som sagt lykke til med forumet i ny drakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Hei Jan

Tror jeg kan svare deg på dette

 

 

Hei sjekket dette med bilder og som du ser i denne tråden http://flightsim.no/forum/smf/index.php?topic=81758.msg655258#msg655258  så blir det scollbar hvis bildene er stort større en 800-600

 

burde vært auto rezise på bildene så de ble som de er

og ved å klikke på de så fikk en opprinnelig størrelse ...

 

Innleggene som ble lagt inn etter/fom tirsdag sist uke borte for godt så vidt jeg forsto  i en annen tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den posten Robert linker til, ble det lagt inn et bilde tre ganger sånn ca på midten av posten. Disse ble lagt inn mens jeg endret maxgrensen, men maxgrensen har ikke "bakovervirkende kraft".

Bilder blir nå redusert til 1200x dersom de er større, men er helt med på ideen om å ha en resize hvor du også har mulighet til å vise full størrelse. Jeg har en tilsvarende funksjon på et annet forum som er gjennomprøvd.

Forøvrig er det ingen av de andre bildene i samme post som jeg må scrolle på og jeg har samme oppløsning, men muligens anne zoomnivå. Prøv å holde CTRL inne mens du scroller, så skjønner du.

1200x er nok litt i meste laget for noens skjermoppløsning.

 

På min skjerm ser f.eks. bildene Ernst har lagt ut helt knall ut og syns det vil være synd å gjøre disse mindre i postene.

 

EDIT: Jeg reduserte til 1100 da jeg oppdaget et par px scroll på Ernsts bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fått klarhet i problemet med MSN vs. Skype og vil gjøre denne endringen senere i dag.

Har valg om å legge til f.eks. google+, irc, yahoo etc., men her er det vel først og fremst Skype og google som er aktuelle.

Prøvde på et testforum og det ble rot. Lar det være inntil videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...