Gå til innhold

Buttkicker Gamer 2 & nettbrett ønskes kjøpt


Stig A. Danielsen

Anbefalte innlegg

Jeg sendte en mail til de k**ene som driver den sjappa der for ca 1 uke siden og maken til uhøflig svar har jeg aldri mottatt fra en nettbutikk noen sinne. Så de kan reise rett til hel**** for min del.

 

Men jeg har bestilt meg buttkicker gamer 2 her http://www.trumslagaren.se/buttkicker/867-0 til 1627,20 NOK med frakt (så kommer det vel toll og mva oppå). Og den er på vei hit med DHL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til de k**ene som driver den sjappa der for ca 1 uke siden og maken til uhøflig svar har jeg aldri mottatt fra en nettbutikk noen sinne. Så de kan reise rett til hel**** for min del.

 

Men jeg har bestilt meg buttkicker gamer 2 her http://www.trumslagaren.se/buttkicker/867-0 til 1627,20 NOK med frakt (så kommer det vel toll og mva oppå). Og den er på vei hit med DHL

Hvor mye kosta tollen da?

 

Se der ja, fin pris det. Eller hva kom frakt og toll/totalen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til de k**ene som driver den sjappa der for ca 1 uke siden og maken til uhøflig svar har jeg aldri mottatt fra en nettbutikk noen sinne. Så de kan reise rett til hel**** for min del.

 

Men jeg har bestilt meg buttkicker gamer 2 her http://www.trumslagaren.se/buttkicker/867-0 til 1627,20 NOK med frakt (så kommer det vel toll og mva oppå). Og den er på vei hit med DHL

Hvor mye kosta tollen da?

 

Vet ikke enda. Skal rapportere når den kommer hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, fin pris det. Eller hva kom frakt og toll/totalen på?

 

Jeg betalte €155,40 for vare + frakt i Desember 2012. Så kom det vel 25% moms på toppen av det. Husker ikke om det var noen ytterligere gebyr. Med posten får man vel typisk et tollbehandlingsgebyr på toppen (270 betalte jeg i gebyr annen pakke her om dagen), men er usikker på om jeg fikk det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en mail til de k**ene som driver den sjappa der for ca 1 uke siden og maken til uhøflig svar har jeg aldri mottatt fra en nettbutikk noen sinne. Så de kan reise rett til hel**** for min del.

 

Men jeg har bestilt meg buttkicker gamer 2 her http://www.trumslagaren.se/buttkicker/867-0 til 1627,20 NOK med frakt (så kommer det vel toll og mva oppå). Og den er på vei hit med DHL

Hvor mye kosta tollen da?

 

Vet ikke enda. Skal rapportere når den kommer hit.

 

Da har jeg akkurat fått den levert på døra. Måtte ikke betale noe som helst. Så da har den susa rett igjennom tollen. Totalpris ble altså 1627,20 NOK :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat fått den levert på døra. Måtte ikke betale noe som helst. Så da har den susa rett igjennom tollen. Totalpris ble altså 1627,20 NOK :)

 

Det skal du ikke være helt sikker på. Du får nok som vanlig ettersendt en betalingsfaktura fra DHL i posten for tollbehandling og utlagt merverdiavgift.

 

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat fått den levert på døra. Måtte ikke betale noe som helst. Så da har den susa rett igjennom tollen. Totalpris ble altså 1627,20 NOK :)

 

Det skal du ikke være helt sikker på. Du får nok som vanlig ettersendt en betalingsfaktura fra DHL i posten for tollbehandling og utlagt merverdiavgift.

 

RuneG

 

Ah... Det stod ingen ting om det så regnet med at den gikk igjennom. Det var heller ikke skrevet noe verdi på pakken og den så uåpnet ut, så vi får se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig være en utleveringstabbe fra DHL. Normalen er at frakt er betalt av avsender til norsk grense (for eksempel Gardermoen Lufthavn) mens pakkehåndtering innenlands (fortolling og ekspedisjon osv.) betaler mottaker til norsk speditør (for eksempel DHL) på ettersendt faktura. I enkelte tilfeller gis speditøren tillatelse av tollvesenet til såkalt "hjemmelagring" hos mottaker i inntil 10 dager, men at pakken ikke kan åpnes før melding om tollekspedisjon er mottatt. Pakken skal i såfall være merket med dette. Men det er nok mest sansynlig at den er glidd gjennom systemet uten å bli fanget opp, så da får du oppfatte det som en ekstra "bonus" :)  Det er noe som hender fra tid til annen og blir vel å betrakte som en gledelig hendelse i en ellers travel hverdag. Men for alt jeg vet kan regelen om hjemmelagring være avskaffet for lengst. Det er noen år siden jeg hadde befatning med disse tingene.

Dette får oppfattes som en liten digresjon i sakens anledning.

RuneG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan selvfølgelig være en utleveringstabbe fra DHL. Normalen er at frakt er betalt av avsender til norsk grense (for eksempel Gardermoen Lufthavn) mens pakkehåndtering innenlands (fortolling og ekspedisjon osv.) betaler mottaker til norsk speditør (for eksempel DHL) på ettersendt faktura. I enkelte tilfeller gis speditøren tillatelse av tollvesenet til såkalt "hjemmelagring" hos mottaker i inntil 10 dager, men at pakken ikke kan åpnes før melding om tollekspedisjon er mottatt. Pakken skal i såfall være merket med dette. Men det er nok mest sansynlig at den er glidd gjennom systemet uten å bli fanget opp, så da får du oppfatte det som en ekstra "bonus" :)  Det er noe som hender fra tid til annen og blir vel å betrakte som en gledelig hendelse i en ellers travel hverdag. Men for alt jeg vet kan regelen om hjemmelagring være avskaffet for lengst. Det er noen år siden jeg hadde befatning med disse tingene.

Dette får oppfattes som en liten digresjon i sakens anledning.

RuneG

 

Ja, jeg ser ikke eneste ord om noe som helst på pakken. Står kun adressen min, så får håpe jeg ikke får en regning til.

 

Men dæven det var herlig å teste denne :) Ungen ble livredd stolen da den begynte å dirre som verst. Så dette får man prøve å leke seg litt med på kveldstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...